Počet záznamů: 1  

O nomádství

  1. SYS1137757
    LBL
      
    00000nam^a22^^^^^^a^4500
    003
      
    CZ-CbJVK
    005
      
    20240509210412.3
    008
      
    021016s2002----xr-----e------000-e-cze--
    015
      
    $a cnb001179846
    020
      
    $a 80-7260-069-9 $q (váz.) : $c Kč 299,00
    040
      
    $a ABA001 $b cze
    041
    1-
    $a cze $h fre
    072
    -7
    $a 316.7 $x Sociologie kultury. Kulturní život $9 1 $2 Konspekt
    080
      
    $a 314.743 $2 MRF
    080
      
    $a 316.728-025.22 $2 MRF
    080
      
    $a 338.48-51 $2 MRF
    080
      
    $a (0:82-4) $2 MRF
    100
    1-
    $a Maffesoli, Michel, $d 1944- $7 xx0002599 $4 aut
    245
    10
    $a O nomádství : $b iniciační toulky / $c Michel Maffesoli ; přeložil Josef Fulka
    250
      
    $a V českém jazyce vyd. 1.
    260
      
    $a Praha : $b Prostor, $c 2002
    300
      
    $a 265 s. ; $c 18 cm
    490
    1-
    $a Střed ; $v sv. 49
    500
      
    $a Překlad z francouzštiny
    504
      
    $a Obsahuje bibliografické odkazy
    520
    3-
    $a Hledání dobrodružství, touha být jinde, bloudění, migrace, cirkulace, otázka teritoria, znovuobjevování archaických forem, svoboda - to jsou hlavní témata spjatá s nomádstvím, životem na cestě, které umožňuje svobodu jednotlivce, přináší intenzivně žité zkušenosti, a tedy i věčnou radost ze života. Nomádství, jak francouzský sociolog Maffesoli dokazuje, existuje v průběhu celých lidských dějin, jeho podoby a formy jsou různé: řecký kosmopolitismus, židovský synkretismus, středověký dynamismus, duchovní či erotické bloudění atd. Na konci dvacátého století se téma bytí na cestě stalo opět aktuálnějším v souvislosti s nástupem postmodernismu. Migrace za prací, za odpočinkem, únik před institucemi všeho druhu - to jsou podoby (post)moderního nomádství. Moderní stát funguje jako protiklad nomádství: ustálené sociální instituce, přesně vymezená individuální teritoria, totalitarismus a nedůvěra vůči všemu bloudivému, unikajícímu pozornosti, neboť pokud něco ustálíme, můžeme to lépe ovládat a drezírovat. A proto nyní pro postmoderního člověka uzrál čas exodu - postavení se proti všem institucionálním i identickým jistotám, zahájení iniciačního hledání skrze život na cestě. Odborná práce, nejedná se o obecný výklad nomádství, ale autorovu interpretaci (tj. autor ve filozoficko-sociologickém duchu rozvíjí svoji teorii a hledá pro ni leckdy svérázné důkazy v kulturních dějinách člověka). Obdobnou myšlenku (postmoderní člověk jakožto poutník, hledač, tulák, cestovatel) rozvinul ve svém díle i polský sociolog Z. Bauman. $c okcz $u https://www.obalkyknih.cz/view?isbn=9788072600694 $2 Městská knihovna v Praze
    650
    07
    $a dobrodružné cesty $7 ph137744 $2 czenas
    650
    07
    $a exil $7 ph120088 $2 czenas
    650
    07
    $a bloudění (fenomén) $7 ph174192 $2 czenas
    655
    -7
    $a eseje $7 fd132213 $2 czenas
    700
    1-
    $a Fulka, Josef, $d 1976- $7 js20030616007 $4 trl
    765
    0-
    $t Nomadisme (vagabondages initiatiques) $9 Česky
    830
    -0
    $a Střed (Prostor)
    856
    41
    $u http://krameriusndk.nkp.cz/search/handle/uuid:3f6f5c40-08d0-11e4-b1a4-005056827e52 $3 DNNT $x DNNTO $y Digitalizovaný dokument
    910
      
    $a CBA001
    FMT
      
    BK

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.