Počet záznamů: 1
Vybrané aspekty formování profesního přesvědčení začínajících učitelů
SYS 1173492 LBL 02019nam-a2200541-i-4500 003 CZ-CbJVK 005 20240213224910.4 007 ta 008 220701s2021----xr-a---f------000-0-cze-- 015 $a cnb003431166 020 $a 978-80-244-6076-5 $q (brožováno) 035 $a (OCoLC)1357140792 040 $a BOA001 $b cze $e rda 041 0-
$a cze $b cze $b eng 072 -7
$a 37 $x Výchova a vzdělávání $2 Konspekt $9 22 080 $a 37.012 $2 MRF 080 $a 37.011.3-051-028.31 $2 MRF 080 $a 159.923.2 $2 MRF 080 $a 331.101.32 $2 MRF 080 $a (048.8:082) $2 MRF 100 1-
$a Ševčíková, Jaroslava, $d 1967- $7 jo2008428028 $4 aut 245 10
$a Vybrané aspekty formování profesního přesvědčení začínajících učitelů / $c Jaroslava Ševčíková, Jitka Plischke, Štefan Chudý 250 $a 1. vydání 264 -1
$a Olomouc : $b Univerzita Palackého v Olomouci, $c 2021 300 $a 138 stran : $b ilustrace ; $c 21 cm 336 $a text $b txt $2 rdacontent 337 $a bez média $b n $2 rdamedia 338 $a svazek $b nc $2 rdacarrier 500 $a Nad názvem: Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta 504 $a Obsahuje bibliografii 520 3-
$a Profesní přesvědčení začínajících učitelů, které je hlavním tématem monografie s názvem Vybrané aspekty formování profesního přesvědčení začínajících učitelů, je multidisciplinární fenomén, který není dosud v odborné pedagogické terminologii jednoznačně etablován. Cílem této práce je ukotvit pojem v české odborné terminologii a konstruovat novou teorii o vzájemných vazbách formování profesního přesvědčení na základě sebereflexe začínajícího učitele, v souvislosti s jeho vnímáním spokojenosti v profesi. Výzkum v kvalitativním designu byl realizován ve více výzkumných liniích, a to v linii life story a následně pak v linii směřující k zakotvené teorii, jejíž data byla zpracována otevřeným, axiálním a selektivním kódováním. Na závěr byly výsledky obou linií opakovaně analyzovány a komparovány. Data z terénu byla získávána převážně metodou autonomního psaní na zadaný problém, hloubkovými rozhovory a skupinovou diskusí v ohniskových skupinách. Tacitní znalosti o profesním přesvědčení byly u jednotlivých respondentů zviditelněny sebereflektivními technikami. Bylo zjištěno, že profesní přesvedčení je fenomén, který je v praxi reflektovaný, je multifaktoriální a obecně reprezentovaný vírou učitele v profesi a vírou v to, že konkrétně on v profesi obstojí. Formuje se již před nástupem do praxe jako pozitivní fenomén, a to ve dvou dimenzích, stabilní a epizodní. Pokud učitel disponuje silným pozitivním profesním přesvědčením v době nástupu do praxe, vykazuje vyšší sebedůvěru a sebejistotu a deklaruje individuální spokojenost v profesi. $c okcz $u https://www.obalkyknih.cz/view?isbn=9788024460765 $2 Web obalkyknih.cz 546 $a České a anglické resumé 650 07
$a pedagogický výzkum $7 ph124017 $2 czenas 650 07
$a začínající učitelé $7 ph1019110 $2 czenas 650 07
$a sebehodnocení $7 ph739854 $2 czenas 650 07
$a pracovní spokojenost $7 ph319055 $2 czenas 653 0-
$a profesní přesvědčení 655 -7
$a kolektivní monografie $7 fd501537 $2 czenas 700 1-
$a Kropáčová, Jitka $7 xx0036270 $4 aut 700 1-
$a Chudý, Štefan, $d 1978- $7 xx0019574 $4 aut 710 2-
$a Univerzita Palackého. $b Pedagogická fakulta $7 kn20010709375 $4 pbl 910 $a CBA001 FMT BK
Počet záznamů: 1