Počet záznamů: 1  

Medialita divadla v souvislostech české teorie divadla

  1. SYS0999728
    LBL
      
    01362nam-a2200409-i-4500
    003
      
    CZ-CbJVK
    005
      
    20240417222904.1
    007
      
    ta
    008
      
    210104s2020----xr-----e------001-0-cze-d
    015
      
    $a cnb003265910
    020
      
    $a 978-80-7331-552-8 $q (brožováno)
    035
      
    $a (OCoLC)1245648094
    040
      
    $a KLG001 $b cze $e rda
    041
    0-
    $a cze $b eng
    072
    -7
    $a 792 $x Divadlo. Divadelní představení $2 Konspekt $9 3
    080
      
    $a 792 $2 MRF
    080
      
    $a 792.01 $2 MRF
    080
      
    $a 81`221 $2 MRF
    080
      
    $a 316.72/.73 $2 MRF
    080
      
    $a (048.8) $2 MRF
    100
    1-
    $a Neznal, Vít $7 hka20201097119 $4 aut
    245
    10
    $a Medialita divadla v souvislostech české teorie divadla / $c Vít Neznal
    246
    30
    $a Medialita divadla
    264
    -1
    $a V Praze : $b Akademie múzických umění v Praze v Nakladatelství AMU, $c 2020
    300
      
    $a 105 stran ; $c 21 cm
    336
      
    $a text $b txt $2 rdacontent
    337
      
    $a bez média $b n $2 rdamedia
    338
      
    $a svazek $b nc $2 rdacarrier
    504
      
    $a Obsahuje bibliografické odkazy, bibliografii a rejstřík
    520
    3-
    $a Záměrem této knihy je zkoumání divadla v širších mediálních (a nikoli pouze uměleckých) souvislostech. Neklade si za cíl vymezit pevné a neprostupné hranice divadla, nýbrž se v návaznosti na tradici české teorie divadla pokouší hledat určité zakládající, mediálně-konstitutivní rysy divadelního aktu, jinými slovy, co všechno a za jakých podmínek může být za divadlo považováno. Hlavní pozornost je přitom věnována dichotomii divadla a skutečnosti, tedy otázce, co znamená, že divadlo je sice zakořeněné v životě, nicméně mediálně je z něj současně automaticky a nezvratně vytržené. Z podtitulu knihy zároveň vyplývá, že se kniha zabývá především českou teorií divadla a zkoumaná témata nahlíží na pozadí její tradice a jejích specifik (syntetický základ, bezprostřednost jako systémový rys média, nesubstanční pojetí díla, herectví jako řídící umění, totální trojrozměrná zpětnovazební komunikace, která má zásadní důsledky pro specifickou povahu divadelního herectví, a aktivní pozice diváka). Zahraniční autoři v práci z tohoto důvodu figurují především jako určitý protipól této tradici (i ve vztahu k české estetice). S vědomím jisté nepřesnosti lze dokonce mluvit o tom, že je v práci obzvlášť kladen důraz na tzv. pražsko-brněnskou strukturálně-sémiotickou školu, která ovšem není nijak programově deklarována a takové vágní teritoriální vymezení spíš odkazuje na určité směřování v myšlení o divadle u okruhu teoretiků kolem pražské DAMU (Jan Císař, Jaroslav Etlík) a katedry divadelní vědy Filozofické fakulty Univerzity Karlovy (Petr Pavlovský, Martin Pšenička), které se ale souběžně objevuje i v pracích některých brněnských divadelních teoretiků, např. Iva Osolsobě a Jana Roubala. $c okcz $u https://www.obalkyknih.cz/view?isbn=9788073315528 $2 OKCZ - ANOTACE Z WEBU
    546
      
    $a Anglické resumé
    650
    07
    $a divadlo $7 ph119513 $2 czenas
    650
    07
    $a divadelní teorie $7 ph139185 $2 czenas
    650
    07
    $a komunikace (sdělování) $7 ph114956 $2 czenas
    650
    07
    $a dialog kultur $7 ph478605 $2 czenas
    655
    -7
    $a studie $7 fd133597 $2 czenas
    910
      
    $a CBA001
    FMT
      
    BK

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.