Počet záznamů: 1  

Dřevěné oči

  1. SYS1291824
    LBL
      
    03611nam-a2200541-i-4500
    003
      
    CZ-CbJVK
    005
      
    20240517222520.3
    007
      
    ta
    008
      
    240216s2024----xr-a---f-b----001-0-cze-c
    015
      
    $a cnb003592157
    020
      
    $a 978-80-257-4189-4 $q (vázáno)
    040
      
    $a LID001 $b cze $e rda
    041
    1-
    $a cze $h ita
    043
      
    $a e------
    072
    -7
    $a 316.7 $x Sociologie kultury. Kulturní život $2 Konspekt $9 1
    080
      
    $a (4) $2 MRF
    080
      
    $a 316.75-028.78 $2 MRF
    080
      
    $a 72/76(091) $2 MRF
    080
      
    $a 82.0 $2 MRF
    080
      
    $a 81'37 $2 MRF
    080
      
    $a 130.2 $2 MRF
    080
      
    $a 316.7 $2 MRF
    080
      
    $a (082) $2 MRF
    080
      
    $a (0:82-4) $2 MRF
    100
    1-
    $a Ginzburg, Carlo, $d 1939- $7 jn20001227303 $4 aut
    240
    10
    $a Occhiacci di legno. $l Česky
    245
    10
    $a Dřevěné oči : $b deset úvah o distanci / $c Carlo Ginzburg ; z italského originálu Occhiacci di legno. Dieci riflessioni sulla distanza vydaného ... přeložily Helena Lergetporer a Kateřina Vinšová
    246
    30
    $a Deset úvah o distanci
    246
    33
    $a 10 úvah o distanci
    250
      
    $a Vydání první
    264
    -1
    $a Praha : $b Argo, $c 2024
    300
      
    $a 276 stran : $b černobílé ilustrace ; $c 21 cm
    336
      
    $a text $b txt $2 rdacontent
    337
      
    $a bez média $b n $2 rdamedia
    338
      
    $a svazek $b nc $2 rdacarrier
    490
    1-
    $a Historické myšlení ; $v svazek 92
    504
      
    $a Obsahuje bibliografie a rejstřík
    520
    3-
    $a Za podmanivým názvem knihy Dřevěné oči se skrývá deset esejů, které Carlo Ginzburg publikoval na přelomu druhého a třetího tisíciletí. Jejich společným jmenovatelem jsou dějiny umění, literární teorie a sémantika. Autor v nich pojednává témata biblická, antická, středověká i raně novověká, vztahy Židů, pohanů a křesťanů. Perspektiva jeho uvažování je nejen italská, ale i evropská, neboť si je vědom skutečnosti, že kultura není nikdy omezena na jedno teritorium, že není izolovaná, ba naopak, je vždy rozkročena nejen do minulosti, ale zároveň i do mnoha blízkých a vzdálených světů. V jednotlivých esejích Ginzburg pojednává o utváření kulturních tradic, jež během staletí podléhají radikálním změnám. V mnoha ohledech je Ginzburgovo myšlení provokativní. Mistrně poukazuje na stereotypy, jichž se jejich hlasatelé nedokáží zbavit, neboť si jich mnohdy nejsou vůbec vědomi. Spolu s tím klade důraz na nejrůznější podoby násilí, jež ovlivňují výchovu a z ní plynoucí omezování myšlenkové a kulturní svobody druhých. Oproti násilí staví intelektuální jedinečnost, jež s oním násilím v dějinách vedla a dodnes vede vyčerpávající, avšak společnost kulturně obohacují boj. Ginzburgovy eseje představují ponor do jeho badatelské dílny a odhalují podstatu jeho uvažování, jež se zrcadlí v jeho nejvýznamnějších monografických dílech, jež patří k prazákladu moderního dějepisectví. Vydání knihy podpořil Státní fond kultury České republiky. $c okcz $u https://www.obalkyknih.cz/view?isbn=9788025741894 $2 Web obalkyknih.cz
    520
    2-
    $a Za podmanivým názvem knihy Dřevěné oči se skrývá deset esejů, které Carlo Ginzburg publikoval na přelomu druhého a třetího tisíciletí. Jejich společným jmenovatelem jsou dějiny umění, literární teorie a sémantika. Autor v nich pojednává témata biblická, antická, středověká i raně novověká, vztahy Židů, pohanů a křesťanů. Perspektiva jeho uvažování je nejen italská, ale i evropská, neboť si je vědom skutečnosti, že kultura není nikdy omezena na jedno teritorium, že není izolovaná, ba naopak, je vždy rozkročena nejen do minulosti, ale zároveň i do mnoha blízkých a vzdálených světů. V jednotlivých esejích Ginzburg pojednává o utváření kulturních tradic, jež během staletí podléhají radikálním změnám. V mnoha ohledech je Ginzburgovo myšlení provokativní. Mistrně poukazuje na stereotypy, jichž se jejich hlasatelé nedokáží zbavit, neboť si jich mnohdy nejsou vůbec vědomi. Spolu s tím klade důraz na nejrůznější podoby násilí, jež ovlivňují výchovu a z ní plynoucí omezování myšlenkové a kulturní svobody druhých. Oproti násilí staví intelektuální jedinečnost, jež s oním násilím v dějinách vedla a dodnes vede vyčerpávající, avšak společnost kulturně obohacují boj. Ginzburgovy eseje představují ponor do jeho badatelské dílny a odhalují podstatu jeho uvažování, jež se zrcadlí v jeho nejvýznamnějších monografických dílech, jež patří k prazákladu moderního dějepisectví
    650
    -7
    $a kulturní tradice $z Evropa $7 ph138956 $2 czenas
    650
    07
    $a dějiny umění $z Evropa $7 ph119698 $2 czenas
    650
    07
    $a literární teorie $z Evropa $7 ph116427 $2 czenas
    650
    07
    $a sémantika $z Evropa $7 ph117272 $2 czenas
    650
    07
    $a kulturní tradice $z Evropa $7 ph138956 $2 czenas
    650
    07
    $a stereotypy $7 ph126102 $2 czenas
    650
    07
    $a násilí $x filozofické pojetí $7 ph123444 $2 czenas
    650
    07
    $a inteligence (schopnost) $x filozofické pojetí $7 ph121140 $2 czenas
    650
    07
    $a filozofie kultury $7 ph120226 $2 czenas
    650
    07
    $a sociologie kultury $7 ph125751 $2 czenas
    655
    -7
    $a sborníky $7 fd163935 $2 czenas
    655
    -7
    $a úvahy $7 fd134000 $2 czenas
    655
    -7
    $a eseje $7 fd132213 $2 czenas
    700
    1-
    $a Lergetporer, Helena $7 ola2003193903 $4 trl
    700
    1-
    $a Vinšová, Kateřina, $d 1948- $7 jn20001227295 $4 trl
    830
    -0
    $a Historické myšlení ; $v 92
    910
      
    $a CBA001
    FMT
      
    BK

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.