Počet záznamů: 1
Problémy současného vzdělávání
Löwenhöfferová, Radka - Autor
Vydání: první české - 175 stran ; 23 cm
ISBN 978-80-88227-04-5
Mužík, Jaroslav, - Autor
školství výchova a vzdělávání informační a komunikační technologie ve vzdělávání vzdělávání dospělých profesní kompetence lidský kapitál
monografieSignatura C 395.054 Umístění 37.01/.09 - Teorie výchovy a vzdělávání Údaje o názvu Problémy současného vzdělávání / Radka Löwenhöfferová, Jaroslav Mužík Záhlaví-jméno Löwenhöfferová, Radka (Autor) Údaje o vydání Vydání: první české Nakladatel Praha : MJF, 2018 Fyz.popis 175 stran ; 23 cm ISBN 978-80-88227-04-5 Číslo nár. bibl. cnb003049802 Poznámky o skryté bibliografii a rejstřících Obsahuje bibliografii a rejstřík Jazyková pozn. České a anglické resumé Dal.odpovědnost Mužík, Jaroslav, 1950- (Autor)
Dal.odpovědnost Národní panel vzdělávání (sdružení) (Nakladatel, vydavatel)
Předmět.hesla školství - Česko * výchova a vzdělávání - Česko * informační a komunikační technologie ve vzdělávání - Česko * vzdělávání dospělých - Česko * profesní kompetence * lidský kapitál Forma, žánr monografie Konspekt 37.014 - Vzdělávací a výchovná politika MDT 37.09 , 37.0 , 37.0:004 , 374.7 , 331.546 , 331.108.23 , (437.3) , (048.8) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Ve volném výběru 37.01/.09 - Teorie výchovy a vzdělávání Druh dok. KNIHY "Vzdělávání je chápáno jako důležitý prostředek k řešení hospodářských i společenských problémů. Práce se snaží reflektovat vybrané aktuální problémy v celé šíři celoživotního vzdělávání a učení. Zásadní problém v předškolním stupni výchovně-vzdělávacího systému je ten, že děti v mateřských školách často předbíhají v rozvoji intelektuálních dovedností přirozený rozvoj dovedností fyziomotorických. Například mluví anglicky, umí pracovat s tablety, ale mají obtíže se správně obléci, zavázat tkaničky u bot, případně udělat kotoul. V základním školství existují ničím nezdůvodněné rozdíly v kvalitě výuky v jednotlivých vzdělávacích zařízeních. Výsledky vzdělávání jsou výrazně ovlivňovány rodinným a ekonomickým zázemím žáků, což ohrožuje kohezi společnosti. V sekundárním školství dominují různé typy gymnázií na úkor kvalitního středního odborného vzdělání. Stát do současně doby nebyl schopen uspokojivě řešit otázku povinných maturitních zkoušek. Vysoké školy prodělaly v nedávné minulosti velmi extenzivní rozvoj, razantně stoupl počet studentů, často na úkor výuky. Obory vysokoškolského vzdělávání ne zcela odpovídají potřebám hospodářství, výrazně chybí technické profese tolik důležité pro inovace a rozvoj. Oblast dalšího, zvláště profesně orientovaného vzdělávání se zdá přeregulovaná různými zákonnými i podzákonnými normami. Tuto sféru vzdělávání dospělých také ovlivňují dotace z evropských strukturálních fondů, které často narušují konkurenční prostředí, jehož základy byly položeny v 90. letech. Určitý pozitivní posun lze konstatovat v oblasti občanského vzdělávání a vzdělávání seniorů, kde kromě státu a samosprávy působí i neziskové organizace a spolky. Výčet zkoumaných problémů není samozřejmě úplný, jde v zásadě o úhel pohledu autorky této publikace." Jaroslav Mužík, spoluautor Zdroj anotace: OKCZ - ANOTACE Z WEBUNačítání…
Počet záznamů: 1