Počet záznamů: 1  

Kachna, nebo králík?

  1. SYS1067692
    LBL
      
    01492nam-a2200433-i-4500
    003
      
    CZ-CbJVK
    005
      
    20230621070503.0
    007
      
    ta
    008
      
    201218s2020----xr-a---e-p----000-0-cze--
    015
      
    $a cnb003276976
    020
      
    $a 978-80-7561-267-0 $q (brožováno)
    035
      
    $a (OCoLC)1263284645
    040
      
    $a BOA001 $b cze $e rda
    041
    0-
    $a cze $b eng
    072
    -7
    $a 7.01/.09 $x Umění $2 Konspekt $9 21
    072
    -7
    $a 37.016 $x Učební osnovy. Vyučovací předměty. Učebnice $2 Konspekt $9 22
    080
      
    $a 72/76(091) $2 MRF
    080
      
    $a 72/76 $2 MRF
    080
      
    $a 304 $2 MRF
    080
      
    $a 7.01 $2 MRF
    080
      
    $a (075.8) $2 MRF
    100
    1-
    $a Hlaváček, Ludvík, $d 1940- $7 xx0061548 $4 aut
    245
    10
    $a Kachna, nebo králík? : $b spekulace o sociální roli výtvarného umění / $c Ludvík Hlaváček
    250
      
    $a Vydání první
    264
    -1
    $a V Ústí nad Labem : $b Fakulta umění a designu Univerzity Jana Evangelisty Purkyně spolu s Nadací pro současné umění Praha, $c 2020
    300
      
    $a 191 stran : $b ilustrace ; $c 23 cm
    336
      
    $a text $b txt $2 rdacontent
    337
      
    $a bez média $b n $2 rdamedia
    338
      
    $a svazek $b nc $2 rdacarrier
    490
    1-
    $a FUD
    504
      
    $a Obsahuje bibliografii a bibliografické odkazy
    520
    3-
    $a Texty PhDr. Ludvíka Hlaváčka, ředitele Nadace pro současné umění Praha a pedagoga na Katedře dějin a teorie umění ústecké Fakulty umění a designu, které vznikaly původně jako záznamy přednášek z cyklu Socializace (v) umění z let 20072018, určených studentům magisterského studijního oboru Kurátorská studia FUD UJEP. „Po úvodních kapitolách věnovaných pojmům socializace, uměleckého díla a dějinnosti přistupuje autor ke svého druhu ‚dějinám umění‘ , ovšem pojednávaným z hlediska socializace a dějinnosti, roli průvodce má i Zuidervaartův model spirituality jako žitého obsahu, nikoli jako ideových tezí. [] Po stručném výkladu některých základních témat řeckého (zvl. typu kúros) a křesťanského umění vykládá renesanci jako přechod do ‚lineární perspektivy‘ , blízké heideggerovské vrženosti do světa, jehož jsme součásti, což nás pak bude provázet i v umění 20. století. [] Následuje další hraniční oblast, totiž tradičně velice hojně pojednávané baroko. Ludvík Hlaváček však i zde sleduje specifické, opomíjené a mnohdy paradoxní problémy socializace. Poslední přibližně třetina knihy pojednává témata víceméně aktuální, kde je autor zcela suverénně doma a může vybírat z nepřeberného množství příkladů. Kapitoly: Informel, Akční umění a Postmoderna. [] Za důležitý přínos považuji závěr knihy (Závěr: Sociální role umění jako probuzení bytostné nejistoty?). Opatrně skeptickým přístupem mapuje prostor nejistoty i jeho zneužívání k prezentaci falešných jistot. Hledání sociální role umění provází ovšem právě nejistota. Přesto, ba spíše proto, není hledání místa a sociální role umění v rámci ‚sociálního diskurzu‘ marné. Dokonce: takové hledání dynamiku ‚sociálního diskurzu‘ udržuje při životě. [] Gratuluji autorovi k vytvoření uceleného a dobře srozumitelného díla.“ (z lektorského posudku filozofa doc. Zdeňka Kratochvíla, Dr., 9. 4. 2020) $c okcz $u https://www.obalkyknih.cz/view?isbn=9788075612670 $2 OKCZ - ANOTACE Z WEBU
    546
      
    $a Anglické resumé
    650
    07
    $a dějiny umění $7 ph119698 $2 czenas
    650
    07
    $a výtvarné umění $7 ph116708 $2 czenas
    650
    07
    $a umění $x sociální aspekty $7 ph116538 $2 czenas
    650
    07
    $a filozofie umění $7 ph120229 $2 czenas
    655
    -7
    $a učebnice vysokých škol $7 fd133772 $2 czenas
    830
    -0
    $a FUD
    910
      
    $a CBA001
    FMT
      
    BK

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.