Počet záznamů: 1  

Pavel Steidl

  1. SYSm0101874
    LBL
      
    00000njm-a22^^^^^3a-4500
    003
      
    CZ-CbJVK
    005
      
    20240425212533.4
    007
      
    ta
    008
      
    040408nuuuuuuuuxr------------------cze--
    024
    3-
    $a 8596981122722
    028
    01
    $a 81 1227-2 $b Panton
    040
      
    $a CBA001 $b cze
    080
      
    $a (086.76) $2 MRF
    100
    1-
    $a Steidl, Pavel, $d 1961- $7 jn20000710591 $4 prf
    245
    10
    $a Pavel Steidl $h [zvukový záznam] : $b guitar : Music of the 18th and 19th centuries = Hudba 18. a 19. století
    260
      
    $a Prague : $b Panton, $c p1993
    300
      
    $a 1 CD (66:37) : $b digital, stereo ; $c 12 cm + $e 1 brožura
    306
      
    $a 010637
    505
    0-
    $a Ouverture ; Allemande ; Courante ; Gavotte ; Rondo ; Passacaglia ; Sarabande ; Gigue / Jan Antonín Losy (21:12) -- Tombeau sur la mort de M. Comte de Losy / Silvius Leopold Weiss (6:00) -- Bardenklänge / Johann Kaspar Mertz (39:11)
    511
    0-
    $a Pavel Steidl, kytara
    518
      
    $a Nahráno 24.-28. srpna 1992 ve studiu Panton
    520
    3-
    $a Z bookletu původního CD: Skladatelé, jejichž hudbu Vám budu hrát, nepatřili možná ve své době mezi nejlepší. Byli to ale hudebníci, kteří podlehli resonanci nástroje, pro který psali a který určitě i velice dobře ovládali. Věděli, že pouhé tóny a virtuozita jim nevystačí, a tak zavolali na pomoc poezii - poezii okamžiku, ve kterém tvořili. Tím se pro mne stávají romantiky, bez ohledu na letopočet a styl. A nedivte se, neboť nástroj sám k tomu vybízí. Snad se nedopouštím něčeho nedovoleného, když hudbu J. A. Losyho (1650-1721) hraji na kytaru. Již v jeho době se o to pokoušela řada jiných, o čemž svědčí četné úpravy skladeb pro barokní kytaru. Losyho hudba se nám zdá tajemná, a my ji rozluštíme, jen když si troufneme svojí fantazií ji dotvořit. Zápisy do tabulatur k tomu poskytují dost prostoru. Losy sám improvizoval a bylo asi velkolepé, co na svoje loutny dokázal. Proč by S. L. Weiss (1686-1750) věnoval jednu ze svých nejkrásnějších a nejvíce expresivních skladeb právě Losymu? Tato skladba určitě nebyla napsána na objednávku. J .K. Mertz (1806-1856) je romantikem jednoznačným. Stal se svědkem jakéhosi ústupu kytary před nástroji silnějšími, snad proto, že nestačila svým zvukem naplnit prostory velikých sálů. Díky své manželce Josephině, výborné klavíristce, se seznámil s literaturou tohoto nástroje. Poznal hudbu Schuberta, Chopina, Mendelsohna a jiných. Setkal se s nimi i osobně a nechal se inspirovat - obsahem, formou a někdy i názvy. Baví mne v těchto písních beze slov nacházet příběhy - svoje i jiných. Rozumím jim, protože pocházejí ze stejného koutu Evropy jako já. Chtěl bych vzdát poctu těmto skladatelům, přesto, že ve velkých hudebních encyklopediích pro ně zbylo jen málo místa. A také trochu utéci z této hektické doby a schovat se do hudby, jejíž tempo udává tlukot srdce. Pavel Steidl. Pavel Steidl se narodil roku 1961 v Rakovníku, pražskou konzervatoř absolvoval u Milana Zelenky a Arnošta Sádlíka, AMU u Štěpána Raka. Zúčastnil se řady soutěží a přehlídek, v soutěži Radio France v Paříži zvítězil. Natočil skladby světového repertoáru i soudobých českých skladatelů a to doma i v zahraničí. Pavel Steidl rovněž komponuje. $c okcz $u https://www.obalkyknih.cz/view?isbn=8596981122722 $2 OKCZ - ANOTACE Z WEBU
    655
    -7
    $a kompaktní disky $7 fd201991 $2 czenas
    700
    1-
    $a Losy z Losinthálu, Jan Antonín, $d 1650-1721 $7 jn19990209498 $4 cmp
    700
    1-
    $a Weiss, Silvius Leopold, $d 1686-1750 $7 jn20000605553 $4 cmp
    700
    1-
    $a Mertz, Johann Kaspar, $d 1806-1856 $7 jn20031217026 $4 cmp
    910
      
    $a CBA001
    FMT
      
    BK
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.