Počet záznamů: 1  

Vybrané aspekty formování profesního přesvědčení začínajících učitelů

  1. SYS1173492
    LBL
      
    02019nam-a2200541-i-4500
    003
      
    CZ-CbJVK
    005
      
    20240213224910.4
    007
      
    ta
    008
      
    220701s2021----xr-a---f------000-0-cze--
    015
      
    $a cnb003431166
    020
      
    $a 978-80-244-6076-5 $q (brožováno)
    035
      
    $a (OCoLC)1357140792
    040
      
    $a BOA001 $b cze $e rda
    041
    0-
    $a cze $b cze $b eng
    072
    -7
    $a 37 $x Výchova a vzdělávání $2 Konspekt $9 22
    080
      
    $a 37.012 $2 MRF
    080
      
    $a 37.011.3-051-028.31 $2 MRF
    080
      
    $a 159.923.2 $2 MRF
    080
      
    $a 331.101.32 $2 MRF
    080
      
    $a (048.8:082) $2 MRF
    100
    1-
    $a Ševčíková, Jaroslava, $d 1967- $7 jo2008428028 $4 aut
    245
    10
    $a Vybrané aspekty formování profesního přesvědčení začínajících učitelů / $c Jaroslava Ševčíková, Jitka Plischke, Štefan Chudý
    250
      
    $a 1. vydání
    264
    -1
    $a Olomouc : $b Univerzita Palackého v Olomouci, $c 2021
    300
      
    $a 138 stran : $b ilustrace ; $c 21 cm
    336
      
    $a text $b txt $2 rdacontent
    337
      
    $a bez média $b n $2 rdamedia
    338
      
    $a svazek $b nc $2 rdacarrier
    500
      
    $a Nad názvem: Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta
    504
      
    $a Obsahuje bibliografii
    520
    3-
    $a Profesní přesvědčení začínajících učitelů, které je hlavním tématem monografie s názvem Vybrané aspekty formování profesního přesvědčení začínajících učitelů, je multidisciplinární fenomén, který není dosud v odborné pedagogické terminologii jednoznačně etablován. Cílem této práce je ukotvit pojem v české odborné terminologii a konstruovat novou teorii o vzájemných vazbách formování profesního přesvědčení na základě sebereflexe začínajícího učitele, v souvislosti s jeho vnímáním spokojenosti v profesi. Výzkum v kvalitativním designu byl realizován ve více výzkumných liniích, a to v linii life story a následně pak v linii směřující k zakotvené teorii, jejíž data byla zpracována otevřeným, axiálním a selektivním kódováním. Na závěr byly výsledky obou linií opakovaně analyzovány a komparovány. Data z terénu byla získávána převážně metodou autonomního psaní na zadaný problém, hloubkovými rozhovory a skupinovou diskusí v ohniskových skupinách. Tacitní znalosti o profesním přesvědčení byly u jednotlivých respondentů zviditelněny sebereflektivními technikami. Bylo zjištěno, že profesní přesvedčení je fenomén, který je v praxi reflektovaný, je multifaktoriální a obecně reprezentovaný vírou učitele v profesi a vírou v to, že konkrétně on v profesi obstojí. Formuje se již před nástupem do praxe jako pozitivní fenomén, a to ve dvou dimenzích, stabilní a epizodní. Pokud učitel disponuje silným pozitivním profesním přesvědčením v době nástupu do praxe, vykazuje vyšší sebedůvěru a sebejistotu a deklaruje individuální spokojenost v profesi. $c okcz $u https://www.obalkyknih.cz/view?isbn=9788024460765 $2 Web obalkyknih.cz
    546
      
    $a České a anglické resumé
    650
    07
    $a pedagogický výzkum $7 ph124017 $2 czenas
    650
    07
    $a začínající učitelé $7 ph1019110 $2 czenas
    650
    07
    $a sebehodnocení $7 ph739854 $2 czenas
    650
    07
    $a pracovní spokojenost $7 ph319055 $2 czenas
    653
    0-
    $a profesní přesvědčení
    655
    -7
    $a kolektivní monografie $7 fd501537 $2 czenas
    700
    1-
    $a Kropáčová, Jitka $7 xx0036270 $4 aut
    700
    1-
    $a Chudý, Štefan, $d 1978- $7 xx0019574 $4 aut
    710
    2-
    $a Univerzita Palackého. $b Pedagogická fakulta $7 kn20010709375 $4 pbl
    910
      
    $a CBA001
    FMT
      
    BK

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.