Počet záznamů: 1
SYS 1137757 LBL 00000nam^a22^^^^^^a^4500 003 CZ-CbJVK 005 20240509210412.3 008 021016s2002----xr-----e------000-e-cze-- 015 $a cnb001179846 020 $a 80-7260-069-9 $q (váz.) : $c Kč 299,00 040 $a ABA001 $b cze 041 1-
$a cze $h fre 072 -7
$a 316.7 $x Sociologie kultury. Kulturní život $9 1 $2 Konspekt 080 $a 314.743 $2 MRF 080 $a 316.728-025.22 $2 MRF 080 $a 338.48-51 $2 MRF 080 $a (0:82-4) $2 MRF 100 1-
$a Maffesoli, Michel, $d 1944- $7 xx0002599 $4 aut 245 10
$a O nomádství : $b iniciační toulky / $c Michel Maffesoli ; přeložil Josef Fulka 250 $a V českém jazyce vyd. 1. 260 $a Praha : $b Prostor, $c 2002 300 $a 265 s. ; $c 18 cm 490 1-
$a Střed ; $v sv. 49 500 $a Překlad z francouzštiny 504 $a Obsahuje bibliografické odkazy 520 3-
$a Hledání dobrodružství, touha být jinde, bloudění, migrace, cirkulace, otázka teritoria, znovuobjevování archaických forem, svoboda - to jsou hlavní témata spjatá s nomádstvím, životem na cestě, které umožňuje svobodu jednotlivce, přináší intenzivně žité zkušenosti, a tedy i věčnou radost ze života. Nomádství, jak francouzský sociolog Maffesoli dokazuje, existuje v průběhu celých lidských dějin, jeho podoby a formy jsou různé: řecký kosmopolitismus, židovský synkretismus, středověký dynamismus, duchovní či erotické bloudění atd. Na konci dvacátého století se téma bytí na cestě stalo opět aktuálnějším v souvislosti s nástupem postmodernismu. Migrace za prací, za odpočinkem, únik před institucemi všeho druhu - to jsou podoby (post)moderního nomádství. Moderní stát funguje jako protiklad nomádství: ustálené sociální instituce, přesně vymezená individuální teritoria, totalitarismus a nedůvěra vůči všemu bloudivému, unikajícímu pozornosti, neboť pokud něco ustálíme, můžeme to lépe ovládat a drezírovat. A proto nyní pro postmoderního člověka uzrál čas exodu - postavení se proti všem institucionálním i identickým jistotám, zahájení iniciačního hledání skrze život na cestě. Odborná práce, nejedná se o obecný výklad nomádství, ale autorovu interpretaci (tj. autor ve filozoficko-sociologickém duchu rozvíjí svoji teorii a hledá pro ni leckdy svérázné důkazy v kulturních dějinách člověka). Obdobnou myšlenku (postmoderní člověk jakožto poutník, hledač, tulák, cestovatel) rozvinul ve svém díle i polský sociolog Z. Bauman. $c okcz $u https://www.obalkyknih.cz/view?isbn=9788072600694 $2 Městská knihovna v Praze 650 07
$a dobrodružné cesty $7 ph137744 $2 czenas 650 07
$a exil $7 ph120088 $2 czenas 650 07
$a bloudění (fenomén) $7 ph174192 $2 czenas 655 -7
$a eseje $7 fd132213 $2 czenas 700 1-
$a Fulka, Josef, $d 1976- $7 js20030616007 $4 trl 765 0-
$t Nomadisme (vagabondages initiatiques) $9 Česky 830 -0
$a Střed (Prostor) 856 41
$u http://krameriusndk.nkp.cz/search/handle/uuid:3f6f5c40-08d0-11e4-b1a4-005056827e52 $3 DNNT $x DNNTO $y Digitalizovaný dokument 910 $a CBA001 FMT BK Citace
Počet záznamů: 1