Počet záznamů: 1  

Rákoska v dílně lidskosti

  1. SYS0635178
    LBL
      
    01964nam-a2200529-i-4500
    003
      
    CZ-CbJVK
    005
      
    20230517091849.2
    007
      
    ta
    008
      
    151119s2016----xr-abcfe------001-0-cze--
    015
      
    $a cnb002723241
    020
      
    $a 978-80-200-2533-3 $q (brožováno)
    035
      
    $a (OCoLC)949212457
    040
      
    $a ABA001 $b cze $e rda
    041
    0-
    $a cze $b eng $b ger
    043
      
    $a e-xr---
    045
      
    $a w-w-
    072
    -7
    $a 37.09 $x Organizace výuky a vzdělávání $9 22 $2 Konspekt
    080
      
    $a 37.091(091) $2 MRF
    080
      
    $a 37.014.3 $2 MRF
    080
      
    $a 323.11:316.356.4(091) $2 MRF
    080
      
    $a 37.091.12 $2 MRF
    080
      
    $a 37.064.2 $2 MRF
    080
      
    $a (437.3) $2 MRF
    080
      
    $a (048.8) $2 MRF
    100
    1-
    $a Vošahlíková, Pavla, $d 1951- $7 jk01150783 $4 aut
    245
    10
    $a Rákoska v dílně lidskosti : $b česká škola v 19. století očima účastníků / $c Pavla Vošahlíková
    250
      
    $a Vydání první
    264
    -1
    $a Praha : $b Academia, $c 2016
    300
      
    $a 309 stran, 24 nečíslovaných stran obrazových příloh : $b ilustrace (některé barevné), mapy, portréty, faksimile ; $c 20 cm
    336
      
    $a text $b txt $2 rdacontent
    337
      
    $a bez média $b n $2 rdamedia
    338
      
    $a svazek $b nc $2 rdacarrier
    490
    1-
    $a Historie
    500
      
    $a Na obálce nad názvem: 1774-1864
    504
      
    $a Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík
    520
    3-
    $a Vyhlášení všeobecné školní povinnosti v českých zemích v roce 1774 v rámci habsburské monarchie bylo prvním krokem na cestě školy k všeobecně respektované instituci. O charakteru a poslání školy rozhodoval stát i církev. Během 19. století nastolily české národně emancipační snahy témata jako otázka vyučovacího jazyka a interpretace národních dějin, literatury, umění, vědy, hospodářské prosperity apod. V oblasti socializace dětí a mládeže integrační roli škola plnila, její návštěva se stala v průběhu 19. a 20. století pro většinu obyvatel samozřejmostí. Postupně se objevilo mnoho pokusů zdokonalovat ji. Vždy však platilo, že škola působila současně jako nástroj, zrcadlo i součást proměnlivého životního stylu, a toto různorodé poslání plní i nadále. $c okcz $u https://www.obalkyknih.cz/view?isbn=9788020025333 $2 Web obalkyknih.cz
    546
      
    $a Anglické a německé resumé
    648
    -7
    $a 19. století $7 ch460557 $2 czenas
    650
    07
    $a dějiny školství $z Česko $y 19. století $7 ph536908 $2 czenas
    650
    07
    $a vzdělávací reformy $z Česko $y 19. století $7 ph138643 $2 czenas
    650
    07
    $a národnostní otázka $z Česko $y 19. století $7 ph832277 $2 czenas
    650
    07
    $a učitelská profese $z Česko $y 19. století $7 ph126981 $2 czenas
    650
    07
    $a učitel a žák $z Česko $y 19. století $7 ph126980 $2 czenas
    655
    -7
    $a monografie $7 fd132842 $2 czenas
    830
    -0
    $a Historie (Academia)
    910
      
    $a CBA001
    FMT
      
    BK

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.