Počet záznamů: 1
Metodika organisace výchovného procesu
SYS 0961932 LBL 00000nam-a22^^^^^3a-4500 003 CZ-CbJVK 005 20240222105128.4 008 980127s1953----xr------------------cze-d 015 $a cnb000507235 035 $a (OCoLC)85311904 040 $a ABA001 $b cze $c OLA001 $d ABA001 $d ABD001 041 1-
$a cze $h rus 100 1-
$a Makarenko, Anton Semenovič, $d 1888-1939 $7 jn20000701128 $4 aut 245 10
$a Metodika organisace výchovného procesu / $c A.S. Makarenko ; přel. Fr. Holešovský ; Úv. stať: I.S. Petruchin 250 $a 2. vyd. 260 $a Praha : $b SPN, $c 1953 300 $a 75 s. ; $c 18 cm 490 1-
$a Metodické příručky ; $v Sv. 1 500 $a Odkazy na lit. 520 3-
$a Dílo, napsané v letech 1935-6 pojednává nejprve o metodice vytváření kolektivu a jeho orgánů. Kolektiv je podle autora "nejbohatším nástrojem výchovy" a na rozdíl od buržoazního pojetí tvoří základ činnosti sovětské školy. V dalším jsou rovněž zcela odlišně od buržoazních názorů probírány otázky kázně a trestu, které sovětská pedagogika řeší s hlediska svobodného rozvoje tvořivých sil osobnosti. Po kapitolách o nových chovancích a o kulturní práci je rozvinuto učení o "perspektivních liniích", o nevyčerpatelných možnostech společenského i osobního zdokonalování. Základní myšlenka tohoto učení, které je základem sovětské pedagogiky, zní: "Skutečným podnětem lidského života je zítřejší radost". $c okcz $u https://www.obalkyknih.cz/view?oclc=(OCoLC)85311904&nbn=cnb000507235 $2 Národní knihovna ČR 650 07
$a pedagogická psychologie $7 ph124012 $2 czenas 700 1-
$a Holešovský, František $4 trl 830 -0
$a Metodické příručky (Státní pedagogické nakladatelství) ; $v 1 856 41
$u http://krameriusndk.nkp.cz/search/handle/uuid:c24c0f50-397c-11e4-8f64-005056827e52 $3 DNNT $x DNNTO $y Digitalizovaný dokument 910 $a CBA001 FMT BK
Počet záznamů: 1