Počet záznamů: 1  

Cesty městem

  1. SYS0417132
    LBL
      
    01514nam-a2200421-a-4500
    003
      
    CZ-CbJVK
    005
      
    20200710081821.2
    007
      
    ta
    008
      
    120820s2012----xr-ab--e------001-0-cze--
    015
      
    $a cnb002391930
    020
      
    $a 978-80-7419-099-5 (brož.) : $c Kč 279,00
    035
      
    $a (OCoLC)823820815
    040
      
    $a ABA001 $b cze
    041
    0-
    $a cze $b eng
    072
    -7
    $a 656 $x Doprava $9 4 $2 Konspekt
    080
      
    $a 656.121 $2 MRF
    080
      
    $a 331.556.22 $2 MRF
    080
      
    $a 316 $2 MRF
    080
      
    $a (048.8) $2 MRF
    100
    1-
    $a Braun Kohlová, Markéta, $d 1977- $7 mzk2009496136 $4 aut
    245
    10
    $a Cesty městem : $b o racionalitě každodenního cestování / $c Markéta Braun Kohlová
    250
      
    $a Vyd. 1.
    260
      
    $a Praha : $b Sociologické nakladatelství (SLON), $c 2012
    300
      
    $a 283 s. : $b il., mapy ; $c 20 cm
    490
    1-
    $a Knižnice Sociologické aktuality ; $v sv. 26
    504
      
    $a Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstříky
    520
    3-
    $a Autorka se ve své knize zabývá otázkou volby dopravního prostředku, kterou považuje za zásadní v rámci studia mobility. Nachází dva důvody, proč se zabývat každodenním cestováním. Tím prvním důvodem je, že jednotlivci žijící v současné době ve velkých západních městech stráví cestováním velké množství času a vynaloží na ně mnoho finančních prostředků. Druhým důvodem jsou negativní dopady dopravy v podobě každodenního pohybu velkého množství jednotlivců na vzhled moderních měst a městské společnosti. Volba dopravního prostředku se v této knize zkoumá jak z perspektivy statistické, tak behaviorální. Velkou heterogenitu jednání různých společenských skupin autorka v knize systematizuje s pomocí typologie aktérů a odlišných sfér racionality, které se u nich při volbě dopravního prostředku dominantě projevují. Vytvoření takové systematizace je nezbytné pro určení klíčových faktorů nárůstu a poklesu individuální automobilové dopravy a případnou identifikaci motivačních či regulačních mechanismů, které mohou být účinné při omezování rostoucího objemu automobilové dopravy. Díky vytvořené typologii dominantních sfér racionality je analýza volby dopravního prostředku, předkládaná v závěru knihy, zároveň příkladem testování různých konceptů sociologické teorie. Kniha využívá závěry původního výzkumu realizovaného v letech 2008 a 2009 v českých městských aglomeracích. Východiska výzkumu byla formulována na základě diskuse o tom, nakolik je možné každodenní volbu dopravního prostředku, a tedy značně rutinní chování, považovat za racionální a jako takové ho zkoumat. Výzkum pak kombinoval kvalitativní a kvantitativní sociologickou analýzu. $c okcz $u https://www.obalkyknih.cz/view?isbn=9788074190995 $2 Web obalkyknih.cz
    546
      
    $a Anglické resumé
    650
    07
    $a městská doprava $x sociologické aspekty $7 ph117904 $2 czenas
    650
    07
    $a dojížďka do zaměstnání $x sociologické aspekty $7 ph234823 $2 czenas
    655
    -7
    $a monografie $7 fd132842 $2 czenas
    830
    -0
    $a Knižnice Sociologické aktuality ; $v 26
    910
      
    $a CBA001
    FMT
      
    BK

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.