Počet záznamů: 1  

Lacrimae rerum

  1. SYS0632781
    LBL
      
    01871nam-a2200517-i-4500
    003
      
    CZ-CbJVK
    005
      
    20210707165805.5
    007
      
    ta
    008
      
    160205s2015----xr-----f------000-0-cze--
    015
      
    $a cnb002776412
    020
      
    $a 978-80-7331-319-7 $q (brožováno) : $c Kč 349,00
    035
      
    $a (OCoLC)946294548
    040
      
    $a BOA001 $b cze $e rda
    041
    1-
    $a cze $h eng
    045
      
    $a x-x-
    072
    -7
    $a 791 $x Film. Cirkus. Lidová zábava $2 Konspekt $9 3
    080
      
    $a 791 $2 MRF
    080
      
    $a 101 $2 MRF
    080
      
    $a 7.01 $2 MRF
    080
      
    $a 791.32.072.3 $2 MRF
    080
      
    $a 7.073 $2 MRF
    080
      
    $a (081) $2 MRF
    100
    1-
    $a Žižek, Slavoj, $d 1949- $7 jn20000605752 $4 aut
    245
    10
    $a Lacrimae rerum : $b Kieślowski, Hitchcock, Tarkovskij, Lynch / $c Slavoj Žižek ; vybral a z anglického originálu přeložil Radovan Baroš
    246
    1-
    $i Obálkový a hřbetní nazev: $a Slavoj Žižek: Lacrimae rerum
    250
      
    $a 1. vydání
    264
    -1
    $a Praha : $b NAMU, $c 2015
    300
      
    $a 286 stran ; $c 21 cm
    336
      
    $a text $b txt $2 rdacontent
    337
      
    $a bez média $b n $2 rdamedia
    338
      
    $a svazek $b nc $2 rdacarrier
    504
      
    $a Obsahuje bibliografické odkazy
    520
    3-
    $a V knize Lacrimae rerum slovinský filozof a kulturní teoretik Slavoj Žižek působivě analyzuje filmová díla věhlasných světových režisérů, přičemž se opírá o filozofické teze Lacana, Heideggera, Hegela a některé psychologické teorie. Při detailní analýze filmů režiséra Krzysztofa Kieślowského se zabývá etikou jako ústředním tématem Kieślowského děl a ukazuje, jak lze chápat symbolické zobrazení Desatera v různých částech Dekalogu. U Alfreda Hitchcocka zkoumá Žižek autorský styl a s ním spojený jev „nadinterpretace“, tedy otázku, zda má v Hitchcockových filmech skutečně vše přesně určený význam. Pomocí analýzy filmů Andreje Tarkovského se autor snaží ukázat, jak motiv traumatické či cizorodé Věci, který funguje jako mechanismus zhmotňující nevědomé fantazie člověka, figuruje v diegetickém prostoru kinematografického narativu. V eseji o filmu Lost Highway Davida Lynche se Žižek zabývá filmovými klišé v tomto postmoderním snímku a vážností, s níž je třeba chápat Lynchovo univerzum. V poslední kapitole autor věnuje pozornost zobrazení sexuálního aktu v kinematografii. $c okcz $u https://www.obalkyknih.cz/view?isbn=9788073313197 $2 Web obalkyknih.cz
    550
      
    $a Vydavatel: Akademie múzických umění v Praze
    648
    -7
    $a 20. století $7 ch460558 $2 czenas
    650
    07
    $a film $x filozofické aspekty $7 ph114534 $2 czenas
    650
    07
    $a filozofie umění $7 ph120229 $2 czenas
    650
    07
    $a film $y 20. století $7 ph114534 $2 czenas
    650
    07
    $a filmová kritika $7 ph120186 $2 czenas
    650
    07
    $a interpretace uměleckého díla $7 ph162886 $2 czenas
    655
    -7
    $a sborníky $7 fd163935 $2 czenas
    700
    1-
    $a Baroš, Radovan, $d 1967- $7 xx0038894 $4 com
    710
    2-
    $a Akademie múzických umění v Praze $7 kn20010709005 $4 pbl
    910
      
    $a CBA001
    FMT
      
    BK

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.