Počet záznamů: 1  

Ve státním zájmu?

  1. SYS0977577
    LBL
      
    02332nam-a22005297i-4500
    003
      
    CZ-CbJVK
    005
      
    20240522223322.8
    007
      
    ta
    008
      
    200929s2020----xr-d---f------001-0-cze-d
    015
      
    $a cnb003261654
    020
      
    $a 978-80-7465-418-3 $q (Pavel Mervart ; $q vázáno)
    020
      
    $a 978-80-7561-246-5 $q (Univerzita J.E. Purkyně, v Ústí nad Labem ; $q vázáno)
    035
      
    $a (OCoLC)1230106804
    040
      
    $a OSA001 $b cze $e rda
    041
    0-
    $a cze $b cze $b ger $b heb $b hun $b pol $b slo $b ukr
    043
      
    $a e-cs---
    045
      
    $a x1x3
    072
    -7
    $a 37.09 $x Organizace výuky a vzdělávání $2 Konspekt $9 22
    080
      
    $a 37.091.3 $2 MRF
    080
      
    $a 37.014.5 $2 MRF
    080
      
    $a 373.5/.6+377.1/.3 $2 MRF
    080
      
    $a (437) $2 MRF
    080
      
    $a 37.091(091) $2 MRF
    080
      
    $a (048.8) $2 MRF
    100
    1-
    $a Němec, Mirek, $d 1971- $7 js20100726004 $4 aut
    245
    10
    $a Ve státním zájmu? : $b národnostní problematika ve středním školství meziválečného Československa / $c Mirek Němec
    246
    30
    $a Národnostní problematika ve středním školství meziválečného Československa
    264
    -1
    $a Červený Kostelec : $b Pavel Mervart ; $a Ústí nad Labem : $b Univerzita J.E. Purkyně, $c 2020
    300
      
    $a 479 stran : $b grafy ; $c 22 cm
    336
      
    $a text $b txt $2 rdacontent
    337
      
    $a bez média $b n $2 rdamedia
    338
      
    $a svazek $b nc $2 rdacarrier
    504
      
    $a Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstříky
    520
    3-
    $a Jak bylo koncipováno a s jakými problémy se muselo vypořádat střední školství v podmínkách multikulturní první Československé republiky? V odpovědi na centrální otázku studie autor chápe školy nejen jako výchovně-vzdělávací instituce, ale jako komplexní kulturní systém. Do něho se snaží proniknout na základě cílených sond k tématům jazykové výuky a dějepisu. Nejedná se o encyklopedický pohled na školství první republiky, ale o kulturněhistorickou studii vzájemného prolínání a odcizování v klíčové oblasti národnostního střetávání. Inspirován tzv. ‚histoire croisée‘ autor sleduje vztahy mezi státními orgány na straně jedné a představiteli jazykově rozdílných škol na straně druhé. Do popředí zájmu se dostává proces vyjednávání, hledání společných cílů, ale i strategie prosazování vlastních národních požadavků. Autor svou mnohovrstevnou analýzou problematiky školství názorně představuje komplexitu národnostní otázky v ČSR, hledá integrační potenciál státní politiky vůči jednotlivým národnostem a zamýšlí se nad důsledky výchovně-vzdělávacího procesu v jednotlivých národních diskurzech. Čtenáři by studie měla dát i odpověď na otázku: Jaký byl transnacionální potenciál středního školství v ČSR? $c okcz $u https://www.obalkyknih.cz/view?isbn=9788074654183 $2 OKCZ - ANOTACE Z WEBU
    546
      
    $a České, německé, slovenské, maďarské, polské, ukrajinské a hebrejské resumé
    648
    -7
    $a 1918-1939 $7 ch460649 $2 czenas
    650
    07
    $a školství $z Československo $y 1918-1939 $7 ph116829 $2 czenas
    650
    07
    $a dějiny školství $z Československo $y 1918-1939 $7 ph536908 $2 czenas
    650
    07
    $a středoškolské studium $z Československo $y 1918-1939 $7 ph126242 $2 czenas
    650
    07
    $a vzdělávací politika $z Československo $y 1918-1939 $7 ph127308 $2 czenas
    650
    07
    $a národnostní politika $z Československo $y 1918-1939 $7 ph137535 $2 czenas
    650
    07
    $a studium a výuka $z Československo $y 1918-1939 $7 ph136700 $2 czenas
    655
    -7
    $a monografie $7 fd132842 $2 czenas
    710
    2-
    $a Univerzita J.E. Purkyně v Brně. $b Filozofická fakulta $7 kn20010709347 $4 oth
    910
      
    $a CBA001
    FMT
      
    BK

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.