Počet záznamů: 1  

O čem se nedá mluvit, o tom se musí zpívat

  1. SYS0767912
    LBL
      
    04152nam-a2200781-i-4500
    003
      
    CZ-CbJVK
    005
      
    20240222104147.6
    007
      
    ta
    008
      
    180102s2017----xr-ag--f------001-0-cze--
    015
      
    $a cnb002955659
    020
      
    $a 978-80-7007-498-5 $q (vázáno)
    035
      
    $a (OCoLC)1022793691
    040
      
    $a ABA001 $b cze $e rda
    041
    0-
    $a cze $b eng
    072
    -7
    $a 78 $x Hudba $2 Konspekt $9 9
    080
      
    $a 78.01 $2 MRF
    080
      
    $a 782 $2 MRF
    080
      
    $a 101 $2 MRF
    080
      
    $a 101.8 $2 MRF
    080
      
    $a (048.8) $2 MRF
    100
    1-
    $a Kolman, Vojtěch, $d 1975- $7 xx0007139 $4 aut
    245
    10
    $a O čem se nedá mluvit, o tom se musí zpívat : $b od formy zobrazení k formám života / $c Vojtěch Kolman
    246
    30
    $a Od formy zobrazení k formám života
    250
      
    $a Vydání první
    264
    -1
    $a Praha : $b Filosofia, $c 2017
    300
      
    $a 296 stran : $b ilustrace, noty ; $c 22 cm
    336
      
    $a text $b txt $2 rdacontent
    337
      
    $a bez média $b n $2 rdamedia
    338
      
    $a svazek $b nc $2 rdacarrier
    504
      
    $a Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík
    520
    3-
    $a Kniha spojuje oblasti matematiky, logiky, filozofie a hudby. Autor rozpracovává koncept reflexivně chápané filozofie, v němž hudba, sama produkt kognitivní i emocionální zkušenosti, k disciplínám čistého rozumu dodává i zásadní složku estetickou.Známý výrok z Wittgensteinova traktátu o nevyslovitelnosti filozofie autor v názvu knihy pozměnil a tam, kde se původně nabízelo jako adekvátní nástroj "mlčení o něčem", naopak vybízí ke "zpívání". Kolman zde totiž do svého konceptu reflexivní filozofie zapojil mj. přímou hudební zkušenost, emoce i reflexivitu samotných hudebních děl, zejm. opery a hudebního dramatu. Použil a rozpracoval zde i některé své předchozí studie, v předkládaném textu ovšem představují zejm. nutné předstupně k vyslovení řady nových myšlenek. Dílo je svým pojetím přínosem především pro současný filozofický diskurs, od disciplín čistého rozumu a otázek metodologických přechází ve 2. části knihy k hudbě jako ke specifické zkušenosti umělecké i jako zkušenosti obecně, zejm. v poslední kapitole jsou pak reflektovány i konkrétní operní díla G. Verdiho a R. Wagnera. S řadou podčarových poznámek, obr. a notových příkladů v $c okcz $u https://www.obalkyknih.cz/view?isbn=9788070074985 $2 Městská knihovna v Praze
    546
      
    $a Anglické resumé
    550
      
    $a Vydavatel: Filosofický ústav AV ČR
    650
    07
    $a filozofie hudby $7 ph120225 $2 czenas
    650
    07
    $a opera $x filozofické pojetí $7 ph123748 $2 czenas
    650
    07
    $a reflexe (filozofie) $7 ph137158 $2 czenas
    655
    -7
    $a monografie $7 fd132842 $2 czenas
    710
    2-
    $a Filosofický ústav (Akademie věd ČR) $7 kn20010709007 $4 pbl
    856
    41
    $u http://web.flu.cas.cz/scan/323588584.pdf $y Obsah knihy $4 N
    910
      
    $a CBA001
    FMT
      
    BK

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.