Počet záznamů: 1
Cesty městem
SYS 0417132 LBL 01514nam-a2200421-a-4500 003 CZ-CbJVK 005 20200710081821.2 007 ta 008 120820s2012----xr-ab--e------001-0-cze-- 015 $a cnb002391930 020 $a 978-80-7419-099-5 (brož.) : $c Kč 279,00 035 $a (OCoLC)823820815 040 $a ABA001 $b cze 041 0-
$a cze $b eng 072 -7
$a 656 $x Doprava $9 4 $2 Konspekt 080 $a 656.121 $2 MRF 080 $a 331.556.22 $2 MRF 080 $a 316 $2 MRF 080 $a (048.8) $2 MRF 100 1-
$a Braun Kohlová, Markéta, $d 1977- $7 mzk2009496136 $4 aut 245 10
$a Cesty městem : $b o racionalitě každodenního cestování / $c Markéta Braun Kohlová 250 $a Vyd. 1. 260 $a Praha : $b Sociologické nakladatelství (SLON), $c 2012 300 $a 283 s. : $b il., mapy ; $c 20 cm 490 1-
$a Knižnice Sociologické aktuality ; $v sv. 26 504 $a Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstříky 520 3-
$a Autorka se ve své knize zabývá otázkou volby dopravního prostředku, kterou považuje za zásadní v rámci studia mobility. Nachází dva důvody, proč se zabývat každodenním cestováním. Tím prvním důvodem je, že jednotlivci žijící v současné době ve velkých západních městech stráví cestováním velké množství času a vynaloží na ně mnoho finančních prostředků. Druhým důvodem jsou negativní dopady dopravy v podobě každodenního pohybu velkého množství jednotlivců na vzhled moderních měst a městské společnosti. Volba dopravního prostředku se v této knize zkoumá jak z perspektivy statistické, tak behaviorální. Velkou heterogenitu jednání různých společenských skupin autorka v knize systematizuje s pomocí typologie aktérů a odlišných sfér racionality, které se u nich při volbě dopravního prostředku dominantě projevují. Vytvoření takové systematizace je nezbytné pro určení klíčových faktorů nárůstu a poklesu individuální automobilové dopravy a případnou identifikaci motivačních či regulačních mechanismů, které mohou být účinné při omezování rostoucího objemu automobilové dopravy. Díky vytvořené typologii dominantních sfér racionality je analýza volby dopravního prostředku, předkládaná v závěru knihy, zároveň příkladem testování různých konceptů sociologické teorie. Kniha využívá závěry původního výzkumu realizovaného v letech 2008 a 2009 v českých městských aglomeracích. Východiska výzkumu byla formulována na základě diskuse o tom, nakolik je možné každodenní volbu dopravního prostředku, a tedy značně rutinní chování, považovat za racionální a jako takové ho zkoumat. Výzkum pak kombinoval kvalitativní a kvantitativní sociologickou analýzu. $c okcz $u https://www.obalkyknih.cz/view?isbn=9788074190995 $2 Web obalkyknih.cz 546 $a Anglické resumé 650 07
$a městská doprava $x sociologické aspekty $7 ph117904 $2 czenas 650 07
$a dojížďka do zaměstnání $x sociologické aspekty $7 ph234823 $2 czenas 655 -7
$a monografie $7 fd132842 $2 czenas 830 -0
$a Knižnice Sociologické aktuality ; $v 26 910 $a CBA001 FMT BK
Počet záznamů: 1