Počet záznamů: 1
Sebehodnocení jako nástroj rozvoje v pregraduální přípravě učitelů
Juklová, Kateřina - Autor
206 stran ; 21 cm
ISBN 978-80-7465-620-0
vzdělávání učitelů sebehodnocení žáků
kolektivní monografieSignatura C 418.628 Umístění 377 - Odborné vzdělání. Technické vzdělání. Vzdělávání učitelů Title statement Sebehodnocení jako nástroj rozvoje v pregraduální přípravě učitelů / Kateřina Juklová et al. Main entry-name Juklová, Kateřina (Author) Publication Červený Kostelec : Pavel Mervart, 2023 Phys.des. 206 stran ; 21 cm ISBN 978-80-7465-620-0 National bibl. num. cnb003587483 Internal Bibliographies/Indexes Note Obsahuje bibliografii a rejstříky Language note Anglické resumé Subj. Headings vzdělávání učitelů * sebehodnocení žáků Form, Genre kolektivní monografie Conspect 377 - Odborné vzdělávání UDC 377.8/378 , 37.091.26 , (048.8:082) Country Česko Language čeština Ve volném výběru 377 - Odborné vzdělání. Technické vzdělání. Vzdělávání učitelů Document kind BOOKS Title statement Boží jiskra / Tomáš Pfeiffer Cover Title Boží jiskra je vždy plně přítomna v každém životě - ve všem Main entry-name Pfeiffer, Tomáš, 1953- (Author) (Publisher) Publication Praha : Tomáš Pfeiffer, nakladatelství Dimenze 2+2 Praha, [2023] Phys.des. 112 nečíslovaných stran : barevné ilustrace ; 15 x 22 cm ISBN 978-80-85238-27-3 National bibl. num. cnb003579559 Subj. Headings filozofie života * duchovní život * životní moudrost Form, Genre citáty Conspect 13 - Filozofie ducha Kniha je společným dílem čtyř vzdělavatelek budoucích učitelů. Jejich cílem bylo především otevřít prostor pro posílení vlastního náhledu u žáka nebo studenta. Sebehodnocení je proto pojímáno nikoli pouze jako jedna z metod formativního hodnocení, ale jako komplexní fenomén, jehož využívání má žáka či studenta podpořit a sloužit k jeho rozvoji. Prostřednictvím přehledu dosavadních teoreticko-empirických poznatků i empirických zjištění autorek na vzorcích studentů i vzdělavatelů jedné instituce připravující učitele k výkonu povolání text současně odhaluje, že úspěšná implementace těchto potenciálně přínosných postupů do vzdělávání je proces s mnoha úskalími. K nejčastějším patří především důsledky nereflektovaných způsobů uplatňování kontroly a moci na straně učitelů, institucí nebo celých vzdělávacích systémů. Náprava v této oblasti se neobejde bez metodické, ale i systémové podpory ze strany vzdělavatelů, a na obou stranách bez poctivé a hluboké reflexe vlastních postojů a hodnot včetně toho, jak chápat svou profesní roli i identitu. Pokud text k takové reflexi přispěl, pak splnil svůj účel. "Kolektiv autorek z Univerzity Hradec Králové předkládá pozoruhodnou publikaci, která komplexně zpracovává téma sebehodnocení z perspektivy vysokoškolských studentů i učitelů. Kniha je rozdělena do dvou částí. První poskytuje přehled dosavadního vědění o problematice sebehodnocení, druhá přináší nové poznatky z vlastního empirického výzkumu. Velký důraz je kladen na propojení mezi sebehodnocením a autoregulovaným učením, což naznačuje zaměření autorského týmu pro celou publikaci, vyjádřené i titulem zdůrazňujícím význam sebehodnocení pro osobní rozvoj... Kniha je významným příspěvkem k vysokoškolské pedagogice se zaměřením na přípravu budoucích učitelek a učitelů." (PhDr. Karel Starý, Ph.D., Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání, Univerzita Karlova, recenzent publikace) Zdroj anotace: Web obalkyknih.czNačítání…
Počet záznamů: 1