Počet záznamů: 1
Rukověť vzdělání pro německé učitele
Diesterweg, Adolph, 1790-1866 - Autor
Vyd. 1. - Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1954 - 128 s.
Knihovna pedagogických klasiků. Nová řada ;
pedagogové vzdělávání pedagogika didaktika
spisySignatura C 17.053 Umístění Info *RETROKATALOGIZACE - ZKRÁCENÝ ZÁZNAM* Údaje o názvu Rukověť vzdělání pro německé učitele Záhlaví-jméno Diesterweg, Adolph, 1790-1866 (Autor) Údaje o vydání Vyd. 1. Vyd.údaje Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1954 Fyz.popis 128 s. Číslo nár. bibl. cnb000437189 Edice Knihovna pedagogických klasiků. Nová řada ; sv. 6 Předmět.hesla pedagogové - Německo * vzdělávání * pedagogika * didaktika Forma, žánr spisy Konspekt 37 - Výchova a vzdělávání MDT 37.02 , 37.01 , (430) , 37.011.3-051 Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Druh dok. KNIHY Ve svém díle, vydaném po prvé r. 1835, vysvětluje německý humanista a demokrat, čelný představitel světové klasické pedagogiky, své pedagogické a didaktické názory, ukazuje, jaké požadavky klade učitelské povolání na osobnost učitelovu, a podává návod, jak postupovat při získávání theoretického učitelského vzdělání. Svými didaktickými principy a pravidly, které vyjádřil srozumitelnou formou, přístupnou širokým masám učitelstva, navazuje na Komenského, Pestalozziho, Rousseaua (názornost vyučování, podřízení vyučovacích method přirozených vývojovým stupňům dítěte, postup od znamého k neznámému a j.). Přestože Diesterwegův pedagogický systém má některé nedostatky nejen s hlediska dnešní pedagogiky, ale i s hlediska pedagogiky soudobé (pomíjení otázek mravní výchovy, vzdělání žen a j.), jsou mnohé jeho názory dodnes platné a překvapují svou pokrokovostí (požadavek ideovosti vyučování, vyzdvihování praktické stránky výchovy, boj proti formalismu, humanistické pojímání vlastenectví, zdůrazňování významu lidu, výklad vztahu myšlení a řeči). Zdroj anotace: Národní knihovna ČRNačítání…
Počet záznamů: 1