Počet záznamů: 1  

Herci a herectví v českém zábavněhudebním divadle

  1. SYS1028478
    LBL
      
    01539cam-a22003377i-4500
    003
      
    CZ-CbJVK
    005
      
    20240504210248.2
    007
      
    ta
    008
      
    140120s2020----xr-ac--e------000-0dcze-d
    015
      
    $a cnb003310352
    020
      
    $a 978-80-7437-334-3 $q (KANT ; $q brožováno)
    020
      
    $a 978-80-7331-556-6 $q (AMU ; $q brožováno)
    035
      
    $a (OCoLC)1260123917
    040
      
    $a KAG503 $b cze $d CBA001 $e rda
    041
    0-
    $a cze $b eng $b ger
    043
      
    $a e-xr---
    045
      
    $a x5x9
    072
    -7
    $a 792 $x Divadlo. Divadelní představení $9 3
    080
      
    $a (437.3) $2 MRF
    080
      
    $a 782.8 $2 MRF
    080
      
    $a 792.57 $2 MRF
    080
      
    $a 792.028 $2 MRF
    080
      
    $a 792.071.2 $2 MRF
    080
      
    $a (048.8) $2 MRF
    100
    1-
    $a Bár, Pavel, $d 1983- $7 mzk2008458938 $4 aut
    245
    10
    $a Herci a herectví v českém zábavněhudebním divadle / $c Pavel Bár
    246
    14
    $a Opereta muzikál
    250
      
    $a Vydání první
    264
    -1
    $a Praha : $b KANT - Karel Kerlický pro AMU, $c 2020
    300
      
    $a 299 stran : $b ilustrace, portréty ; $c 24 cm
    336
      
    $a text $b txt $2 rdacontent
    337
      
    $a bez média $b n $2 rdamedia
    338
      
    $a svazek $b nc $2 rdacarrier
    490
    1-
    $a Disk. Velká řada ; $v svazek 44
    500
      
    $a "Připravil Ústav teorie scénické tvorby DAMU"--Tiráž
    504
      
    $a Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstříky
    520
    3-
    $a Často a s oblibou se říkává, že herectví ‘je jen jedno’. Nevyžadují ale různé divadelní druhy a žánry odlišné přístupy k performanci příběhu, který je základem každého divadelního díla? Jak označit interprety operet a muzikálů jako herce, zpěváky, hrající zpěváky, zpívající herce nebo zcela jinak? Liší se herectví v operetě a muzikálu? A pokud ano, vyvíjely se tyto odlišnosti v průběhu doby? Ovlivňoval je i celkový kontext kulturně- společenského vývoje českého národa? Odpovědi na tyto a související otázky se snaží nastínit tato kniha, a to jak v úvodním historicko-teoretickém exkurzu operetou i muzikálem, tak v následných případových studiích konkrétních výrazných hereckých osobností českého zábavněhudebního divadla 20. století. Volně tak navazuje na předchozí autorovu publikaci Od operety k muzikálu: Zábavněhudební divadlo v Československu po roce 1945. Největší pozornost je věnována herci, ale i režisérovi a autorovi Oldřichu Novému, který během své dlouhé kariéry spolupracoval takřka se všemi českými zábavněhudebními scénami. Také Nelly Gaierová prošla angažmá v regionálních divadlech v Ostravě a v Plzni, než se ‘zabydlela’ na jevištích pražských scén v průběhu své umělecké činnosti navíc obstála v různorodých žánrech hudebních divadla od operet, přes muzikály, hudební komedie, Brechtovy a Weillovy singspiely, ale úspěchy slavila také v činohře i před filmovou kamerou. Pozornost je věnována i Karlu Fialovi, Věře Macků, Josefu Kobrovi, Laďce Kozderkové, Evě Veškrnové a dalším protagonistům ansámblů pražského, brněnského, ostravského a plzeňského zábavněhudebního divadla. „Když jsem vešel na scénu, byl jsem přivítán tak dlouhým potleskem, že jsem tu vstupní začínal dvakrát a zase jsem musel přestat. Když jsem začal konečně potřetí, zjistil jsem, že dojetím vlastně nemohu převzít pořádný tón, že mám vyschlo v krku a že snad i brečím. A tak jsem ta nejtěžší místa odparlandoval a přece ani tím se nádherný úspěch večera nezmenšil. Bylo to pro mě dokonce velké poučení pro můj další způsob zpěvu.“ Oldřich Nový „Kdo nemá operetu rád, ať na ni nechodí, a nechá ji těm, kteří ji rádi mají. [] Ale dívat se na operetu se shovívavým úsměvem, to ne, to prosím ne! On totiž kdo v ní chce pracovat, musí umět velmi mnoho. Má-li být opereta vkusná, pak o to víc je třeba lásky a odpovědnosti a hlavně naprosté hudebnosti. Je nutný smysl pro pohyb, dramatický projev, je třeba umět zpívat i tančit a to vše je herectví v pravém slova smyslu. [] Operetou dáváme divákům radost, odpočinek, i když samozřejmě je nutné ji vytvářet s naprostou profesionální dokonalostí“ Nelly Gaierová $c okcz $u https://www.obalkyknih.cz/view?isbn=9788074373343 $2 OKCZ - ANOTACE Z WEBU
    546
      
    $a Anglické a německé resumé
    648
    -7
    $a 20. století $7 ch460558 $2 czenas
    648
    -7
    $a 1951-2000 $7 ch460577 $2 czenas
    650
    07
    $a divadelní herci $z Česko $y 20. století $7 ph119497 $2 czenas
    650
    07
    $a herectví $z Česko $y 20. století $7 ph120683 $2 czenas
    650
    07
    $a muzikál $z Česko $y 20. století $7 ph123057 $2 czenas
    650
    07
    $a opereta $y 20. století $z Česko $7 ph123751 $2 czenas
    655
    -7
    $a monografie $7 fd132842 $2 czenas
    710
    2-
    $a Akademie múzických umění v Praze. $b Ústav teorie scénické tvorby $7 ko2015888684 $4 oth
    830
    -0
    $a Disk (KANT). $p Velká řada ; $v 44
    910
      
    $a CBA001
    FMT
      
    BK

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.