Počet záznamů: 1
Medialita divadla v souvislostech české teorie divadla
SYS 0999728 LBL 01362nam-a2200409-i-4500 003 CZ-CbJVK 005 20240417222904.1 007 ta 008 210104s2020----xr-----e------001-0-cze-d 015 $a cnb003265910 020 $a 978-80-7331-552-8 $q (brožováno) 035 $a (OCoLC)1245648094 040 $a KLG001 $b cze $e rda 041 0-
$a cze $b eng 072 -7
$a 792 $x Divadlo. Divadelní představení $2 Konspekt $9 3 080 $a 792 $2 MRF 080 $a 792.01 $2 MRF 080 $a 81`221 $2 MRF 080 $a 316.72/.73 $2 MRF 080 $a (048.8) $2 MRF 100 1-
$a Neznal, Vít $7 hka20201097119 $4 aut 245 10
$a Medialita divadla v souvislostech české teorie divadla / $c Vít Neznal 246 30
$a Medialita divadla 264 -1
$a V Praze : $b Akademie múzických umění v Praze v Nakladatelství AMU, $c 2020 300 $a 105 stran ; $c 21 cm 336 $a text $b txt $2 rdacontent 337 $a bez média $b n $2 rdamedia 338 $a svazek $b nc $2 rdacarrier 504 $a Obsahuje bibliografické odkazy, bibliografii a rejstřík 520 3-
$a Záměrem této knihy je zkoumání divadla v širších mediálních (a nikoli pouze uměleckých) souvislostech. Neklade si za cíl vymezit pevné a neprostupné hranice divadla, nýbrž se v návaznosti na tradici české teorie divadla pokouší hledat určité zakládající, mediálně-konstitutivní rysy divadelního aktu, jinými slovy, co všechno a za jakých podmínek může být za divadlo považováno. Hlavní pozornost je přitom věnována dichotomii divadla a skutečnosti, tedy otázce, co znamená, že divadlo je sice zakořeněné v životě, nicméně mediálně je z něj současně automaticky a nezvratně vytržené. Z podtitulu knihy zároveň vyplývá, že se kniha zabývá především českou teorií divadla a zkoumaná témata nahlíží na pozadí její tradice a jejích specifik (syntetický základ, bezprostřednost jako systémový rys média, nesubstanční pojetí díla, herectví jako řídící umění, totální trojrozměrná zpětnovazební komunikace, která má zásadní důsledky pro specifickou povahu divadelního herectví, a aktivní pozice diváka). Zahraniční autoři v práci z tohoto důvodu figurují především jako určitý protipól této tradici (i ve vztahu k české estetice). S vědomím jisté nepřesnosti lze dokonce mluvit o tom, že je v práci obzvlášť kladen důraz na tzv. pražsko-brněnskou strukturálně-sémiotickou školu, která ovšem není nijak programově deklarována a takové vágní teritoriální vymezení spíš odkazuje na určité směřování v myšlení o divadle u okruhu teoretiků kolem pražské DAMU (Jan Císař, Jaroslav Etlík) a katedry divadelní vědy Filozofické fakulty Univerzity Karlovy (Petr Pavlovský, Martin Pšenička), které se ale souběžně objevuje i v pracích některých brněnských divadelních teoretiků, např. Iva Osolsobě a Jana Roubala. $c okcz $u https://www.obalkyknih.cz/view?isbn=9788073315528 $2 OKCZ - ANOTACE Z WEBU 546 $a Anglické resumé 650 07
$a divadlo $7 ph119513 $2 czenas 650 07
$a divadelní teorie $7 ph139185 $2 czenas 650 07
$a komunikace (sdělování) $7 ph114956 $2 czenas 650 07
$a dialog kultur $7 ph478605 $2 czenas 655 -7
$a studie $7 fd133597 $2 czenas 910 $a CBA001 FMT BK
Počet záznamů: 1