Počet záznamů: 1  

Hraní a realita

  1. Zobrazit informace o knize na stránce www.obalkyknih.cz

    kniha


     Winnicott, D. W. 1896-1971 - Autor
    Vydání první - 215 stran ; 20 cm
    ISBN 978-80-262-1307-9
      Le Roch, Pavla, - Překladatel
     hra  psychologie dítěte  kreativita
     studie
    SignaturaC 380.458
    Umístění 159.922.7/.8 - Psychologie dítěte. Psychologie dospívání
    Hraní a realita
    PobočkaKde najdu?InfoSignatura
    Čtyři Dvory k vypůjčeníC 380.458 ČD   
    Lidická ( volný výběr ) vypůjčeno (do 29.11.2024)C 380.458   

    Údaje o názvuHraní a realita / Donald W. Winnicott ; z anglického originálu Playing and reality přeložila Pavla Le Roch
    Záhlaví-jméno Winnicott, D. W. (Donald Woods), 1896-1971 (Autor)
    Údaje o vydáníVydání první
    NakladatelPraha : Portál, 2018
    Fyz.popis215 stran ; 20 cm
    ISBN978-80-262-1307-9
    Číslo nár. bibl.cnb002991884
    Poznámky o skryté bibliografii a rejstřícíchObsahuje bibliografii a bibliografické odkazy
    Dal.odpovědnost Le Roch, Pavla, 1971- (Překladatel)
    Předmět.hesla hra * psychologie dítěte * kreativita
    Forma, žánr studie
    Konspekt159.92 - Vývojová psychologie. Individuální psychologie
    MDT 37.091.33 , 159.922.7 , 159.954 , (048.8)
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    Ve volném výběru159.922.7/.8 - Psychologie dítěte. Psychologie dospívání
    Druh dok.KNIHY
    Hraní a realita
    Jaké má tvořivost kořeny a jak je můžeme rozvíjet, ať už v sobě nebo ve druhých? Kniha odpovídá nejen na tyto otázky, ale věnuje se základním tématům individuálního já a jeho vztahu s vnějším světem. Po představení teorie přechodového objektu a přechodových jevů Winnicott líčí, jak se v podpůrném prostředí při dostatečně dobré péči matky či mateřské postavy rozvíjí vědomí vlastního já, jeho vymezení vůči vnějšímu světu a co se odehrává v prostoru mezi vnitřní subjektivní a vnější objektivně vnímanou realitou. Zabývá se i situacemi, kdy dochází k narušení tohoto vývoje. Významná z hlediska vývoje psychoanalytické teorie je kapitola o použití objektu, tedy nejen o způsobu, jakým se subjekt k objektu vztahuje, ale jak ho používá a co toto používání umožňuje či co mu brání. Pokračuje tím, jak se prostor mezi matkou a dítětem, mezi já a ne-já stává základem kulturní zkušenosti člověka, potenciálním prostorem pro jeho tvůrčí aktivity a žití samé. Teorii přechodových objektů a přechodových jevů rozšiřuje o zamyšlení nad tvořivostí, skrytou rivalitou mužského a ženského prvku v osobnosti a pojetí kultury v širším slova smyslu. Teoretické koncepty jsou dokreslovány příklady z autorovy terapeutické praxe s dětmi i dospělými klienty. Zdroj anotace: Krajská knihovna Františka Bartoše ve Zlíně, příspěvková organizace
    Načítání…

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.