Number of the records: 1  

Intermediální poetika příběhu


  1. 1. vyd. - Praha : Ústav pro českou literaturu AV ČR : Akropolis, 2011 - 349 s. : il. (některé barev.) ; 21 cm
    ISBN 978-80-85778-80-9 (Ústav pro českou literaturu AV ČR : brož.), ISBN 978-80-87481-56-1 (Filip Tomáš – Akropolis : brož.)
      Fedrová, Stanislava, - Editor   Jedličková, Alice, - Editor
     poetika  naratologie  literatura a umění  film a literatura  intermedialita
     kolektivní monografie
    Call numberC 346.805
    Umístění 82.0 - Teorie literatury, literární školy, směry
    Intermediální poetika příběhu
    BranchPlaceInfoSignature
    Lidická ( volný výběr ) k vypůjčeníC 346.805   

    Title statementIntermediální poetika příběhu / Stanislava Fedrová, Alice Jedličková (eds.)
    Edition statement1. vyd.
    Issue dataPraha : Ústav pro českou literaturu AV ČR : Akropolis, 2011
    Phys.des.349 s. : il. (některé barev.) ; 21 cm
    ISBN978-80-85778-80-9 (Ústav pro českou literaturu AV ČR : brož.)
    978-80-87481-56-1 (Filip Tomáš – Akropolis : brož.)
    National bibl. num.cnb002252443
    Internal Bibliographies/Indexes NoteObsahuje bibliografie, bibliografické odkazy a rejstřík
    Language noteČást. slovenský text, část. souběžný anglický text, anglická resumé
    Another responsib. Fedrová, Stanislava, 1979- (Editor)
    Jedličková, Alice, 1963- (Editor)
    Subj. Headings poetika * naratologie * literatura a umění * film a literatura * intermedialita
    Form, Genre kolektivní monografie
    Conspect82.0 - Literatura (teorie)
    UDC 82.0 , 808.543-027.21 , 82:72/76 , 791:82 , 7.08:316.776.33/.34 , (048.8:082)
    CountryČesko
    Languagečeština ; angličtina ; slovenština
    URLDigitalizovaný dokument
    Ve volném výběru82.0 - Teorie literatury, literární školy, směry
    Document kindBOOKS
    Intermediální poetika příběhu
    Intermedialita je dnes módní metoda, zatímco poetika poněkud vyšla z módy. Právě tyto dva přístupy však spoluautoři publikace organicky sklenují ve zkoumání příběhu, jak se realizuje v jednotlivých uměních a médiích nebo v jejich vzájemných vazbách. Sledují tak například proměny renesančního příběhu Beatrice Cenci v evropské a americké literatuře a výtvarném umění či v nedávném Lynchově filmu Mulholland Drive nebo posuny v seriálových verzích adaptacích klasických (např. Dickensových) děl, k nimž dochází v závislosti na vývoji televizní technologie či změnách požadavků veřejnoprávní televize. Mezioborový přístup kombinující vědění a metody dějin umění, literární a filmové vědy či mediálních studií však neznamená, že kniha je určena jen zástupcům těchto oborů - její autoři se snažili psát tak, aby oslovili nejen ty, kdo hranice oborů překračují, ale šíře i ty, kdo se prostě zajímají o výtvarné umění, literaturu, film - a v televizi se jen nedívají na obrázky, ale přemýšlejí, jak asi bude vystavěn další díl seriálu. Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz
    Loading…

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.