Počet záznamů: 1
Sto pět let Vagonky Tatra-Smíchov
kniha
Praha : Vagónka Tatra 1957 - 56 s. : il.; 4°
Vagónka Tatra Smíchov
Smíchov (Praha, Česko)
Údaje o názvu Sto pět let Vagonky Tatra-Smíchov : Historie závodu 1852-1957 Název na doplňkové titulní stránce 105 let vagonky Tatra-Smíchov Vyd.údaje Praha : Vagónka Tatra 1957 (Orbis 02) Fyz.popis 56 s. : il.; 4° Číslo nár. bibl. cnb000512157 Poznámky o skryté bibliografii a rejstřících Obsahuje bibliografii. Dal.odpovědnost Vagónka Tatra Smíchov
Předmět.hesla Vagónka Tatra Smíchov * Vozidla kolejová * Smíchov (Praha, Česko) Forma, žánr historický fond * Firemní tisky MDT 625.23 , 625.24 Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Druh dok. KNIHY František Ringhoffer založil roku 1852 továrnu na železniční vagony mezi ulicemi Plzeňskou, Kartouzskou a Kartouzskou uličkou. Výrobní program zahrnoval také parní stroje, kotle, zařízení pro pivovary, mlýny a pily. Závod se rychle rozrůstal, koncem 60. let 19. století továrna vyráběla na 3 500 vagonů ročně. Areál, vybudovaný do konce 70. let 19. století, se skládal ze dvou strojíren, kovárny, soustružny s kotelnou a strojovnou, montovny vagonů, strojírny pivovarských strojů, slévárny, kotlárny, kancelářské budovy, vrátnice, plynárny, vlečky a vily s pozdně klasicistní fasádou - rezidence Ringhofferů. Závod byl rozšířen na další pozemky v katastru Smíchova - slévárenské provozy byly přesunuty do závodu v Křížové ulici, na jejich místě vznikly montovny vagonů. V novém závodě, "Tylovce", podél dnešní ulice Stroupežnického pracovaly od roku 1870 truhlářské dílny, nýtárny a montovna vagonů. Kolonie domů pro zaměstnance vznikala od roku 1870 na Mrázovce. V roce 1880 byla vybudována vlečka ke smíchovskému nádraží. Od roku 1911 se podnik specializoval na produkci kolejových vozidel, což mělo za následek další modernizaci a výstavbu širokorozponových hal při Plzeňské ulici, jejichž strojní vybavení sloužilo až do 90. let 20. století. Po znárodnění nesla smíchovská továrna název Vagonka TATRA - Smíchov, n. p., později se stala součástí koncernu ČKD. Byla největším výrobcem tramvají na světě, vozy řady T se staly takřka výhradním tramvajovým dopravním prostředkem východního bloku. ZDROJ: https://registr.cvut.cz/o_print_karta.php?zaznam=V000024&obr=1Načítání…
Počet záznamů: 1