Počet záznamů: 1  

Gender před tabulí

  1. SYS0491683
    LBL
      
    01757nam-a2200469-a-4500
    003
      
    CZ-CbJVK
    005
      
    20230313115425.5
    007
      
    ta
    008
      
    130101s2013----xr-a---e------001-0-cze--
    015
      
    $a cnb002434262
    020
      
    $a 978-80-7419-119-0 (SLON : brož.) : $c Kč 329,00
    020
      
    $a 978-80-210-6098-2 (MU : brož.)
    035
      
    $a (OCoLC)872336926
    040
      
    $a OLA001 $b cze
    043
      
    $a e-xr---
    045
      
    $a y0y1
    072
    -7
    $a 373.2/.3 $x Předškolní a primární výchova a vzdělávání $9 22 $2 Konspekt
    080
      
    $a 316.66-055.1/.3 $2 MRF
    080
      
    $a 373.3 $2 MRF
    080
      
    $a 373.3.011.3-052 $2 MRF
    080
      
    $a 316.752 $2 MRF
    080
      
    $a 39:001.891 $2 MRF
    080
      
    $a (437.3) $2 MRF
    080
      
    $a (048.8) $2 MRF
    100
    1-
    $a Jarkovská, Lucie, $d 1978- $7 mzk2003187641 $4 aut
    245
    10
    $a Gender před tabulí : $b etnografický výzkum genderové reprodukce v každodennosti školní třídy / $c Lucie Jarkovská
    246
    30
    $a Etnografický výzkum genderové reprodukce v každodennosti školní třídy
    250
      
    $a Vyd. 1.
    260
      
    $a Praha : $b Sociologické nakladatelství (SLON) ; $a Brno : $b Masarykova univerzita, $c 2013
    300
      
    $a 195 s. : $b barev. il. ; $c 23 cm
    490
    1-
    $a Studie ; $v sv. 96
    504
      
    $a Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík
    520
    3-
    $a Studie je výsledkem etnografického výzkumu ve školní třídě, který se zaměřoval na (re)produkci genderu v každodennosti školního kolektivu. Vychází z etnometodologické perspektivy a je inspirována poststrukturalistickými studiemi dětství a genderu. Výzkum byl realizován v šesté třídě základní školy jako etnografické pozorování v hodinách rodinné, výtvarné a hudební výchovy. Studie reprezentuje komplexní pohled na genderovou reprodukci na různých úrovních, a to 1) na úrovni každodenních interakcí (doing gender), 2) v rovině diskursu a umísťování jedinců v rámci diskursu a 3) v rovině individuálních identit a významů, které genderu připisují samy děti. Předává škola holkám a klukům kromě znalostí matematiky, češtiny a přírodopisu také predispozice k nerovnému postavení ve společnosti? Je možné při výuce docílit genderově citlivého přístupu? Jak zajistit, aby citlivá výchova fungovala v kontextu společnosti, která genderově citlivá není? Skládá se dětský kolektiv jen z hodných a pečlivých dívek a ze zlobivých a nezodpovědných chlapců? Jakou roli hraje ve třídě to, že je někdo Romka a někdo Ukrajinec? Co sděluje dětem mezi řádky výklad v hodinách sexuální výchovy? Chtěli by se kluci narodit jako holky a holky jako kluci? Co by jim to přineslo? Jak se dětem líbí pohádky, ve kterých princezna zachrání prince? $c okcz $u https://www.obalkyknih.cz/view?isbn=9788074191190 $2 Web obalkyknih.cz
    648
    -7
    $a 2001-2010 $7 ch460588 $2 czenas
    650
    07
    $a gender $7 ph175751 $2 czenas
    650
    07
    $a základní školy $z Česko $7 ph116795 $2 czenas
    650
    07
    $a žáci $z Česko $7 ph128055 $2 czenas
    650
    07
    $a hodnotová orientace $z Česko $7 ph117202 $2 czenas
    650
    07
    $a etnografický výzkum $z Česko $y 2001-2010 $7 ph120017 $2 czenas
    655
    -7
    $a studie $7 fd133597 $2 czenas
    830
    -0
    $a Studie (Sociologické nakladatelství) ; $v 96
    910
      
    $a CBA001
    FMT
      
    BK

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.