Počet záznamů: 1
Čítanka pro 2. ročník základní školy
Vyd. 1. - Brno : Didaktis, 2003 - 143 s. : il. ; 25 cm
ISBN 80-86285-74-X
Halasová, Jitka - Sestavovatel, kompilátor Grolichová, Sylvie, - Sestavovatel, kompilátor Čuma, Aleš, - Ilustrátor
čtení
učebniceSignatura C 311.582 Umístění Údaje o názvu Čítanka pro 2. ročník základní školy / [sestavily Sylvie Grolichová a Jitka Halasová ; ilustroval Aleš Čuma] Údaje o vydání Vyd. 1. Vyd.údaje Brno : Didaktis, 2003 Fyz.popis 143 s. : il. ; 25 cm ISBN 80-86285-74-X Číslo nár. bibl. cnb001255216 Dal.odpovědnost Halasová, Jitka (Sestavovatel, kompilátor)
Grolichová, Sylvie, 1934- (Sestavovatel, kompilátor)
Čuma, Aleš, 1967- (Ilustrátor)
Předmět.hesla čtení Forma, žánr učebnice MDT 373.32 Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Druh dok. KNIHY Učebnice k vyučování čtení a literární výchovy ve 2. ročníku ZŠ obsahuje pečlivě vybrané texty jak z literatury klasické, tak z děl novodobých autorů našich i zahraničních. Žánrově jsou v čítance obsaženy básně, pohádky, povídky, hádanky, lidová říkadla i koledy, naučné články a divadelní jednoaktovka. Zařazené literární útvary jsou upravené tak, aby svou délkou, náročností a obsahem byly vhodné pro danou věkovou kategorii „začínajících čtenářů“. Čítanka je koncipována jednak jako kniha pro radostné a zábavné čtení, jednak jako učebnice techniky čtení – právě k tomuto účelu jsou v první polovině Čítanky vypsaná složitější slova z článků (pod textem), slouží k dalšímu procvičování a zvládnutí čtení. Úkoly za články by měly přispět k různorodé a radostné práci v hodinách čtení (přemýšlení, jazykové vyučování, doplnění čtení kresbou, motivace ke hře, provedení dlouhodobějšího úkolu apod.), nesměřují jen k obsahu textu, ale jsou formulovány tak, aby žáci mohli uplatnit znalosti i z jiných předmětů a zpětně si čtením tyto znalosti upevňovali a rozšiřovali. Tématicky je učebnice rozdělena podle ročních období na části Podzim, Zima, Jaro, Léto, konec čítanky tvoří část Pohádky. S doložkou MŠMT. Hlavním záměrem při zpracování nové řady učebnic bylo efektivně skloubit současné požadavky i nároky na vzdělávání a moderní trendy ve výuce českého jazyka spolu s poutavostí učebního materiálu pro učitele i žáky. Při tvorbě byly zohledňovány požadavky učitelů z praxe tak, aby učebnice umožňovaly efektivní a zábavnou práci v kolektivu rozdílně nadaných žáků s nejrozmanitějšími zájmy a problémy. Řada učebnic je zpracována s ohledem na návaznost učiva mezi jednotlivými ročníky. Učebnice jsou tvořeny podle vzdělávacího programu Základní škola a Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Zdroj anotace: OKCZ - ANOTACE Z WEBUNačítání…
Počet záznamů: 1