Počet záznamů: 1  

Rukověť vzdělání pro německé učitele


  1.  Diesterweg, Adolph, 1790-1866 - Autor
    Vyd. 1. - Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1954 - 128 s.
    Knihovna pedagogických klasiků. Nová řada ;
     pedagogové  vzdělávání  pedagogika  didaktika
     spisy
    SignaturaC 17.053
    Umístění
    Rukověť vzdělání pro německé učitele
    PobočkaKde najdu?InfoSignatura
    Lidická ( sklad )k vypůjčeníC 17.053   

    Info*RETROKATALOGIZACE - ZKRÁCENÝ ZÁZNAM*
    Údaje o názvuRukověť vzdělání pro německé učitele
    Záhlaví-jméno Diesterweg, Adolph, 1790-1866 (Autor)
    Údaje o vydáníVyd. 1.
    Vyd.údajePraha : Státní pedagogické nakladatelství, 1954
    Fyz.popis128 s.
    Číslo nár. bibl.cnb000437189
    Edice Knihovna pedagogických klasiků. Nová řada ; sv. 6
    Předmět.hesla pedagogové - Německo * vzdělávání * pedagogika * didaktika
    Forma, žánr spisy
    Konspekt37 - Výchova a vzdělávání
    MDT 37.02 , 37.01 , (430) , 37.011.3-051
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    Druh dok.KNIHY
    Rukověť vzdělání pro německé učitele
    Ve svém díle, vydaném po prvé r. 1835, vysvětluje německý humanista a demokrat, čelný představitel světové klasické pedagogiky, své pedagogické a didaktické názory, ukazuje, jaké požadavky klade učitelské povolání na osobnost učitelovu, a podává návod, jak postupovat při získávání theoretického učitelského vzdělání. Svými didaktickými principy a pravidly, které vyjádřil srozumitelnou formou, přístupnou širokým masám učitelstva, navazuje na Komenského, Pestalozziho, Rousseaua (názornost vyučování, podřízení vyučovacích method přirozených vývojovým stupňům dítěte, postup od znamého k neznámému a j.). Přestože Diesterwegův pedagogický systém má některé nedostatky nejen s hlediska dnešní pedagogiky, ale i s hlediska pedagogiky soudobé (pomíjení otázek mravní výchovy, vzdělání žen a j.), jsou mnohé jeho názory dodnes platné a překvapují svou pokrokovostí (požadavek ideovosti vyučování, vyzdvihování praktické stránky výchovy, boj proti formalismu, humanistické pojímání vlastenectví, zdůrazňování významu lidu, výklad vztahu myšlení a řeči). Zdroj anotace: Národní knihovna ČR
    Načítání…

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.