Počet záznamů: 1
Sebehodnocení jako nástroj rozvoje v pregraduální přípravě učitelů
SYS 1288219 LBL 02329nam-a2200325-i-4500 003 CZ-CbJVK 005 20240525210841.4 007 ta 008 240118s2023----xr-----f-b----001-0-cze-c 015 $a cnb003587483 020 $a 978-80-7465-620-0 $q (brožováno) 035 $a (OCoLC)1425859307 040 $a LID001 $b cze $e rda 041 0-
$a cze $b eng 072 -7
$a 377 $x Odborné vzdělávání $9 22 $2 Konspekt 080 $a 377.8/378 $2 MRF 080 $a 37.091.26 $2 MRF 080 $a (048.8:082) $2 MRF 100 1-
$a Juklová, Kateřina $7 pna2005262086 $4 aut 245 10
$a Sebehodnocení jako nástroj rozvoje v pregraduální přípravě učitelů / $c Kateřina Juklová et al. 264 -1
$a Červený Kostelec : $b Pavel Mervart, $c 2023 300 $a 206 stran ; $c 21 cm 336 $a text $b txt $2 rdacontent 337 $a bez média $b n $2 rdamedia 338 $a svazek $b nc $2 rdacarrier 504 $a Obsahuje bibliografii a rejstříky 520 3-
$a Kniha je společným dílem čtyř vzdělavatelek budoucích učitelů. Jejich cílem bylo především otevřít prostor pro posílení vlastního náhledu u žáka nebo studenta. Sebehodnocení je proto pojímáno nikoli pouze jako jedna z metod formativního hodnocení, ale jako komplexní fenomén, jehož využívání má žáka či studenta podpořit a sloužit k jeho rozvoji. Prostřednictvím přehledu dosavadních teoreticko-empirických poznatků i empirických zjištění autorek na vzorcích studentů i vzdělavatelů jedné instituce připravující učitele k výkonu povolání text současně odhaluje, že úspěšná implementace těchto potenciálně přínosných postupů do vzdělávání je proces s mnoha úskalími. K nejčastějším patří především důsledky nereflektovaných způsobů uplatňování kontroly a moci na straně učitelů, institucí nebo celých vzdělávacích systémů. Náprava v této oblasti se neobejde bez metodické, ale i systémové podpory ze strany vzdělavatelů, a na obou stranách bez poctivé a hluboké reflexe vlastních postojů a hodnot včetně toho, jak chápat svou profesní roli i identitu. Pokud text k takové reflexi přispěl, pak splnil svůj účel. "Kolektiv autorek z Univerzity Hradec Králové předkládá pozoruhodnou publikaci, která komplexně zpracovává téma sebehodnocení z perspektivy vysokoškolských studentů i učitelů. Kniha je rozdělena do dvou částí. První poskytuje přehled dosavadního vědění o problematice sebehodnocení, druhá přináší nové poznatky z vlastního empirického výzkumu. Velký důraz je kladen na propojení mezi sebehodnocením a autoregulovaným učením, což naznačuje zaměření autorského týmu pro celou publikaci, vyjádřené i titulem zdůrazňujícím význam sebehodnocení pro osobní rozvoj... Kniha je významným příspěvkem k vysokoškolské pedagogice se zaměřením na přípravu budoucích učitelek a učitelů." (PhDr. Karel Starý, Ph.D., Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání, Univerzita Karlova, recenzent publikace) $c okcz $u https://www.obalkyknih.cz/view?isbn=9788074656200 $2 Web obalkyknih.cz 546 $a Anglické resumé 650 07
$a vzdělávání učitelů $7 ph158324 $2 czenas 650 07
$a sebehodnocení žáků $7 ph731015 $2 czenas 655 -7
$a kolektivní monografie $7 fd501537 $2 czenas 910 $a CBA001 FMT BK
Počet záznamů: 1