Počet záznamů: 1
Příliš lidská teologie?
Kolářová, Lucie, 1970- - Autor
174 stran : ilustrace ; 16 cm
ISBN 978-80-7465-543-2
Schillebeeckx, Edward, 1914-2009
20.-21. století
člověk Bůh a člověk zkušenost religiozita mystika katolická teologie křesťanská antropologie teologická antropologie katoličtí teologové
monografieSignatura C 411.897 Umístění 27-1 - Křesťanská teologie. Bůh Údaje o názvu Příliš lidská teologie? : k antropologickému projektu zkušenosti u Edwarda Schillebeeckxe / Lucie Kolářová Záhlaví-jméno Kolářová, Lucie, 1970- (Autor) Nakladatel Červený Kostelec : Pavel Mervart, 2022 Fyz.popis 174 stran : ilustrace ; 16 cm ISBN 978-80-7465-543-2 Číslo nár. bibl. cnb003486327 Poznámky o skryté bibliografii a rejstřících Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík Jazyková pozn. Anglické resumé Předmět.hesla Schillebeeckx, Edward, 1914-2009 * 20.-21. století * člověk - křesťanské pojetí * Bůh a člověk - křesťanské pojetí * zkušenost * religiozita * mystika * katolická teologie - Belgie - 20.-21. století * křesťanská antropologie - Belgie - 20.-21. století * teologická antropologie - Belgie - 20.-21. století * katoličtí teologové - Belgie - 20.-21. století Forma, žánr monografie Konspekt 27-1/-2 - Křesťanská teologie. Dogmatická teologie MDT 2-18 , 27-184 , 17.024.4 , 2-1 , 2-587 , 27-184.2-58 , 272-1 , 27-18 , 272-1-051 , 27 , (493) , (048.8) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Ve volném výběru 27-1 - Křesťanská teologie. Bůh Druh dok. KNIHY Miniaturní studie přichází s nemalým cílem: představit myšlenkové dílo belgického teologa 20. století Edwarda Schillebeeckxe jako antropologický koncept, jako slovo o člověku a k člověku.Autorka představuje Schillebeeckxovu mistrnou analýzu vzájemného vztahu mezi zkušeností, interpretací a kritikou, jež popisuje způsob, jakým člověk čte svět a jak jej zakouší.Klíčovým pojmem je zde zkušenost. Ta u Schillebeecxke otevírá cestu k náboženským významům, neboť je ukotvuje v tom, co prožíváme, čemu rozumíme, z čeho nemůžeme vystoupit a co pro nás zůstává provždy lidské. Pro autorku je zkušenost heuristickým prostředkem k identifikování roviny všeobecně lidské, náboženské a mystické. Strukturovaný přístup ukazuje skutečnost jako vždy komplexnější než jakékoli představy o ní, náboženskost jako hlubinnou dimenzi lidství, teologickou řeč jako hraniční a odkazující. Bůh tu není žádným objektem. Náboženská zkušenost znamená zakoušet svět způsobem, který jej nepřipravuje o jeho charakter tajemství. Zdroj anotace: NK ČRNačítání…
Počet záznamů: 1