Počet záznamů: 1  

Tak blízko, tak daleko 1947-1960

  1. SYS1297782
    LBL
      
    03123nam-a2200409-i-4500
    003
      
    CZ-CbJVK
    005
      
    20240618222315.1
    007
      
    ta
    008
      
    240326s2023----xr-abche------001-0-cze-d
    015
      
    $a cnb003596759
    020
      
    $a 978-80-7671-138-9 $q (vázáno ; $q Univerzita Karlova, Filozofická fakulta)
    020
      
    $a 978-80-88256-23-6 $q (vázáno ; $q Arbor vitae societas)
    035
      
    $a (OCoLC)1433648131
    040
      
    $a LID001 $b cze $e rda
    043
      
    $a e-xr--- $a e------
    045
      
    $a x4x6
    072
    -7
    $a 72/76 $x Výtvarné umění $2 Konspekt $9 21
    080
      
    $a 316 $2 MRF
    080
      
    $a 72/76(437.3) $2 MRF
    080
      
    $a 316.7 $2 MRF
    080
      
    $a (4) $2 MRF
    080
      
    $a (437) $2 MRF
    080
      
    $a 7.072.2:930 $2 MRF
    080
      
    $a (048.8) $2 MRF
    100
    1-
    $a Klimešová, Marie, $d 1952- $7 ola2002105172 $4 aut
    245
    10
    $a Tak blízko, tak daleko 1947-1960 : $b české výtvarné umění v mezinárodních sociokulturních souvislostech / $c Marie Klimešová, Hana Rousová
    246
    3-
    $a České výtvarné umění v mezinárodních sociokulturních souvislostech
    250
      
    $a Vydání první
    264
    -1
    $a Praha : $b Arbor vitae societas a : $b Filozofická fakulta Univerzity Karlovy, $c 2023
    300
      
    $a 493 stran : $b ilustrace (některé barevné), mapy, portréty, faksimile ; $c 27 cm
    336
      
    $a text $b txt $2 rdacontent
    337
      
    $a bez média $b n $2 rdamedia
    338
      
    $a svazek $b nc $2 rdacarrier
    504
      
    $a Obsahuje bibliografické odkazy a rejstřík
    520
    3-
    $a O českém výtvarném umění mezi léty 1947 1960 nebylo dosud nikdy uvažováno v širším evropském kontextu, který by se vyhnul stereotypu „železné opony“. Zároveň v pohledu na toto období se opakovaně předávají určitá klišé a stereotypy, která brání v pochopení skutečné povahy a pozice českého umění tohoto období v rámci poválečného světa. Cílem knihy je proto nabídnout nové zhodnocení českého umění této doby, které se vyhýbá stereotypu střední a východní Evropy, ale uvažuje o tomto umění jako o součásti komplikovaného poválečného vývoje celé Evropy. Poprvé se u nás syntetickou formou zaměřuje na celek české kultury v období vrcholného dogmatismu, na její oficiální a neoficiální struktury, včetně prvních let relativního politického uvolnění. Historičky umění Marie Klimešová a Hana Rousová patří k nestorkám oboru, kteří se daným obdobím zabývají většinu svého profesního života. Bez nadsázky není nikdo, kdo by tak komplikované období zpracoval do této hloubky a nutných souvislostí. Text konfrontovaný se čtyři sta padesáti reprodukcemi vede nepochybně i k uvědomění si stmelující nezdolnosti základních hodnot evropské kultury. Výše uvedené povyšuje knihu na jednu z nejdůležitějších i nejpotřebnějších knih, které za posledních několik desetiletí v Čechách vyšly. $c okcz $u https://www.obalkyknih.cz/view?isbn=9788088256236 $2 Web obalkyknih.cz
    520
    2-
    $a O českém výtvarném umění mezi léty 1947 - 1960 nebylo dosud nikdy uvažováno v širším evropském kontextu, který by se vyhnul stereotypu "železné opony". Zároveň v pohledu na toto období se opakovaně předávají určitá klišé a stereotypy, která brání v pochopení skutečné povahy a pozice českého umění tohoto období v rámci poválečného světa. Cílem knihy je proto nabídnout nové zhodnocení českého umění této doby, které se vyhýbá stereotypu střední a východní Evropy, ale uvažuje o tomto umění jako o součásti komplikovaného poválečného vývoje celé Evropy. Poprvé se u nás syntetickou formou zaměřuje na celek české kultury v období vrcholného dogmatismu, na její oficiální a neoficiální struktury, včetně prvních let relativního politického uvolnění. Historičky umění Marie Klimešová a Hana Rousová patří k nestorkám oboru, kteří se daným obdobím zabývají většinu svého profesního života. Bez nadsázky není nikdo, kdo by tak komplikované období zpracoval do této hloubky a nutných souvislostí. Text konfrontovaný se čtyři sta padesáti reprodukcemi vede nepochybně i k uvědomění si stmelující nezdolnosti základních hodnot evropské kultury. Výše uvedené povyšuje knihu na jednu z nejdůležitějších i nejpotřebnějších knih, které za posledních několik desetiletí v Čechách vyšly
    648
    -4
    $a 1947-1960
    648
    -7
    $a 20. století $7 ch460558 $2 czenas
    650
    07
    $a české výtvarné umění $y 1947-1960 $7 ph116865 $2 czenas
    650
    07
    $a české výtvarné umění $x sociologické aspekty $7 ph116865 $2 czenas
    650
    07
    $a dějiny výtvarného umění $z Evropa $y 20. století $7 ph486026 $2 czenas
    650
    07
    $a sociologie kultury $z Evropa $y 20. století $7 ph125751 $2 czenas
    650
    07
    $a historiografie umění $7 ph135272 $2 czenas
    655
    -7
    $a monografie $7 fd132842 $2 czenas
    700
    1-
    $a Rousová, Hana, $d 1944- $7 jx20041020020 $4 aut
    910
      
    $a CBA001
    FMT
      
    BK

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.