Počet záznamů: 1
Věc myšlení
Heidegger, Martin, 1889-1976 - Autor
První vydání - 163 stran ; 22 cm
ISBN 978-80-7298-615-6
Knihovna novověké tradice a současnosti ;
Chvatík, Ivan, - Překladatel Kvapil, Ondřej - Překladatel
Heidegger, Martin, 1889-1976
20. století
německá filozofie filozofické myšlení fenomenologie metafyzika
texty sebrané spisySignatura C 420.869 Umístění 14 - Filozofické směry a školy Unifikovaný název Zur Sache des Denkens. Česky Údaje o názvu Věc myšlení / Martin Heidegger ; přeložili Ivan Chvatík a Ondřej Kvapil Záhlaví-jméno Heidegger, Martin, 1889-1976 (Autor) Údaje o vydání První vydání Nakladatel Praha : OIKOYMENH, 2023 Fyz.popis 163 stran ; 22 cm ISBN 978-80-7298-615-6 Číslo nár. bibl. cnb003589617 Edice Knihovna novověké tradice a současnosti ; 123 Poznámky Přeloženo z němčiny Poznámky o skryté bibliografii a rejstřících Obsahuje bibliografické odkazy Dal.odpovědnost Chvatík, Ivan, 1941- (Překladatel)
Kvapil, Ondřej (Překladatel)
Předmět.hesla Heidegger, Martin, 1889-1976 * 20. století * německá filozofie - 20. století * filozofické myšlení * fenomenologie * metafyzika Forma, žánr texty * sebrané spisy Konspekt 14 - Filozofické systémy a hlediska MDT 14(430) , 101.8 , 165.62 , 11 , (0:82-9) , (081.1) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Ve volném výběru 14 - Filozofické směry a školy Druh dok. KNIHY Kniha představuje jakési Heideggerovo filosofické memento. Tento soubor textů z první poloviny 60. let obsahuje kromě jiného dva z Heideggerových nejdůležitějších textů vůbec.Ve freiburgské přednášce Čas a bytí se autor vrací z pozice svého pozdního myšlení k problematice třetího - nikdy nedokončeného a údajně spáleného - oddílu svého hlavního díla Bytí a čas. Obtížný text, předvádí, že když bez předsudků přemýšlíme o bytí toho, co jest, jsme nevyhnutelně přivedeni před otázku po čase, a když následně přemýšlíme o čase, jsme nevyhnutelně dovedeni zpět k otázce po bytí. Věcný vztah obojího - bytí a času, času a bytí - pak Heidegger uchopuje v ústředním pojmu svého pozdního díla: události uvlastnění (Ereignis). Pařížská přednáška Konec filosofie a úkol myšlení, formuluje tezi, že filosofie jako nauka o jsoucím jakožto jsoucím v naší epoše končí, protože jednotlivé vědy si již celek jsoucího bezezbytku rozebraly mezi sebou. Zdroj anotace: NK ČRNačítání…
Počet záznamů: 1