Počet záznamů: 1
SYS 0820620 LBL 02344nam-a2200637-i-4500 003 CZ-CbJVK 005 20240528224412.1 007 ta 008 180105s2017----xr-abe-e------000-0-cze-- 015 $a cnb002964306 020 $a 978-80-87967-14-0 $q (brožováno) 035 $a (OCoLC)1022793631 040 $a ABA001 $b cze $e rda 041 0-
$a cze $b eng 043 $a e-xr--- $b e-xr-mo $2 czenas 045 $a x6x8 072 -7
$a 72 $x Architektura $2 Konspekt $9 21 080 $a 725.31 $2 MRF 080 $a 72(437.3) $2 MRF 080 $a 72.036/.038 $2 MRF 080 $a 719 $2 MRF 080 $a (437.326) $2 MRF 080 $a (048.8:082) $2 MRF 080 $a (084.11) $2 MRF 100 1-
$a Strakoš, Martin, $d 1972- $7 jo2002109970 $4 aut 245 10
$a Nádraží Ostrava - Vítkovice : $b historie, architektura, památkový potenciál / $c Martin Strakoš a kol. 250 $a Vydání: první 264 -1
$a Praha : $b Národní památkový ústav, $c 2017 300 $a 255 stran : $b ilustrace (převážně barevné), 1 mapa, plány ; $c 28 cm 336 $a text $b txt $2 rdacontent 336 $a statický obraz $b sti $2 rdacontent 337 $a bez média $b n $2 rdamedia 338 $a svazek $b nc $2 rdacarrier 504 $a Obsahuje bibliografii a bibliografické odkazy 520 3-
$a Pilotní svazek nové ediční řady odborných monografií se zabývá historií, architekturou, uměním, konstrukčním utvářením, materiály a dalšími aspekty řešení výpravní budovy železniční stanice Ostrava-Vítkovice, jedné z důležitých součástí ostravského železničního uzlu. Tato stavba z let 1964 až 1967, vyprojektovaná architektem Josefem Dandou, představovala ve své době jedno z nejmodernějších nádraží v Československu. První blok knihy se věnuje architektuře po roce 1945 ve vztahu k železnici a výstavbě polanecké spojky. Právě na této trati vznikla výše zmíněná stanice, jejíž výpravní budovou se podrobně zabývá druhá část knihy, zaměřená na architekturu, uměleckou výzdobu, otázky památkové péče i kontext díla architekta Josefa Dandy. Třetí blok je výsledkem studia materiálového a konstrukčního utváření výpravní budovy, včetně příkladů nového využití drážních staveb. Tým vědců z Vysokého učení technického v Brně analyzoval železobetonovou konstrukci budovy. Ocelovou konstrukcí se zabývá kapitola, zpracovaná odborníky z Fakulty stavební Českého vysokého učení technického v Praze. Třetí kapitola, napsaná pracovníky Ústavu teoretické a aplikované mechaniky Akademie věd ČR, se podrobněji věnuje možnostem modelování budovy technologií BIM a uplatnění těchto postupů v památkové péči. Čtvrtá kapitola, opět z prostředí ČVUT, představuje realizované konverze a revitalizace nádražních ploch a objektů. Závěrečný blok obsahuje rozhovor s bývalým přednostou stanice Vladimírem Kutým o provozu železniční stanice a dále rozhovor s malířem a sklářem Vladimírem Kopeckým o výzdobě vítkovického nádraží a procesu vzniku výtvarných děl. Kniha má svým zaměřením přispět k památkové ochraně zmíněné výpravní budovy, v obecnější rovině poukazuje na památkový potenciál architektury 2. poloviny 20. století. Texty doprovázejí kromě archivních dokumentů i snímky současného stavu budovy od fotografa Romana Poláška. $c okcz $u https://www.obalkyknih.cz/view?isbn=9788087967140 $2 OKCZ - ANOTACE Z WEBU 546 $a Anglické resumé 610 27
$a Ostrava-Vítkovice (železniční nádraží) $7 ko2018978049 $2 czenas 648 -7
$a 1951-1980 $7 ch969087 $2 czenas 648 -4
$a 1961-1980 650 07
$a železniční nádraží $z Česko $7 ph442513 $2 czenas 650 07
$a česká architektura $y 1951-1980 $7 ph128102 $2 czenas 650 07
$a moderní architektura $z Česko $7 ph115339 $2 czenas 650 07
$a památková péče $z Česko $7 ph123918 $2 czenas 651 -7
$a Vítkovice (Ostrava, Česko) $7 ge134581 $2 czenas 655 -7
$a kolektivní monografie $7 fd501537 $2 czenas 655 -7
$a obrazové publikace $7 fd132947 $2 czenas 910 $a CBA001 FMT BK Citace
Počet záznamů: 1