Počet záznamů: 1  

Proti Rudému baronovi

  1. SYS0308478
    LBL
      
    01743nam-a2200469-a-4500
    003
      
    CZ-CbJVK
    005
      
    20240409225419.5
    007
      
    ta
    008
      
    110506s2011----xr-acf-e------000-0-cze--
    015
      
    $a cnb002189358
    020
      
    $a 978-80-7425-092-7 (Epocha : váz.)
    020
      
    $a 978-80-7250-548-7 (Pražská vydavatelská společnost : váz.) : $c Kč 159,00
    035
      
    $a (OCoLC)741403564
    040
      
    $a OLA001 $b cze $d ABA001
    045
      
    $a x1x1
    072
    -7
    $a 358 $x Vojenské letectvo. Dělostřelectvo. Ženijní jednotky. Technické služby armády. Chemické vojsko $9 15 $2 Konspekt
    080
      
    $a 358.4-051 $2 MRF
    080
      
    $a 355.469.1 $2 MRF
    080
      
    $a 355.483(100)"1914/1918" $2 MRF
    080
      
    $a (0:82-96) $2 MRF
    100
    1-
    $a Ditrych, Břetislav, $d 1942- $7 jk01022299 $4 aut
    245
    10
    $a Proti Rudému baronovi : $b piloti a letecká esa v 1. světové válce / $c Břetislav Ditrych
    246
    30
    $a Piloti a letecká esa v 1. světové válce
    250
      
    $a Vyd. 1.
    260
      
    $a Praha : $b Pražská vydavatelská společnost : $b Epocha, $c 2011
    300
      
    $a 152 s., [8] s. obr. příl. : $b il., portréty ; $c 21 cm
    490
    1-
    $a Magnetka ; $v sv. 19
    504
      
    $a Obsahuje bibliografii
    520
    3-
    $a Do začátku 1. světové války aeroplány vzlétaly především při různých sportovních leteckých soutěžích, armáda je využívala jen omezeně, dávala přednost vzducholodím a balonům. Představitelé armády si však už v prvních měsících války uvědomili význam letadel při pozorování a snímkování pozic nepřítele, velké stroje byly postupně využívány k bombardování území protivníka. Rychlé stíhací stroje, vyzbrojené kulomety, umožňujícími střílet i dopředu skrz okruh vrtule, se kromě tanků staly novou a nebezpečnou útočnou zbraní. Nejslavnějším německým pilotem byl nesporně Manfred von Richthofen, nazývaný podle barvy svého letadla Rudý baron. S osmdesáti sestřelenými stroji je první v pořadí leteckých es. Mezi další úspěšné německé letce patřil například Ernst Udet, Oswald Boelcke, Werner Voss a Max Immelmann. Pojem letecké eso vznikl ve Francii. Patřil pilotovi, který dosáhl ve vzdušném souboji s nepřítelem alespoň pěti vítězství, prvním byl Georges Guynemer už 5. února 1916. Němci počítali za eso pilota od deseti sestřelů. Jak podtitul knihy napovídá, setkáme se také se spojeneckými piloty, kteří bojovali na západní frontě proti Německu. Alespoň několik jmen Francouzi René Fonck a už zmíněný Georges Guynemer, Angličané Eduard Mannock, Albert Ball, James McCudden, Kanaďan William Bishop. Kniha připomene i české letce, kteří proti sobě stáli na opačných stranách fronty. V rakousko-uherské armádě sloužili například Rudolf Holeka a Jindřich Kostrba, ve francouzské Vilém Stanovský, Jan Štork, Jan Hofman. Podíváme se rovněž na italskou frontu a méně známou východní frontu a také do ruských leteckých továren, kde vynikající konstruktér Igor Sikorskij navrhl mohutný stroj Ilja Muromec. Tehdy neměl ve světě obdoby a ve válce sehrál důležitou roli. $c okcz $u https://www.obalkyknih.cz/view?isbn=9788074250927 $2 Web obalkyknih.cz
    648
    -4
    $a 1914-1918 $7 ch460644 $2 czenas
    650
    07
    $a vojenští letci $y 1914-1918 $7 ph127212 $2 czenas
    650
    07
    $a letecké bitvy $y 1914-1918 $7 ph203872 $2 czenas
    650
    07
    $a první světová válka (1914-1918) $7 ph126327 $2 czenas
    655
    -7
    $a literatura faktu $7 fd132773 $2 czenas
    830
    -0
    $a Magnetka (Pražská vydavatelská společnost : Epocha) ; $v 19
    910
      
    $a CBA001
    FMT
      
    BK

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.