Počet záznamů: 1
Výchova dívek v Čechách a na Moravě
SYS 1029151 LBL 01609nam-a2200469-i-4500 003 CZ-CbJVK 005 20240427211107.8 007 ta 008 210113s2020----xr-----e------001-0-cze-- 015 $a cnb003302247 020 $a 978-80-271-1292-0 $q (brožováno) 035 $a (OCoLC)1260122658 040 $a ABA001 $b cze $e rda 041 1-
$a cze $a eng $b eng $h cze 043 $a e-xr--- 045 $a w-w- 072 -7
$a 37 $x Výchova a vzdělávání $2 Konspekt $9 22 080 $a 37.0(091) $2 MRF 080 $a 316.346.2-055.25 $2 MRF 080 $a 316.662 $2 MRF 080 $a 316.663 $2 MRF 080 $a 159.922.1-055.2 $2 MRF 080 $a 316.66-055.1/.3 $2 MRF 080 $a (437.3) $2 MRF 080 $a (048.8) $2 MRF 100 1-
$a Dvořáková Kaněčková, Eva $7 hka20211108605 $4 aut 245 10
$a Výchova dívek v Čechách a na Moravě : $b školství v 19. století genderovou perspektivou / $c Eva Dvořáková Kaněčková 250 $a Vydání 1. 264 -1
$a Praha : $b Grada, $c 2020 300 $a 199 stran ; $c 24 cm 336 $a text $b txt $2 rdacontent 337 $a bez média $b n $2 rdamedia 338 $a svazek $b nc $2 rdacarrier 490 1-
$a Pedagogika 504 $a Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík 520 3-
$a Publikace přináší nový a originální pohled na dívčí vzdělávání v 19. století, který se odlišuje od dosavadní historiografie. Autorka pojímá téma z genderového hlediska a používá metodu diskursivní analýzy, díky čemuž se objevují opomíjené aspekty dívčího vzdělávání a jsou vyvráceny doposud platné závěry o „nevzdělanosti“ českých dívek. Zásadní změnou je zejména spojení pedagogického a historického přístupu, které je použito k objasnění základních podmínek vzdělanosti dívek, tj. cíle vzdělávání v kontextu institucionalizace obecného rakouského školství 19. století, obsahové (ne)diferenciace a potažmo praktického uplatnění v běžném životě. V praxi tak dochází k propojování institucionalizace dívčího vzdělávání s kontextem proměn ženské role, tedy k narušení dominantního diskursu ženy jako manželky, matky a hospodyně. Hlavní zájem se soustředí na postavení ženy střední třídy v 19. století a tomu odpovídající vzdělávací potenciál, a to z hlediska elementárního i vyššího vzdělávání, jeho proměn a specifik. Nedílnou částí knihy je podrobná teoretická, ale i historiografická část, která čtenáře zevrubně seznámí se širokým, zejména anglosaským konceptem feministického a také genderového výzkumu i s metodologií k danému tématu, stejně jako s historiografickým souhrnem dosavadní české tvorby v této oblasti. $c okcz $u https://www.obalkyknih.cz/view?isbn=9788027112920 $2 OKCZ - ANOTACE Z WEBU 546 $a Částečně souběžný anglický text, anglické resumé 650 07
$a dějiny výchovy a vzdělávání $z Česko $y 19. století $7 ph492504 $2 czenas 650 07
$a dívky $z Česko $y 19. století $7 ph119743 $2 czenas 650 07
$a dívky $x společenské postavení $7 ph119743 $2 czenas 650 07
$a sociální role $7 ph125810 $2 czenas 650 07
$a feminita $7 ph138799 $2 czenas 650 07
$a gender $7 ph175751 $2 czenas 655 -7
$a monografie $7 fd132842 $2 czenas 830 -0
$a Pedagogika (Grada) 910 $a CBA001 FMT BK
Počet záznamů: 1