Počet záznamů: 1  

Dějiny hudby

  1. SYSm0054716
    LBL
      
    00000nam-a22^^^^^3a-4500
    003
      
    CZ-CbJVK
    005
      
    20240430224840.8
    007
      
    ta
    008
      
    050915s2005----xr------------------cze--
    015
      
    $a cnb001492106
    020
      
    $a 80-249-0524-8
    035
      
    $a (OCoLC)85131610
    040
      
    $a BOA001 $b cze
    041
    1-
    $a cze $h slo
    072
    -7
    $a 78.01 $x Muzikologie. Dějiny hudby $9 9 $2 Konspekt
    080
      
    $a (4) $2 MRF
    080
      
    $a 78 $2 MRF
    080
      
    $a 78.01 $2 MRF
    100
    1-
    $a Hrčková, Naďa, $d 1939- $7 jn20000603042 $4 aut
    245
    10
    $a Dějiny hudby. $n I., $p Evropský středověk / $c Naďa Hrčková ; [ze slovenského originálu ... přeložil Petr Daněk]
    246
    13
    $a Evropský středověk
    250
      
    $a Vyd. 1.
    260
      
    $a V Praze : $b Ikar, $c 2005
    300
      
    $a 167 s., [8] s. příl. : $b il., noty, faksim. ; $c 24 cm + $e 1 CD
    504
      
    $a Obsahuje bibliografii
    520
    3-
    $a Autorka šestidílné edice Dějiny hudby, univerzitní profesorka hudební vědy Naďa Hrčková, působila o roku 1962 na katedře hudební vědy Filozofické fakulty Kniha je ojedinělou příručkou pro milovníky hudby a zájemce o její historii. Podobný typ literatury u nás na trhu v současnosti chybí. Jde o první svazek šestidílné edice Dějin hudby. Naďa Hrčková, která se hudební vědě věnuje soustavně od roku 1962, se ujala nelehkého úkolu seznámit čtenáře s vývojem hudebních forem v evropském prostředí a s nejvýznamnějšími osobnostmi, jež přispěly k rozvoji hudební teorie i praxe, včetně skladatelů. Zvolila formu výkladu, přehledně graficky členěného a doprovázeného margináliemi, což jistě ocení zejména studenti. První díl je věnován období středověku (v následující knize, jejíž vydání se připravuje, se autorka zabývá hudbou v období renesance). Výklad postupuje chronologicky od raného křesťanského bohoslužebného zpěvu, počátky liturgie a její způsoby přes gregoriánský chorál, neliturgický a světský jednohlas vrcholného středověku, goliardské písně, kondukty, chanson de geste, písně trubadúrů, truvérů, minnesängrů, počátky a rozvoj vícehlasu až po ars nova ve Francii a Itálii. Poslední období přináší nové impulsy, je výrazem změn v estetickém názoru na hudbu a předjímá již kulturu renesance. Průběžně autorka popisuje vývoj notace, související úzce s vývojem hudebních forem, a vysvětluje důležité pojmy. Jedna z kapitol pojednává i o anglické vážné hudbě, jejíž charakter se poněkud liší od hudby na kontinentě. Uvedeni jsou také teoretici a první známí evropští skladatelé. Příručka je doprovázena četnými příklady, dobovými ilustracemi, historickými přehledy a výběrem odborné literatury. $c okcz $u https://www.obalkyknih.cz/view?isbn=9788024905242 $2 Web obalkyknih.cz
    650
    -7
    $a dějiny hudby $z Evropa $7 ph120731 $2 czenas
    650
    -7
    $a středověká hudba $7 ph224466 $2 czenas
    655
    -7
    $a monografie $7 fd132842 $2 czenas
    700
    1-
    $a Daněk, Petr, $d 1957- $7 jn19990209132 $4 trl
    765
    0-
    $t Dejiny hudby. I., Európsky stredovek $9 Česky
    910
      
    $a CBA001
    FMT
      
    BK

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.