Počet záznamů: 1
Nová literatura 3 pro střední školy
Fišarová, Jolana - Autor
Vydání první - 80 stran : ilustrace (převážně barevné), portréty, faksimile ; 30 cm
ISBN 978-80-7358-316-3
Peštuková, Lucie - Autor Tučková, Michaela, - Autor
1914-1939 20. století
literární výchova literární směry literární práce světová literatura
učebnice středních škol pracovní sešitySignatura B 62.952/1 Umístění 82 - Literatura. Literární věda Údaje o názvu Nová literatura 3 pro střední školy : pracovní sešit 1 / autorské zpracování: Jolana Fišarová, Lucie Peštuková, Michaela Tučková Část názvu Literatura pro střední školy Variantní názvy Nová literatura pro střední školy 3 Záhlaví-jméno Fišarová, Jolana (Autor) Údaje o vydání Vydání první Nakladatel Brno : Didaktis, [2020] Copyright ©2020 Fyz.popis 80 stran : ilustrace (převážně barevné), portréty, faksimile ; 30 cm ISBN 978-80-7358-316-3 99.00 Kč Poznámky Částečně přeloženo z různých jazyků. Dotisk 2022 Poznámky o skryté bibliografii a rejstřících Obsahuje bibliografii Poznámky k uživatelskému určení Určeno pro 3. a 4. ročník středních škol Dal.odpovědnost Peštuková, Lucie (Autor)
Tučková, Michaela, 1969- (Autor)
Předmět.hesla 1914-1939 * 20. století * literární výchova * literární směry * literární práce * světová literatura - 20. století Forma, žánr učebnice středních škol * pracovní sešity Konspekt 82 - Literatura. Literární život 37.016 - Učební osnovy. Vyučovací předměty. Učebnice MDT 82:37.016 , 82.02 , 808.1 , 821(100) , (075.3) , (076.1) , 82 Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Ve volném výběru 82 - Literatura. Literární věda Druh dok. KNIHY Učebnice obsahuje výklad k literatuře od roku 1914 po současnost. V chronologickém sledu seznamuje žáky s vývojem světové a české literatury, a to ve třech kapitolách (Literatura v letech 1914–1939, Literatura v letech 1939–1989 a Literatura po roce 1989), z nichž každá je tvořena dvěma či třemi podkapitolami. Každá kapitola se nejprve věnuje jednotlivým obdobím z hlediska historických událostí, vývoje společnosti a kultury, poté je věnován prostor dobovým autorům a jejich stěžejním dílům. Výběr konkrétních autorů a jejich děl vychází z platných rámcových vzdělávacích programů, aktuálního katalogu požadavků ke státní maturitě, ale zohledňuje také školní seznamy literárních děl k maturitní zkoušce a preference žáků při výběru vlastní četby. U literatury po roce 1989 se pak spíše než na osoby spisovatelů zaměřujeme na převažující tendence v literární tvorbě a u každé z nich představujeme několik zajímavých děl. Nevyhýbáme se při tom ani populární literatuře a žánrům fantasy či young adult. U probíraných autorů naleznete stručné údaje o jejich životě a výklad k jejich tvorbě, u vybraných autorů pak i podrobný rozbor jednoho jejich významného díla. Tento rozbor reflektuje hlediska, z nichž by měl žák umět dílo rozebrat u ústní zkoušky při státní maturitě. Výklad o autorech a jejich dílech dále doplňují v bočním sloupci další historické, kulturní, umělecké, společenské či jiné souvislosti, zajímavosti, ale především definice literárněteoretických pojmů využívaných při interpretaci uměleckých textů. Znalosti literárněteoretické terminologie žáci využijí při interpretaci děl, a to nejen při práci s pracovním sešitem, ale především u maturitní zkoušky. K hlavním cílům učebnicové sady Nová literatura 3 patří – v návaznosti na předchozí dva díly – příprava žáků ke státní maturitě, rozvíjení porozumění textu, čtenářské gramotnosti, schopnosti interpretovat literární dílo, dále také vytváření mezipředmětových vazeb či výuka v souvislostech. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czNačítání…
Počet záznamů: 1