Počet záznamů: 1  

Jak vzpomínáme na normalizaci

  1. SYS1058624
    LBL
      
    01922nam-a2200505-i-4500
    003
      
    CZ-CbJVK
    005
      
    20240207065617.0
    007
      
    ta
    008
      
    210208s2020----xr-----e------000-0-cze--
    015
      
    $a cnb003304587
    020
      
    $a 978-80-246-4831-6 $q (Karolinum ; $q brožováno)
    020
      
    $a 978-80-88292-77-7 $q (Ústav pro studium totalitních režimů ; $q brožováno)
    035
      
    $a (OCoLC)1257530013
    040
      
    $a PNA001 $b cze $e rda
    041
    0-
    $a cze $b eng
    043
      
    $a e-xr---
    045
      
    $a x-y-
    072
    -7
    $a 94(437) $x Dějiny Česka a Slovenska $2 Konspekt $9 8
    080
      
    $a 316.6:159.953 $2 MRF
    080
      
    $a 316.774:93/94 $2 MRF
    080
      
    $a 94(437)"1969/1989" $2 MRF
    080
      
    $a (437) $2 MRF
    080
      
    $a 791 $2 MRF
    080
      
    $a 316.7:7.011.26 $2 MRF
    080
      
    $a (048.8) $2 MRF
    100
    1-
    $a Pinkas, Jaroslav, $d 1975- $7 xx0010234 $4 aut
    245
    10
    $a Jak vzpomínáme na normalizaci : $b obrazy normalizační minulosti ve filmu / $c Jaroslav Pinkas
    250
      
    $a První vydání
    264
    -1
    $a Praha : $b Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum : $b Ústav pro studium totalitních režimů, $c 2020
    300
      
    $a 236 stran : $b ilustrace ; $c 24 cm
    336
      
    $a text $b txt $2 rdacontent
    337
      
    $a bez média $b n $2 rdamedia
    338
      
    $a svazek $b nc $2 rdacarrier
    504
      
    $a Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík
    520
    3-
    $a Historická paměť patří dnes k frekventovaným pojmům. Se samozřejmostí jej užívají média i politici. Má být škola hlásnou troubou „politicky korektní paměti“? Jakou paměť má reprodukovat? A má vůbec nějakou reprodukovat? Jaká by měla být její pozice ve stále intenzivnějších kulturních válkách? Na tyto i řadu dalších otázek se snaží kniha odpovědět. Nebo si je alespoň položit. Čtenář v ní najde výběr ze současných přístupů memory studies a jejich aplikací na konstruktivisticky orientovanou výuku dějepisu. Hlavním předmětem zájmu jsou hrané filmy o tzv. normalizaci, resp. jejich divácká recepce. Autor analyzoval tisíce komentářů na portálu csfd.cz a pokusil se formulovat, jak vypadá kolektivní paměť v digitálním věku a co z toho vyplývá pro školní vzdělávání. $c okcz $u https://www.obalkyknih.cz/view?isbn=9788024648316 $2 OKCZ - ANOTACE Z WEBU
    546
      
    $a Anglické resumé
    648
    -7
    $a 20.-21. století $7 ch462155 $2 czenas
    650
    07
    $a sociální paměť $z Česko $7 ph114496 $2 czenas
    650
    07
    $a masmédia a dějiny $z Česko $7 ph1004607 $2 czenas
    650
    07
    $a normalizace (1969-1989 : Československo) $7 ph123319 $2 czenas
    650
    07
    $a masová kultura $z Česko $y 20.-21. století $7 ph122659 $2 czenas
    650
    07
    $a film $z Česko $y 20.-21. století $7 ph114534 $2 czenas
    655
    -7
    $a monografie $7 fd132842 $2 czenas
    910
      
    $a CBA001
    FMT
      
    BK

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.