Počet záznamů: 1  

Výchova dívek v Čechách a na Moravě

  1. SYS1029151
    LBL
      
    01609nam-a2200469-i-4500
    003
      
    CZ-CbJVK
    005
      
    20240427211107.8
    007
      
    ta
    008
      
    210113s2020----xr-----e------001-0-cze--
    015
      
    $a cnb003302247
    020
      
    $a 978-80-271-1292-0 $q (brožováno)
    035
      
    $a (OCoLC)1260122658
    040
      
    $a ABA001 $b cze $e rda
    041
    1-
    $a cze $a eng $b eng $h cze
    043
      
    $a e-xr---
    045
      
    $a w-w-
    072
    -7
    $a 37 $x Výchova a vzdělávání $2 Konspekt $9 22
    080
      
    $a 37.0(091) $2 MRF
    080
      
    $a 316.346.2-055.25 $2 MRF
    080
      
    $a 316.662 $2 MRF
    080
      
    $a 316.663 $2 MRF
    080
      
    $a 159.922.1-055.2 $2 MRF
    080
      
    $a 316.66-055.1/.3 $2 MRF
    080
      
    $a (437.3) $2 MRF
    080
      
    $a (048.8) $2 MRF
    100
    1-
    $a Dvořáková Kaněčková, Eva $7 hka20211108605 $4 aut
    245
    10
    $a Výchova dívek v Čechách a na Moravě : $b školství v 19. století genderovou perspektivou / $c Eva Dvořáková Kaněčková
    250
      
    $a Vydání 1.
    264
    -1
    $a Praha : $b Grada, $c 2020
    300
      
    $a 199 stran ; $c 24 cm
    336
      
    $a text $b txt $2 rdacontent
    337
      
    $a bez média $b n $2 rdamedia
    338
      
    $a svazek $b nc $2 rdacarrier
    490
    1-
    $a Pedagogika
    504
      
    $a Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík
    520
    3-
    $a Publikace přináší nový a originální pohled na dívčí vzdělávání v 19. století, který se odlišuje od dosavadní historiografie. Autorka pojímá téma z genderového hlediska a používá metodu diskursivní analýzy, díky čemuž se objevují opomíjené aspekty dívčího vzdělávání a jsou vyvráceny doposud platné závěry o „nevzdělanosti“ českých dívek. Zásadní změnou je zejména spojení pedagogického a historického přístupu, které je použito k objasnění základních podmínek vzdělanosti dívek, tj. cíle vzdělávání v kontextu institucionalizace obecného rakouského školství 19. století, obsahové (ne)diferenciace a potažmo praktického uplatnění v běžném životě. V praxi tak dochází k propojování institucionalizace dívčího vzdělávání s kontextem proměn ženské role, tedy k narušení dominantního diskursu ženy jako manželky, matky a hospodyně. Hlavní zájem se soustředí na postavení ženy střední třídy v 19. století a tomu odpovídající vzdělávací potenciál, a to z hlediska elementárního i vyššího vzdělávání, jeho proměn a specifik. Nedílnou částí knihy je podrobná teoretická, ale i historiografická část, která čtenáře zevrubně seznámí se širokým, zejména anglosaským konceptem feministického a také genderového výzkumu i s metodologií k danému tématu, stejně jako s historiografickým souhrnem dosavadní české tvorby v této oblasti. $c okcz $u https://www.obalkyknih.cz/view?isbn=9788027112920 $2 OKCZ - ANOTACE Z WEBU
    546
      
    $a Částečně souběžný anglický text, anglické resumé
    650
    07
    $a dějiny výchovy a vzdělávání $z Česko $y 19. století $7 ph492504 $2 czenas
    650
    07
    $a dívky $z Česko $y 19. století $7 ph119743 $2 czenas
    650
    07
    $a dívky $x společenské postavení $7 ph119743 $2 czenas
    650
    07
    $a sociální role $7 ph125810 $2 czenas
    650
    07
    $a feminita $7 ph138799 $2 czenas
    650
    07
    $a gender $7 ph175751 $2 czenas
    655
    -7
    $a monografie $7 fd132842 $2 czenas
    830
    -0
    $a Pedagogika (Grada)
    910
      
    $a CBA001
    FMT
      
    BK

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.