Počet záznamů: 1
SYS 1067692 LBL 01492nam-a2200433-i-4500 003 CZ-CbJVK 005 20230621070503.0 007 ta 008 201218s2020----xr-a---e-p----000-0-cze-- 015 $a cnb003276976 020 $a 978-80-7561-267-0 $q (brožováno) 035 $a (OCoLC)1263284645 040 $a BOA001 $b cze $e rda 041 0-
$a cze $b eng 072 -7
$a 7.01/.09 $x Umění $2 Konspekt $9 21 072 -7
$a 37.016 $x Učební osnovy. Vyučovací předměty. Učebnice $2 Konspekt $9 22 080 $a 72/76(091) $2 MRF 080 $a 72/76 $2 MRF 080 $a 304 $2 MRF 080 $a 7.01 $2 MRF 080 $a (075.8) $2 MRF 100 1-
$a Hlaváček, Ludvík, $d 1940- $7 xx0061548 $4 aut 245 10
$a Kachna, nebo králík? : $b spekulace o sociální roli výtvarného umění / $c Ludvík Hlaváček 250 $a Vydání první 264 -1
$a V Ústí nad Labem : $b Fakulta umění a designu Univerzity Jana Evangelisty Purkyně spolu s Nadací pro současné umění Praha, $c 2020 300 $a 191 stran : $b ilustrace ; $c 23 cm 336 $a text $b txt $2 rdacontent 337 $a bez média $b n $2 rdamedia 338 $a svazek $b nc $2 rdacarrier 490 1-
$a FUD 504 $a Obsahuje bibliografii a bibliografické odkazy 520 3-
$a Texty PhDr. Ludvíka Hlaváčka, ředitele Nadace pro současné umění Praha a pedagoga na Katedře dějin a teorie umění ústecké Fakulty umění a designu, které vznikaly původně jako záznamy přednášek z cyklu Socializace (v) umění z let 20072018, určených studentům magisterského studijního oboru Kurátorská studia FUD UJEP. „Po úvodních kapitolách věnovaných pojmům socializace, uměleckého díla a dějinnosti přistupuje autor ke svého druhu ‚dějinám umění‘ , ovšem pojednávaným z hlediska socializace a dějinnosti, roli průvodce má i Zuidervaartův model spirituality jako žitého obsahu, nikoli jako ideových tezí. [] Po stručném výkladu některých základních témat řeckého (zvl. typu kúros) a křesťanského umění vykládá renesanci jako přechod do ‚lineární perspektivy‘ , blízké heideggerovské vrženosti do světa, jehož jsme součásti, což nás pak bude provázet i v umění 20. století. [] Následuje další hraniční oblast, totiž tradičně velice hojně pojednávané baroko. Ludvík Hlaváček však i zde sleduje specifické, opomíjené a mnohdy paradoxní problémy socializace. Poslední přibližně třetina knihy pojednává témata víceméně aktuální, kde je autor zcela suverénně doma a může vybírat z nepřeberného množství příkladů. Kapitoly: Informel, Akční umění a Postmoderna. [] Za důležitý přínos považuji závěr knihy (Závěr: Sociální role umění jako probuzení bytostné nejistoty?). Opatrně skeptickým přístupem mapuje prostor nejistoty i jeho zneužívání k prezentaci falešných jistot. Hledání sociální role umění provází ovšem právě nejistota. Přesto, ba spíše proto, není hledání místa a sociální role umění v rámci ‚sociálního diskurzu‘ marné. Dokonce: takové hledání dynamiku ‚sociálního diskurzu‘ udržuje při životě. [] Gratuluji autorovi k vytvoření uceleného a dobře srozumitelného díla.“ (z lektorského posudku filozofa doc. Zdeňka Kratochvíla, Dr., 9. 4. 2020) $c okcz $u https://www.obalkyknih.cz/view?isbn=9788075612670 $2 OKCZ - ANOTACE Z WEBU 546 $a Anglické resumé 650 07
$a dějiny umění $7 ph119698 $2 czenas 650 07
$a výtvarné umění $7 ph116708 $2 czenas 650 07
$a umění $x sociální aspekty $7 ph116538 $2 czenas 650 07
$a filozofie umění $7 ph120229 $2 czenas 655 -7
$a učebnice vysokých škol $7 fd133772 $2 czenas 830 -0
$a FUD 910 $a CBA001 FMT BK Citace
Počet záznamů: 1