Počet záznamů: 1
Osudy
SYS 0745194 LBL 02201cim-a2200637-i-4500 003 CZ-CbJVK 005 20240427004539.8 007 sd-fungnnmmned 008 161223p20162002xr-nnnng-------ah-n-cze-- 015 $a cnb002865239 024 3-
$a 8594168769098 028 01
$a JM012-2 $b JazzMusic 040 $a ABA001 $b cze $d CBA001 $e rda 045 $a x2y0 072 -7
$a 929 $x Biografie $2 Konspekt $9 8 080 $a 929-058.1 $2 MRF 080 $a (086.7)08 $2 MRF 080 $a 929 $2 MRF 080 $a 821.162.3-051 $2 MRF 080 $a 821(=411.16)-051 $2 MRF 080 $a (0:82-94) $2 MRF 080 $a (0:82-3) $2 MRF 080 $a (086.76) $2 MRF 100 1-
$a Lustig, Arnošt, $d 1926-2011 $7 jk01072683 $4 aut 245 10
$a Osudy / $c Arnošt Lustig 264 -1
$a [Praha] : $b JazzMusic : $b Radioservis, $c [2016] 264 -4
$c ©2016, $c ℗2002 300 $a 1 audiodisk (4 hod., 14 min.) ; $c 12 cm 306 $a 041400 336 $a mluvené slovo $b spw $2 rdacontent 337 $a audio $b s $2 rdamedia 338 $a audiodisk $b sd $2 rdacarrier 344 $a digital $b optical $2 rda 347 $a audio soubor $b MP3 $2 rda 500 $a Poznámku napsal Pepi Lustig 500 $a Hudba Viktor Ullmann: Koncert pro klavír a orchestr op. 25 (ukázky) 500 $a Fonogram Český rozhlas 500 $a Název z disku 508 $a Režie Vlado Príkazský 511 1-
$a Arnošt Lustig ; Martin Kasík (klavír) ; Symfonický orchestr Českého rozhlasu řídí Libor Pešek 518 $a Rozhlasová nahrávka z roku 2002 520 3-
$a O svém životě vypráví Arnošt Lustig (1926-2011) Tanečník s osudem Můj nejoblíbenější fotr rád tancoval. Po druhé světové válce hlavně na americký swing a české polky, po sovětské okupaci na argentinská tanga a ploužáky z Posázaví. Vydržel na parketu z tanečníků nejdéle konec určoval obvykle úsvit. Po naší emigraci do USA, v roce 1970, jako člen Mezinárodního programu spisovatelů v Iowě vévodil tanečním dýchánkům v domku, který nám univerzita poskytla jako dýdžej jsem obsluhoval druhou nejdůležitější mašinu v rodině gramofon důležitější byl jenom kufříkový psací stroj Hermes Baby. (Desky nám posílala Arnoštova matka Terezie a sestra Hana, tátovo „dvojče“ Ota Pavel a mně kamarádi ze střední.) Později, už v „posametových“ Karlových Varech, jako viceprezident poroty filmového festivalu protancoval fotr s o dvě generace mladší Julií Ormondovou noc v Grandhotelu Pupp a ředitel festivalu Jiří Bartoška žasnul, kde se v něm bere „ta šťáva“ (bylo mu teprve 69!). Vypozoroval jsem, že můj fotr byl při tanci dominantním partnerem krásných žen, včetně mé matky Věry. Ty, které vedl v tanečních duelech do okouzlujícího úmoru, se zdály šťastné. Jediná partnerka, kterou nedokázal vést podle svého gusta, se jmenovala OSUD, ale možná byla taky v tanci s mým fotrem uspokojená... V jejím nepolevujícím objetí absolvovali řadu vytrvalostních „sessions“, nejčastěji bez přípravy. Nejdřív ji stačil krokově i v ohebnosti (v Terezíně mu přezdívali „hadí muž“, protože se protáhl mříží do německých skladů brambor). Nakonec mýho nejoblíbenějšího fotra ale paní OSUD dostala, tak jako dostane všechny. Nikdy ale nikdo neviděl jeho prošoupaný podrážky, prasklý puchýře a neslyšel jeho krátící se dech. Můj nejoblíbenější fotr se totiž svůj celej život řídil heslem „budeme bojovat nebudeme brečet!“ (Tak to připsal na okraj fiktivního dopisu zaplynovanému otci Emilovi „Táto!“ do Mladé fronty v roce 1947.) O svých pas-de-deux s Lady Osudem mi fotr rád vyprávěl a vyprávěl ještě radši než tančil nebo jedl (to taky s gustem). Nejen, že jsem ty příběhy rád poslouchal, chvěl jsem se a obdivoval ho. Měl výdrž. To poznáte i z přiloženého CD... Pepi Lustig, USA, 2016 Dodnes nevím, jestli jsem vyšla z jeho příběhu. Z jeho představ o tom, jaká bych byla, kdybych se narodila tehdy a do toho a žila tam, s ním a s nimi. Se všemi, které jsem mohla poznat a poznat měla. Ďábel se mu díval do očí, jako by mu snad jeho život patřil. Osud si s ním zahrával. Možná, aby zabil jeho hravost a s ní i jeho nezkrotnost, která jím proudila do neznáma. A přesto se ho drželo štěstí. Často pouštěl svůj kousek chleba po vodě a často přicházel čas, kdy se k němu vracel. Jako světlo, tma, světlo, tma. („Co všechno přichází a zase se propadá do tmy?“) Jako jeho Tanga, dívka z Hamburku, měl v pohledu prorocký smutek. A s Tangou, Soňou Grossovou, krasojezdkyní z cirkusu Odeon v Hamburku, pro kterou nebyl jen bratrem, se dívali „na stromy, jak opadavá listí“. Smířili „se s tím, že nikdo nemá nic napořád. Co na jaře kvetlo a v létě dozrálo, začalo na podzim krásnět a umírat a zahynulo to ještě dřív, než přišla zima Když padala hvězda,“ usmáli se, „jako by se jim ulevilo.“ Nevěděli „snad předtím, že nic doslova nic není nesmrtelné?“ Arnošt Lustig, Praha, 1992 Eva Lustigová, Vídeň, 2016 $c okcz $u https://www.obalkyknih.cz/view?isbn=8594168769098 $2 Web obalkyknih.cz 520 2-
$a O svém neobyčejném životě vypráví spisovatel, scenárista, novinář a pedagog Arnošt Lustig v rozhlasové nahrávce z roku 2002 600 17
$a Lustig, Arnošt, $d 1926-2011 $7 jk01072683 $2 czenas 648 -7
$a 20.-21. století $7 ch462155 $2 czenas 650 07
$a čeští spisovatelé $y 20.-21. století $7 ph128175 $2 czenas 650 07
$a židovští spisovatelé $y 20.-21. století $7 ph128012 $2 czenas 650 -7
$a osobnosti $7 ph115615 $2 czenas 655 -7
$a autobiografické vzpomínky $7 fd131854 $2 czenas 655 -7
$a vyprávění $7 fd133823 $2 czenas 655 -7
$a kompaktní disky $7 fd201991 $2 czenas 655 -7
$a audioknihy $7 fd119452 $2 czenas 700 1-
$a Príkazský, Vladimír, $d 1935- $7 jx20070620013 $4 drt 700 1-
$a Kasík, Martin, $d 1976- $7 jn20011018187 $4 itr 700 1-
$a Pešek, Libor, $d 1933-2022 $7 jn19990209648 $4 cnd 910 $a CBA001 FMT BK
Počet záznamů: 1