Počet záznamů: 1
Problémy současného vzdělávání
SYS 0939093 LBL 02104nam-a2200601-i-4500 003 CZ-CbJVK 005 20210602235723.6 007 ta 008 181102s2018----xr-----f------001-0-cze-- 015 $a cnb003049802 020 $a 978-80-88227-04-5 $q (brožováno) 035 $a (OCoLC)1089700126 040 $a ABA001 $b cze $e rda 041 0-
$a cze $b cze $b eng 043 $a e-xr--- 072 -7
$a 37.014 $x Vzdělávací a výchovná politika $2 Konspekt $9 22 080 $a 37.09 $2 MRF 080 $a 37.0 $2 MRF 080 $a 37.0:004 $2 MRF 080 $a 374.7 $2 MRF 080 $a 331.546 $2 MRF 080 $a 331.108.23 $2 MRF 080 $a (437.3) $2 MRF 080 $a (048.8) $2 MRF 100 1-
$a Löwenhöfferová, Radka $7 xx0248486 $4 aut 245 10
$a Problémy současného vzdělávání / $c Radka Löwenhöfferová, Jaroslav Mužík 250 $a Vydání: první české 264 -1
$a Praha : $b MJF, $c 2018 300 $a 175 stran ; $c 23 cm 336 $a text $b txt $2 rdacontent 337 $a bez média $b n $2 rdamedia 338 $a svazek $b nc $2 rdacarrier 504 $a Obsahuje bibliografii a rejstřík 520 3-
$a "Vzdělávání je chápáno jako důležitý prostředek k řešení hospodářských i společenských problémů. Práce se snaží reflektovat vybrané aktuální problémy v celé šíři celoživotního vzdělávání a učení. Zásadní problém v předškolním stupni výchovně-vzdělávacího systému je ten, že děti v mateřských školách často předbíhají v rozvoji intelektuálních dovedností přirozený rozvoj dovedností fyziomotorických. Například mluví anglicky, umí pracovat s tablety, ale mají obtíže se správně obléci, zavázat tkaničky u bot, případně udělat kotoul. V základním školství existují ničím nezdůvodněné rozdíly v kvalitě výuky v jednotlivých vzdělávacích zařízeních. Výsledky vzdělávání jsou výrazně ovlivňovány rodinným a ekonomickým zázemím žáků, což ohrožuje kohezi společnosti. V sekundárním školství dominují různé typy gymnázií na úkor kvalitního středního odborného vzdělání. Stát do současně doby nebyl schopen uspokojivě řešit otázku povinných maturitních zkoušek. Vysoké školy prodělaly v nedávné minulosti velmi extenzivní rozvoj, razantně stoupl počet studentů, často na úkor výuky. Obory vysokoškolského vzdělávání ne zcela odpovídají potřebám hospodářství, výrazně chybí technické profese tolik důležité pro inovace a rozvoj. Oblast dalšího, zvláště profesně orientovaného vzdělávání se zdá přeregulovaná různými zákonnými i podzákonnými normami. Tuto sféru vzdělávání dospělých také ovlivňují dotace z evropských strukturálních fondů, které často narušují konkurenční prostředí, jehož základy byly položeny v 90. letech. Určitý pozitivní posun lze konstatovat v oblasti občanského vzdělávání a vzdělávání seniorů, kde kromě státu a samosprávy působí i neziskové organizace a spolky. Výčet zkoumaných problémů není samozřejmě úplný, jde v zásadě o úhel pohledu autorky této publikace." Jaroslav Mužík, spoluautor $c okcz $u https://www.obalkyknih.cz/view?isbn=9788088227045 $2 OKCZ - ANOTACE Z WEBU 546 $a České a anglické resumé 550 $a Vydavatel: Národní panel vzdělávání 650 07
$a školství $z Česko $7 ph116829 $2 czenas 650 07
$a výchova a vzdělávání $z Česko $7 ph127419 $2 czenas 650 07
$a informační a komunikační technologie ve vzdělávání $z Česko $7 ph882661 $2 czenas 650 07
$a vzdělávání dospělých $z Česko $7 ph162891 $2 czenas 650 07
$a profesní kompetence $7 ph136580 $2 czenas 650 07
$a lidský kapitál $7 ph122348 $2 czenas 655 -7
$a monografie $7 fd132842 $2 czenas 700 1-
$a Mužík, Jaroslav, $d 1950- $7 jn99240000748 $4 aut 710 2-
$a Národní panel vzdělávání (sdružení) $7 ko20191024319 $4 pbl 910 $a CBA001 FMT BK
Počet záznamů: 1