Počet záznamů: 1
Ve státním zájmu?
SYS 0977577 LBL 02332nam-a22005297i-4500 003 CZ-CbJVK 005 20240522223322.8 007 ta 008 200929s2020----xr-d---f------001-0-cze-d 015 $a cnb003261654 020 $a 978-80-7465-418-3 $q (Pavel Mervart ; $q vázáno) 020 $a 978-80-7561-246-5 $q (Univerzita J.E. Purkyně, v Ústí nad Labem ; $q vázáno) 035 $a (OCoLC)1230106804 040 $a OSA001 $b cze $e rda 041 0-
$a cze $b cze $b ger $b heb $b hun $b pol $b slo $b ukr 043 $a e-cs--- 045 $a x1x3 072 -7
$a 37.09 $x Organizace výuky a vzdělávání $2 Konspekt $9 22 080 $a 37.091.3 $2 MRF 080 $a 37.014.5 $2 MRF 080 $a 373.5/.6+377.1/.3 $2 MRF 080 $a (437) $2 MRF 080 $a 37.091(091) $2 MRF 080 $a (048.8) $2 MRF 100 1-
$a Němec, Mirek, $d 1971- $7 js20100726004 $4 aut 245 10
$a Ve státním zájmu? : $b národnostní problematika ve středním školství meziválečného Československa / $c Mirek Němec 246 30
$a Národnostní problematika ve středním školství meziválečného Československa 264 -1
$a Červený Kostelec : $b Pavel Mervart ; $a Ústí nad Labem : $b Univerzita J.E. Purkyně, $c 2020 300 $a 479 stran : $b grafy ; $c 22 cm 336 $a text $b txt $2 rdacontent 337 $a bez média $b n $2 rdamedia 338 $a svazek $b nc $2 rdacarrier 504 $a Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstříky 520 3-
$a Jak bylo koncipováno a s jakými problémy se muselo vypořádat střední školství v podmínkách multikulturní první Československé republiky? V odpovědi na centrální otázku studie autor chápe školy nejen jako výchovně-vzdělávací instituce, ale jako komplexní kulturní systém. Do něho se snaží proniknout na základě cílených sond k tématům jazykové výuky a dějepisu. Nejedná se o encyklopedický pohled na školství první republiky, ale o kulturněhistorickou studii vzájemného prolínání a odcizování v klíčové oblasti národnostního střetávání. Inspirován tzv. ‚histoire croisée‘ autor sleduje vztahy mezi státními orgány na straně jedné a představiteli jazykově rozdílných škol na straně druhé. Do popředí zájmu se dostává proces vyjednávání, hledání společných cílů, ale i strategie prosazování vlastních národních požadavků. Autor svou mnohovrstevnou analýzou problematiky školství názorně představuje komplexitu národnostní otázky v ČSR, hledá integrační potenciál státní politiky vůči jednotlivým národnostem a zamýšlí se nad důsledky výchovně-vzdělávacího procesu v jednotlivých národních diskurzech. Čtenáři by studie měla dát i odpověď na otázku: Jaký byl transnacionální potenciál středního školství v ČSR? $c okcz $u https://www.obalkyknih.cz/view?isbn=9788074654183 $2 OKCZ - ANOTACE Z WEBU 546 $a České, německé, slovenské, maďarské, polské, ukrajinské a hebrejské resumé 648 -7
$a 1918-1939 $7 ch460649 $2 czenas 650 07
$a školství $z Československo $y 1918-1939 $7 ph116829 $2 czenas 650 07
$a dějiny školství $z Československo $y 1918-1939 $7 ph536908 $2 czenas 650 07
$a středoškolské studium $z Československo $y 1918-1939 $7 ph126242 $2 czenas 650 07
$a vzdělávací politika $z Československo $y 1918-1939 $7 ph127308 $2 czenas 650 07
$a národnostní politika $z Československo $y 1918-1939 $7 ph137535 $2 czenas 650 07
$a studium a výuka $z Československo $y 1918-1939 $7 ph136700 $2 czenas 655 -7
$a monografie $7 fd132842 $2 czenas 710 2-
$a Univerzita J.E. Purkyně v Brně. $b Filozofická fakulta $7 kn20010709347 $4 oth 910 $a CBA001 FMT BK
Počet záznamů: 1