Počet záznamů: 1
Ohrožený druh
SYS 0111726 LBL 00000njm-a22^^^^^7a-4500 003 CZ-CbJVK 005 20240424001047.8 007 sd-fsngnnmmned 008 090112s2008----xr-ppnng------------cze-- 024 1-
$a 886973894224 024 3-
$a 8869738942240 028 01
$a 88697389422 $b Sony BMG Music 040 $a CBA001 $b cze 072 -7
$a 784 $x Vokální hudba $9 9 $2 Konspekt 080 $a 78.03.011.26 $2 MRF 080 $a 784.4 $2 MRF 080 $a 784.7 $2 MRF 080 $a 78.036.9 $2 MRF 080 $a (086.76) $2 MRF 100 1-
$a Horáček, Michal, $d 1952- $7 jn20000401037 $4 lyr 245 10
$a Ohrožený druh $h [zvukový záznam] / $c Michal Horáček 260 $a [Praha] : $b Sony BMG Music, $c p2008 300 $a 1 CD (41:01) : $b digital ; $c 12 cm + $e 1 brožura 306 $a 004101 500 $a Texty písní Michal Horáček v brožuře 505 0-
$a Tramtárie -- Zpráva, která všechno změní -- Jak se ten chlap na mě dívá -- Esik az esó, csendesen -- Bellissima -- Všechno je, jak má být -- Veselo k uzoufání -- V úzkých -- Závoj tkaný touhami -- Ohrožený druh 511 0-
$a V podání různých interpretů 518 $a Nahráno v letech 2004-2008 520 3-
$a Podívejte se do studia, kde Věra Nerušilová a Ruth Horáčková zpívají titulní píseň „Ohrožený druh“. Ženský hlas = nejtajuplnější nástroj v orchestru světa. Tušil jsem to vždycky. Ale teprve v roce 2003 mě napadlo: co kdybych se pokusil podřídit tomu nástroji celé album? Postupně jsem napsal asi dvacet příběhů. Některé na hudbu už zkomponovanou; vybral jsem si skladby, které jsem léta miloval. Většinou jsem však volil opačný postup: nejprve jsem napsal texty, a ty pak nabídl ke zhudebnění. Tak se stalo, že tentýž text dostal mnoho hudebních podob; posléze jsem jednu vybral. Na albu se proto sešla pestrá tvůrčí společnost: Petr Hapka a Paolo Conte, Jarda Traband Svoboda a Tanita Tikaram, Hana Robinson, Ivan Hlas, pánové ze skupiny Čechomor a Milan Vyskočko. Původní počet písní se za pět let práce ve studiu zúžil na polovinu; na albu jsem chtěl mít jen ty skladby, jejichž síla neumdlévala ani při pohledu přes neúprosnou lupu času. Mnohokrát mi pomohli i ti, kteří hudbu instrumentovali od pětadvacetiletého Davida Solaře po dvaasedmdesátiletého Milana Kymličku; všichni přinesli nápady a postupy tak osobité, že album dostávalo další, pro mě překvapivé vrstvy. Podobně spletitá a plná překvapení byla i cesta za interpretačním výrazem; tutéž píseň nazpívalo i sedm různých zpěvaček. Výsledkem je pásmo jako běh života: v prvním šansonu se potkáváme s dívkou teprve klopýtající přes práh dospělosti, zatímco na posledním k nám mluví dáma, která má na co vzpomínat. Nakonec to kupodivu nebyly hvězdy známé z rozhlasu a televize, ale dívky a ženy vystupující spíš na klubové scéně, kdo mě dokázal zaujmout a dojmout. A znovu mě utvrdit v původním dojmu: ženský hlas je nejtajuplnějším nástrojem v orchestru světa. Michal Horáček (září 2008) $c okcz $u https://www.obalkyknih.cz/view?isbn=0886973894224 $2 OKCZ - ANOTACE Z WEBU 650 07
$a populární hudba $z Česko $7 ph124352 $2 czenas 650 -7
$a populární písně $7 ph124354 $2 czenas 650 -7
$a jazz $7 ph121330 $2 czenas 655 -7
$a písně $7 fd133162 $2 czenas 655 -4
$a šansony 655 -7
$a kompaktní disky $7 fd201991 $2 czenas 910 $a CBA001 FMT BK
Počet záznamů: 1