Počet záznamů: 1  

Aero C-4/104 v československém vojenském letectvu

  1. Zobrazit informace o knize na stránce www.obalkyknih.cz

    kniha


     Irra, Miroslav - Autor
    50 stran : ilustrace (některé barevné), portréty, faksimile ; 30 cm
    ISBN 978-80-7648-023-0
    Aero,
    Československo. Armáda. Letectvo
     Aero C-4/104 (cvičné letadlo)  cvičná letadla  vojenské letectvo
     informační publikace  obrazové publikace
    SignaturaB 58.998
    Umístění 623.7 - Vojenská letadla
    PobočkaKde najdu?InfoSignatura
    Lidická ( volný výběr ) k vypůjčeníB 58.998   
    Lidická ( region )jen prezenčněB 58.998 P   

    Údaje o názvuAero C-4/104 v československém vojenském letectvu / Miroslav Irra
    Obálkový názevAero C-4/104 v československém letectvu
    Záhlaví-jméno Irra, Miroslav (Autor)
    NakladatelNevojice : Jakab Publishing, 2020
    Fyz.popis50 stran : ilustrace (některé barevné), portréty, faksimile ; 30 cm
    ISBN978-80-7648-023-0
    Číslo nár. bibl.cnb003261598
    Edice Aero ; 72
    Poznámky o skryté bibliografii a rejstřícíchObsahuje bibliografii
    Předmět.hesla Československo. Armáda. Letectvo * Aero C-4/104 (cvičné letadlo) * cvičná letadla - Československo * vojenské letectvo - Československo
    Forma, žánr informační publikace * obrazové publikace
    Konspekt623 - Vojenská technika
    MDT 623.746.7 , 623.7 , (437) , (036) , (084.11)
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    Ve volném výběru623.7 - Vojenská letadla
    Druh dok.KNIHY
    Československá bezlicenční kopie německého elementárního cvičného letounu Bücker Bü 131 „Jungman“, vyráběná po označením Aero C-4/104 a známá u nás pod přezdívkou „Bikr“, je jednou z legend období poválečné výstavby čs. vojenského letectva. Základům leteckého řemesla se na něm do léta 1951 vyučilo v LVA min. 300 pilotů – budoucích důstojníků, z nichž většina posílila kádr velitelského sboru čs. letectva v době jeho masivní výstavby v letech 1951-1953. Dlužno ovšem poznamenat, že mnozí byli po únoru 1948 shledáni politicky nevyhovujícími a vystaveni perzekucím od vyhození z armády po věznění po vykonstruovaných soudních procesech. Kromě toho sloužil u LU ve výcviku pilotů – podůstojníků, u cvičných letek a leteckých pluků, kde byl využíván k přezkušování pilotů, výcviku v létání podle přístrojů, nácviku akrobacie, kurýrním letům apod. Jeho kariéra ve vojenském letectvu sice trvala jen přibližně osm let, ale ti, kdož na něm začínali kariéru vojenského pilota, vzpomínají dodnes. I poté ještě poskytl mnoho krásných zážitků sportovním pilotů Svazarmu, kam byly po r. 1950 zbylé letouny předávány. Mnozí ještě dnes vzpomínají na polétání s „Bikrem“, na vítr šlehající do tváře jako ve slavných stíhačkách I. světové války. Mnozí další také dodnes litují, že si s ním již nestihli zalétat. Vzpomeňme proto službu „Bikra“, tohoto dvojplošného reliktu „zlaté éry letectví“ v čs. vojenském letectvu, i my. Zdroj anotace: OKCZ - ANOTACE Z WEBU
    Načítání…

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.