Počet záznamů: 1  

Tyl, Němcová, Klácel

  1. SYS0870021
    LBL
      
    02791cam-a22004931--4500
    003
      
    CZ-CbJVK
    005
      
    20240222104614.5
    007
      
    ta
    008
      
    981021s1955----xr-----e------000-0-cze--
    015
      
    $a cnb000719422
    020
      
    $q (Váz.)
    035
      
    $a (OCoLC)85444901
    040
      
    $a ABA001 $b cze $c OLA001 $d ABA001 $d CBA001
    043
      
    $a e-xr---
    045
      
    $a w-w-
    072
    -7
    $a 821.162.3.09 $x Česká literatura (o ní) $2 Konspekt $9 11
    080
      
    $a 821.162.3-2-051 $2 MRF
    080
      
    $a 821.162.3-055.2 $2 MRF
    080
      
    $a 101-051 $2 MRF
    080
      
    $a 801.82 $2 MRF
    080
      
    $a 930.85 $2 MRF
    080
      
    $a (048.8) $2 MRF
    245
    00
    $a Tyl, Němcová, Klácel : $b výchovný význam jejich díla : sborník / $c sborník redigoval Ervín Koukal ; [úvod Jiřina Popelová]
    250
      
    $a 1. vyd.
    260
      
    $a Praha : $b Státní pedagogické nakladatelství, $c 1955 $e (Přerov : $f SMT 03)
    300
      
    $a 175 s. ; $c 21 cm
    490
    1-
    $a Dědictví Komenského ; $v 667
    500
      
    $a Pozn.
    500
      
    $a 3300 výt.
    504
      
    $a Obsahuje bibliografické odkazy
    520
    3-
    $a Kromě základní studie J. Popelové, osvětlující výchovný význam umění všeobecně i specificky u nás v době probuzenské, obsahuje sborník tři monografické práce; v první z nich pojednávají autoři E. a M. Koukalovi o pedagogických názorech J.K. Tyla a zkoumají, čím Tylovo dílo výchovně působí i v dnešní době. Druhá stať je věnována výchovnému významu díla Boženy Němcové. Autorka J. Popelová ukazuje, z jakých pramenů se rodil zájem Němcové o otázky výchovy a vzdělání, upozornuje na sepětí pedagogických názorů Němcové s lidovou tradicí a zdůrazňuje, jak nově a odvážně chápala Němcová poslání výchovy. Třetí, nejobsáhlejší studie M. Trapla se zabývá osobností významného obrozenského pedagoga a pokrokového myslitele F.M. Klácela. Autor vyzdvihuje šíři, bohatství a průbojnost Klácelových pedagogických a filosofických názorů i jeho vynikající methody a úspěchy v práci pedagogické a didaktické. $c okcz $u https://www.obalkyknih.cz/view?oclc=(OCoLC)85444901&nbn=cnb000719422 $2 Národní knihovna ČR
    600
    17
    $a Tyl, Josef Kajetán, $d 1808-1856 $7 jk01140553 $2 czenas
    600
    17
    $a Němcová, Božena, $d 1820-1862 $7 jk01083016 $2 czenas
    600
    17
    $a Klácel, František Matouš, $d 1808-1882 $7 jk01060239 $2 czenas
    648
    -7
    $a 19. století $7 ch460557 $2 czenas
    650
    07
    $a čeští dramatici $y 19. století $7 ph128169 $2 czenas
    650
    07
    $a české spisovatelky $y 19. století $7 ph128153 $2 czenas
    650
    07
    $a filozofové $z Česko $y 19. století $7 ph117191 $2 czenas
    650
    07
    $a literární dílo $x pedagogické aspekty $7 ph122380 $2 czenas
    650
    07
    $a národní obrození $7 ph123437 $2 czenas
    655
    -7
    $a studie $7 fd133597 $2 czenas
    700
    1-
    $a Koukal, Ervín, $d 1910- $7 jk01062300 $4 edt
    700
    1-
    $a Popelová, Jiřina, $d 1904-1985 $7 jk01100596 $4 aut
    830
    -0
    $a Dědictví Komenského (Státní pedagogické nakladatelství) ; $v 667
    910
      
    $a CBA001
    FMT
      
    BK

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.