Počet záznamů: 1
SYS 1267463 LBL 02207nam-a2200625-i-4500 003 CZ-CbJVK 005 20240527222419.2 007 ta 008 230928s2023----xr-ab--e------001-edcze-- 015 $a cnb003550083 020 $a 978-80-7260-576-7 $q (vázáno) 035 $a (OCoLC)1408815943 040 $a BOA001 $b cze $d ABA001 $e rda 041 1-
$a cze $h ger 043 $a e------ 072 -7
$a 930.85 $x Dějiny civilizace. Kulturní dějiny $2 Konspekt $9 8 080 $a 930.85 $2 MRF 080 $a 159.942.4 $2 MRF 080 $a 316.7:316.344.3 $2 MRF 080 $a 001.101 $2 MRF 080 $a (4) $2 MRF 080 $a (048.8) $2 MRF 080 $a (0:82-4) $2 MRF 100 1-
$a Schwanitz, Dietrich, $d 1940-2004 $7 mzk2009502732 $4 aut 240 10
$a Bildung. $l Česky 245 10
$a Vzdělanost : $b živý dialog s minulostí / $c Dietrich Schwanitz ; přeložili Daniela Petříčková a Miroslav Petříček 250 $a V českém jazyce vydání čtvrté 264 -1
$a Praha : $b Prostor, $c 2023 300 $a 554 stran : $b ilustrace, mapy ; $c 25 cm 336 $a text $b txt $2 rdacontent 337 $a bez média $b n $2 rdamedia 338 $a svazek $b nc $2 rdacarrier 490 1-
$a Obzor ; $v 110. svazek 500 $a Přeloženo z němčiny 500 $a Obálkový podnázev: vše, co musíte vědět, chcete-li rozumět přítomnosti 500 $a Chronologický přehled 500 $a Obsahuje rejstřík 520 3-
$a Naše vědění prochází v současnosti hlubokou proměnou a všeobecně je v západní kultuře již delší dobu pociťována krize vzdělávacího systému, případně úpadek klasického vzdělání. Práce Dietricha Schwanitze se pokouší reagovat na tuto situaci a nově stanovit, co je základem naší vzdělanosti. V první části, nazvané Vědění, skicuje autor obrysy klasické vzdělanosti. Dějiny Evropy představuje jako velký příběh od antiky přes utváření evropských států ve středověku až po modernizaci, revoluce a velké katastrofy 20. století. Provází nás rovněž literaturou, uměním, hudbou, filozofií, ideologiemi, teoriemi a vědeckými obrazy světa. Ve druhé části, nazvané Znalost, se zabývá komunikací, „infrastrukturou vzdělanosti“, například řečí, světem knih a novin. Dietrich Schwanitz zde pojednává o pravidlech, podle kterých se komunikuje mezi vzdělanci, a zejména o způsobech, jak vědění používat. Kniha tedy není prvořadě koncipována jako vzdělanostní suma, ale je nesena úsilím vzdělanost definovat, vymezit, a zároveň v konkurenci s technicistními a technickými „informacemi“ obhájit její potřebu v nové době. Autor se snaží vymezit její jádro, kořeny a různým způsobem naznačit, jak se vzdělání dobrat a kudy se ubírat, aby se z návodu na vzdělanost stalo vzdělání skutečné. Schwanitzova encyklopedická práce vyšla od doby svého vzniku v roce 1999 už ve třiceti vydáních a byla přeložena do řady cizích jazyků. $c okcz $u https://www.obalkyknih.cz/view?isbn=9788072605767 $2 Web obalkyknih.cz 650 07
$a dějiny civilizace $z Evropa $7 ph137927 $2 czenas 650 07
$a kulturní dějiny $z Evropa $7 ph122020 $2 czenas 650 07
$a kulturní dějiny $x humor $7 ph122020 $2 czenas 650 07
$a vzdělanost $z Evropa $7 ph127306 $2 czenas 650 07
$a vědění $z Evropa $7 ph423584 $2 czenas 655 -7
$a přehledy $7 fd133202 $2 czenas 655 -7
$a eseje $7 fd132213 $2 czenas 700 1-
$a Petříčková, Daniela $7 jn20000401974 $4 trl 700 1-
$a Petříček, Miroslav, $d 1951- $7 jn99240000872 $4 trl 830 -0
$a Obzor (Prostor) ; $v 110 910 $a CBA001 FMT BK Citace
Počet záznamů: 1