Počet záznamů: 1  

Sebehodnocení jako nástroj rozvoje v pregraduální přípravě učitelů

  1. SYS1288219
    LBL
      
    02329nam-a2200325-i-4500
    003
      
    CZ-CbJVK
    005
      
    20240525210841.4
    007
      
    ta
    008
      
    240118s2023----xr-----f-b----001-0-cze-c
    015
      
    $a cnb003587483
    020
      
    $a 978-80-7465-620-0 $q (brožováno)
    035
      
    $a (OCoLC)1425859307
    040
      
    $a LID001 $b cze $e rda
    041
    0-
    $a cze $b eng
    072
    -7
    $a 377 $x Odborné vzdělávání $9 22 $2 Konspekt
    080
      
    $a 377.8/378 $2 MRF
    080
      
    $a 37.091.26 $2 MRF
    080
      
    $a (048.8:082) $2 MRF
    100
    1-
    $a Juklová, Kateřina $7 pna2005262086 $4 aut
    245
    10
    $a Sebehodnocení jako nástroj rozvoje v pregraduální přípravě učitelů / $c Kateřina Juklová et al.
    264
    -1
    $a Červený Kostelec : $b Pavel Mervart, $c 2023
    300
      
    $a 206 stran ; $c 21 cm
    336
      
    $a text $b txt $2 rdacontent
    337
      
    $a bez média $b n $2 rdamedia
    338
      
    $a svazek $b nc $2 rdacarrier
    504
      
    $a Obsahuje bibliografii a rejstříky
    520
    3-
    $a Kniha je společným dílem čtyř vzdělavatelek budoucích učitelů. Jejich cílem bylo především otevřít prostor pro posílení vlastního náhledu u žáka nebo studenta. Sebehodnocení je proto pojímáno nikoli pouze jako jedna z metod formativního hodnocení, ale jako komplexní fenomén, jehož využívání má žáka či studenta podpořit a sloužit k jeho rozvoji. Prostřednictvím přehledu dosavadních teoreticko-empirických poznatků i empirických zjištění autorek na vzorcích studentů i vzdělavatelů jedné instituce připravující učitele k výkonu povolání text současně odhaluje, že úspěšná implementace těchto potenciálně přínosných postupů do vzdělávání je proces s mnoha úskalími. K nejčastějším patří především důsledky nereflektovaných způsobů uplatňování kontroly a moci na straně učitelů, institucí nebo celých vzdělávacích systémů. Náprava v této oblasti se neobejde bez metodické, ale i systémové podpory ze strany vzdělavatelů, a na obou stranách bez poctivé a hluboké reflexe vlastních postojů a hodnot včetně toho, jak chápat svou profesní roli i identitu. Pokud text k takové reflexi přispěl, pak splnil svůj účel. "Kolektiv autorek z Univerzity Hradec Králové předkládá pozoruhodnou publikaci, která komplexně zpracovává téma sebehodnocení z perspektivy vysokoškolských studentů i učitelů. Kniha je rozdělena do dvou částí. První poskytuje přehled dosavadního vědění o problematice sebehodnocení, druhá přináší nové poznatky z vlastního empirického výzkumu. Velký důraz je kladen na propojení mezi sebehodnocením a autoregulovaným učením, což naznačuje zaměření autorského týmu pro celou publikaci, vyjádřené i titulem zdůrazňujícím význam sebehodnocení pro osobní rozvoj... Kniha je významným příspěvkem k vysokoškolské pedagogice se zaměřením na přípravu budoucích učitelek a učitelů." (PhDr. Karel Starý, Ph.D., Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání, Univerzita Karlova, recenzent publikace) $c okcz $u https://www.obalkyknih.cz/view?isbn=9788074656200 $2 Web obalkyknih.cz
    546
      
    $a Anglické resumé
    650
    07
    $a vzdělávání učitelů $7 ph158324 $2 czenas
    650
    07
    $a sebehodnocení žáků $7 ph731015 $2 czenas
    655
    -7
    $a kolektivní monografie $7 fd501537 $2 czenas
    910
      
    $a CBA001
    FMT
      
    BK

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.