Počet záznamů: 1
SYS 0461503 LBL 01829nam-a2200529-a-4500 003 CZ-CbJVK 005 20240529222453.0 007 ta 008 130709s2013----xr-----e------001-0-cze-- 015 $a cnb002474298 020 $a 978-80-7294-901-4 (brož.) 035 $a (OCoLC)859738088 040 $a OLA001 $b cze 041 0-
$a cze $b eng 043 $a e-xr--- 045 $a u-u- 072 -7
$a 37.09 $x Organizace výuky a vzdělávání $9 22 $2 Konspekt 080 $a 14(437.3) $2 MRF 080 $a 14:27 $2 MRF 080 $a 303.686:808.543 $2 MRF 080 $a 808.543 $2 MRF 080 $a 37.091.3 $2 MRF 080 $a 82.09 $2 MRF 080 $a (437.3) $2 MRF 080 $a (048.8) $2 MRF 100 1-
$a Hábl, Jan, $d 1975- $7 hka2010577128 $4 aut 245 10
$a Učit (se) příběhem : $b Komenského Labyrint a didaktické možnosti narativní alegorie / $c Jan Hábl 246 30
$a Komenského Labyrint a didaktické možnosti narativní alegorie 250 $a Vyd. 1. 260 $a Brno : $b Host, $c 2013 300 $a 120 s. ; $c 21 cm 490 1-
$a Teoretická knihovna ; $v sv. 33 504 $a Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík 520 3-
$a Příběh má zvláštní moc. Říká se, že pravda oděná do příběhu projde každými dveřmi. To je zřejmé i z věhlasu Komenského díla Labyrint světa a ráj srdce. Komenský napsal mnoho kvalitních spisů, ale žádný nedosáhl takové obliby a didaktické účinnosti jako narativně-alegorický Labyrint. Otázka zní, v čem spočívá kouzlo narativní formy? V čem je jeho formativní síla? Co činí příběh (v tomto případě alegorický) didakticky funkční? Kniha předkládá některé odpovědi. Nejedná se o vyčerpávající pojednání narativu jako literárního fenoménu, ale spíše o interdisciplinární případovou studii, v níž je literární útvar (Komenského Labyrint) analyzován s didaktickými brýlemi na očích. Pedagogika ví, že příběhy fungují, ale obvykle se neptá proč. Tato studie usiluje o propojení těchto otázek, respektive chce přispět literárními postřehy do pedagogické diskuse ohledně efektivity příběhu jako didaktického prostředku. Jan Hábl (nar. 1975) je manžel, otec, pedagog, komeniolog a bratrský farář. Po studiích filozofie výchovy při University of Wales působil na Univerzitě v Hradci Králové. V současné době přednáší v oborech na rozhraní pedagogiky, antropologie, etiky a historie vzdělávání na Univerzitě Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem. K jeho publikacím patří monografie Ultimate Human Goals in Comenius and Modern Pedagogy (2011), Lekce z lidskosti v životě a díle Jana Amose Komenského (2011). Je též autorem mnoha drobnějších studií, například Teaching Essentials through Parables (2007), Etika výchovná a nevýchovná. Otázky pedagogické prevence sociálně nežádoucích jevů (2010) a Vzdělání mravné a nemravné. Vztah poznání a ctnosti v Komenského pedagogice (2011). $c okcz $u https://www.obalkyknih.cz/view?isbn=9788072949014 $2 Web obalkyknih.cz 546 $a Anglické resumé 600 17
$a Komenský, Jan Amos, $d 1592-1670. $2 czenas 600 17
$a Komenský, Jan Amos, $d 1592-1670. $t Labyrint světa a ráj srdce $2 czenas 648 -7
$a 17. století $7 ch460555 $2 czenas 650 07
$a česká filozofie $y 17. století $7 ph128114 $2 czenas 650 07
$a křesťanská filozofie $z Česko $y 17. století $7 ph138449 $2 czenas 650 07
$a narativita $7 ph752786 $2 czenas 650 07
$a vyprávění $7 ph117276 $2 czenas 650 07
$a vyučovací metody $7 ph127294 $2 czenas 650 07
$a literárněvědné rozbory $7 ph138745 $2 czenas 655 -7
$a studie $7 fd133597 $2 czenas 830 -0
$a Teoretická knihovna ; $v 33 910 $a CBA001 FMT BK Citace
Počet záznamů: 1