Počet záznamů: 1  

Být v obraze 2

  1. SYS0855212
    LBL
      
    01934cam-a2200457-i-4500
    003
      
    CZ-CbJVK
    005
      
    20240427004850.1
    007
      
    ta
    008
      
    190423s2019----xr-a---e-f----000-0-cze-d
    015
      
    $z cnb003073844
    020
      
    $a 978-80-7591-011-0 $q (brožováno)
    035
      
    $a (OCoLC)236551795
    040
      
    $a ULG001 $b cze $d CBA001 $e rda
    072
    -7
    $a 37 $x Výchova a vzdělávání $9 22 $2 Konspekt
    080
      
    $a 316.774:37.016 $2 MRF
    080
      
    $a 316.774:316.776.33/.34 $2 MRF
    080
      
    $a (072) $2 MRF
    100
    1-
    $a Macek, Jakub, $d 1979- $7 jo2005267828 $4 aut
    245
    10
    $a Být v obraze 2 : $b mediální vzdělávání s využitím audiovizuálních prostředků / $c autoři: Jakub Macek, Věra Motyčková, Anna Pacovská, Karel Strachota, Kateřina Šafářová, Jaroslav Valůch
    246
    30
    $a Mediální vzdělávání s využitím audiovizuálních prostředků
    264
    -1
    $a Praha : $b Člověk v tísni, o.p.s., $c 2019
    300
      
    $a 287 stran : $b ilustrace (některé barevné) ; $c 30 cm
    336
      
    $a text $b txt $2 rdacontent
    337
      
    $a bez média $b n $2 rdamedia
    338
      
    $a svazek $b nc $2 rdacarrier
    504
      
    $a Obsahuje bibliografické odkazy
    520
    3-
    $a Sada audiovizuálních materiálů Být v obraze je příspěvkem společnosti Člověk v tísni k posílení mediální gramotnosti mladých lidí v České republice. Prostřednictvím vzdělávacího projektu Jeden svět na školách se společnost Člověk v tísni již několik let intenzivně věnuje využívání potenciálu dokumentárních fi lmů a dalších audiovizuálních prostředků ve výuce na středních a základních školách nejen v České republice. V současné době již přes dva tisíce škol pracuje s materiály projektu Jeden svět na školách, které se věnují aktuálním tématům světového i domácího dění. Současná audiovizuální kultura je mladým lidem blízká a tvoří nedílnou součást jejich života. Rozhodli jsme se proto využít audiovizuální prostředky jako přitažlivý a účinný nástroj pro implementaci důležitých témat přímo do výuky. Pedagogům poskytujeme intenzivní asistenci prostřednictvím seminářů a testovacích projekcí přímo ve školách. Vznikl tak jeden z nejrozsáhlejších vzdělávacích projektů podobného typu v Evropě. Audiovizuální sdělení, která k nám prostřednictvím médií každý den doléhají, nám přinášejí informace, baví nás nebo přesvědčují; ať už se jedná o zpravodajskou reportáž, reklamní spot, hudební videoklip, spot charitativní organizace nebo o dokumentární film. Naše zkušenost a postřehy vás, pedagogů, ukázaly, že schopnost tato sdělení sledovat a využívat je jako zdroj informací nebo zábavy už v současném světě nestačí. Média, která více či méně vstupují do našich životů a stávají se jejich leckdy nevyžádanou, ale nepochybně často také nezbytnou součástí, mají potenciál ovlivnit nejen to, jak dění ve světě kolem nás vnímáme, ale také to, jak na základě těchto informací měníme své chování a jednání. Porozumění mediálním mechanismům a nahlédnutí trochu dále než jen na obrazovku televize nebo potištěné stránky novin nám a našim studentům umožní získat nadhled, který usnadňuje nejen orientaci v současné záplavě mediálních sdělení, ale také pomáhá při využívání potenciálu, který se v médiích nepochybně skrývá. Do základní výbavy dovedností mladého člověka, který hledá uplatnění a pozici v otevřené demokratické společnosti, schopnost tohoto kritického odstupu nutně patří. Je nezbytné umět nejen poznávat, ale také získávat přirozenou schopnost kriticky hodnotit a odhalovat. Věříme, že zvolená koncepce, čerpající mimo jiné z mnohaleté zkušenosti především zemí západní Evropy a USA na poli mediálního vzdělávání, vám umožní účinně a bez nutnosti intenzivního studia či velkých příprav začlenit toto téma atraktivním a efektivním způsobem do vašich hodin. Pro nezkušené z vás se tento materiál může stát odrazovým můstkem a průvodcem v mnohdy nesnadno uchopitelném světě médií a mediálního vzdělávání, pro zkušenější pedagogy, kteří už si vlastní cestu zvolili, bude třeba inspirací a ukázkou dalších možných cest. Pro všechny ale jistě bude zdrojem atraktivních audiovizuálních materiálů a vzdělávacích aktivit. Jak nejlépe k posilování mediální gramotnosti přistoupit, je předmětem diskuse již mnoho let. Neexistuje koncepce, kterou lze označit jako jedinou správnou. Vyjděte ze své vlastní zkušenosti tak jako jste si našli svou cestu při výuce dalších témat, stejně tak si zvolte svoji cestu k mediálnímu vzdělávání. Máte jednu velkou výhodu v začátku: své studenty nemusíte přesvědčovat o tom, aby se o téma začali zajímat. Už to dělají, vždyť studijní materiál dobrovolně nechali vstoupit do svých životů. Využijte toho! Jaroslav Valůch $c okcz $u https://www.obalkyknih.cz/view?isbn=9788075910110 $2 OKCZ - ANOTACE Z WEBU
    650
    07
    $a mediální výchova a vzdělávání $7 ph346539 $2 czenas
    650
    07
    $a mediální gramotnost $7 ph307593 $2 czenas
    655
    -7
    $a metodické příručky $7 fd132826 $2 czenas
    700
    1-
    $a Motyčková, Věra $4 aut
    700
    1-
    $a Pacovská, Anna, $d 1990- $7 xx0238099 $4 aut
    700
    1-
    $a Strachota, Karel, $d 1962- $7 mzk2008442716 $4 aut
    700
    1-
    $a Šafářová, Kateřina, $d 1990- $7 xx0220201 $4 aut
    700
    1-
    $a Valůch, Jaroslav, $d 1979- $7 mzk2008442717 $4 aut
    710
    2-
    $a Jeden svět na školách (projekt) $7 kn20060203010 $4 oth
    710
    2-
    $a Člověk v tísni (společnost) $7 kn20010711291 $4 pbl
    910
      
    $a CBA001
    FMT
      
    BK

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.