Počet záznamů: 1
Pavel Steidl
SYS m0101874 LBL 00000njm-a22^^^^^3a-4500 003 CZ-CbJVK 005 20240425212533.4 007 ta 008 040408nuuuuuuuuxr------------------cze-- 024 3-
$a 8596981122722 028 01
$a 81 1227-2 $b Panton 040 $a CBA001 $b cze 080 $a (086.76) $2 MRF 100 1-
$a Steidl, Pavel, $d 1961- $7 jn20000710591 $4 prf 245 10
$a Pavel Steidl $h [zvukový záznam] : $b guitar : Music of the 18th and 19th centuries = Hudba 18. a 19. století 260 $a Prague : $b Panton, $c p1993 300 $a 1 CD (66:37) : $b digital, stereo ; $c 12 cm + $e 1 brožura 306 $a 010637 505 0-
$a Ouverture ; Allemande ; Courante ; Gavotte ; Rondo ; Passacaglia ; Sarabande ; Gigue / Jan Antonín Losy (21:12) -- Tombeau sur la mort de M. Comte de Losy / Silvius Leopold Weiss (6:00) -- Bardenklänge / Johann Kaspar Mertz (39:11) 511 0-
$a Pavel Steidl, kytara 518 $a Nahráno 24.-28. srpna 1992 ve studiu Panton 520 3-
$a Z bookletu původního CD: Skladatelé, jejichž hudbu Vám budu hrát, nepatřili možná ve své době mezi nejlepší. Byli to ale hudebníci, kteří podlehli resonanci nástroje, pro který psali a který určitě i velice dobře ovládali. Věděli, že pouhé tóny a virtuozita jim nevystačí, a tak zavolali na pomoc poezii - poezii okamžiku, ve kterém tvořili. Tím se pro mne stávají romantiky, bez ohledu na letopočet a styl. A nedivte se, neboť nástroj sám k tomu vybízí. Snad se nedopouštím něčeho nedovoleného, když hudbu J. A. Losyho (1650-1721) hraji na kytaru. Již v jeho době se o to pokoušela řada jiných, o čemž svědčí četné úpravy skladeb pro barokní kytaru. Losyho hudba se nám zdá tajemná, a my ji rozluštíme, jen když si troufneme svojí fantazií ji dotvořit. Zápisy do tabulatur k tomu poskytují dost prostoru. Losy sám improvizoval a bylo asi velkolepé, co na svoje loutny dokázal. Proč by S. L. Weiss (1686-1750) věnoval jednu ze svých nejkrásnějších a nejvíce expresivních skladeb právě Losymu? Tato skladba určitě nebyla napsána na objednávku. J .K. Mertz (1806-1856) je romantikem jednoznačným. Stal se svědkem jakéhosi ústupu kytary před nástroji silnějšími, snad proto, že nestačila svým zvukem naplnit prostory velikých sálů. Díky své manželce Josephině, výborné klavíristce, se seznámil s literaturou tohoto nástroje. Poznal hudbu Schuberta, Chopina, Mendelsohna a jiných. Setkal se s nimi i osobně a nechal se inspirovat - obsahem, formou a někdy i názvy. Baví mne v těchto písních beze slov nacházet příběhy - svoje i jiných. Rozumím jim, protože pocházejí ze stejného koutu Evropy jako já. Chtěl bych vzdát poctu těmto skladatelům, přesto, že ve velkých hudebních encyklopediích pro ně zbylo jen málo místa. A také trochu utéci z této hektické doby a schovat se do hudby, jejíž tempo udává tlukot srdce. Pavel Steidl. Pavel Steidl se narodil roku 1961 v Rakovníku, pražskou konzervatoř absolvoval u Milana Zelenky a Arnošta Sádlíka, AMU u Štěpána Raka. Zúčastnil se řady soutěží a přehlídek, v soutěži Radio France v Paříži zvítězil. Natočil skladby světového repertoáru i soudobých českých skladatelů a to doma i v zahraničí. Pavel Steidl rovněž komponuje. $c okcz $u https://www.obalkyknih.cz/view?isbn=8596981122722 $2 OKCZ - ANOTACE Z WEBU 655 -7
$a kompaktní disky $7 fd201991 $2 czenas 700 1-
$a Losy z Losinthálu, Jan Antonín, $d 1650-1721 $7 jn19990209498 $4 cmp 700 1-
$a Weiss, Silvius Leopold, $d 1686-1750 $7 jn20000605553 $4 cmp 700 1-
$a Mertz, Johann Kaspar, $d 1806-1856 $7 jn20031217026 $4 cmp 910 $a CBA001 FMT BK
Počet záznamů: 1