Počet záznamů: 1  

Aero C-4/104 v československém vojenském letectvu

  1. SYS0987093
    LBL
      
    01778nam-a2200493-i-4500
    003
      
    CZ-CbJVK
    005
      
    20240425212229.2
    007
      
    ta
    008
      
    201125s2020----xr-ach-e------000-0-cze--
    015
      
    $a cnb003261598
    020
      
    $a 978-80-7648-023-0 $q (brožováno)
    035
      
    $a (OCoLC)1230104372
    040
      
    $a ABA001 $b cze $e rda
    043
      
    $a e-cs---
    072
    -7
    $a 623 $x Vojenská technika $2 Konspekt $9 19
    080
      
    $a 623.746.7 $2 MRF
    080
      
    $a 623.7 $2 MRF
    080
      
    $a (437) $2 MRF
    080
      
    $a (036) $2 MRF
    080
      
    $a (084.11) $2 MRF
    100
    1-
    $a Irra, Miroslav $7 mzk2007377689 $4 aut
    245
    10
    $a Aero C-4/104 v československém vojenském letectvu / $c Miroslav Irra
    246
    14
    $a Aero C-4/104 v československém letectvu
    264
    -1
    $a Nevojice : $b Jakab Publishing, $c 2020
    300
      
    $a 50 stran : $b ilustrace (některé barevné), portréty, faksimile ; $c 30 cm
    336
      
    $a text $b txt $2 rdacontent
    336
      
    $a statický obraz $b sti $2 rdacontent
    337
      
    $a bez média $b n $2 rdamedia
    338
      
    $a svazek $b nc $2 rdacarrier
    490
    1-
    $a Aero, $x 2336-4645 ; $v 72
    504
      
    $a Obsahuje bibliografii
    520
    3-
    $a Československá bezlicenční kopie německého elementárního cvičného letounu Bücker Bü 131 „Jungman“, vyráběná po označením Aero C-4/104 a známá u nás pod přezdívkou „Bikr“, je jednou z legend období poválečné výstavby čs. vojenského letectva. Základům leteckého řemesla se na něm do léta 1951 vyučilo v LVA min. 300 pilotů budoucích důstojníků, z nichž většina posílila kádr velitelského sboru čs. letectva v době jeho masivní výstavby v letech 1951-1953. Dlužno ovšem poznamenat, že mnozí byli po únoru 1948 shledáni politicky nevyhovujícími a vystaveni perzekucím od vyhození z armády po věznění po vykonstruovaných soudních procesech. Kromě toho sloužil u LU ve výcviku pilotů podůstojníků, u cvičných letek a leteckých pluků, kde byl využíván k přezkušování pilotů, výcviku v létání podle přístrojů, nácviku akrobacie, kurýrním letům apod. Jeho kariéra ve vojenském letectvu sice trvala jen přibližně osm let, ale ti, kdož na něm začínali kariéru vojenského pilota, vzpomínají dodnes. I poté ještě poskytl mnoho krásných zážitků sportovním pilotů Svazarmu, kam byly po r. 1950 zbylé letouny předávány. Mnozí ještě dnes vzpomínají na polétání s „Bikrem“, na vítr šlehající do tváře jako ve slavných stíhačkách I. světové války. Mnozí další také dodnes litují, že si s ním již nestihli zalétat. Vzpomeňme proto službu „Bikra“, tohoto dvojplošného reliktu „zlaté éry letectví“ v čs. vojenském letectvu, i my. $c okcz $u https://www.obalkyknih.cz/view?isbn=9788076480230 $2 OKCZ - ANOTACE Z WEBU
    610
    17
    $a Československo. $b Armáda. $b Letectvo $7 kn20050426033 $2 czenas
    650
    07
    $a Aero C-4/104 (cvičné letadlo) $7 ph1096383 $2 czenas
    650
    07
    $a cvičná letadla $z Československo $7 ph369331 $2 czenas
    650
    07
    $a vojenské letectvo $z Československo $7 ph116625 $2 czenas
    655
    -7
    $a informační publikace $7 fd132454 $2 czenas
    655
    -7
    $a obrazové publikace $7 fd132947 $2 czenas
    830
    -0
    $a Aero ; $v 72
    910
      
    $a CBA001
    FMT
      
    BK

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.