Počet záznamů: 1
Winnicott, D. W. 1896-1971 - Autor
Vydání první - 215 stran ; 20 cm
ISBN 978-80-262-1307-9
Le Roch, Pavla, - Překladatel
hra psychologie dítěte kreativita
studieSignatura C 380.458 Umístění 159.922.7/.8 - Psychologie dítěte. Psychologie dospívání Údaje o názvu Hraní a realita / Donald W. Winnicott ; z anglického originálu Playing and reality přeložila Pavla Le Roch Záhlaví-jméno Winnicott, D. W. (Donald Woods), 1896-1971 (Autor) Údaje o vydání Vydání první Nakladatel Praha : Portál, 2018 Fyz.popis 215 stran ; 20 cm ISBN 978-80-262-1307-9 Číslo nár. bibl. cnb002991884 Poznámky o skryté bibliografii a rejstřících Obsahuje bibliografii a bibliografické odkazy Dal.odpovědnost Le Roch, Pavla, 1971- (Překladatel)
Předmět.hesla hra * psychologie dítěte * kreativita Forma, žánr studie Konspekt 159.92 - Vývojová psychologie. Individuální psychologie MDT 37.091.33 , 159.922.7 , 159.954 , (048.8) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Ve volném výběru 159.922.7/.8 - Psychologie dítěte. Psychologie dospívání Druh dok. KNIHY Jaké má tvořivost kořeny a jak je můžeme rozvíjet, ať už v sobě nebo ve druhých? Kniha odpovídá nejen na tyto otázky, ale věnuje se základním tématům individuálního já a jeho vztahu s vnějším světem. Po představení teorie přechodového objektu a přechodových jevů Winnicott líčí, jak se v podpůrném prostředí při dostatečně dobré péči matky či mateřské postavy rozvíjí vědomí vlastního já, jeho vymezení vůči vnějšímu světu a co se odehrává v prostoru mezi vnitřní subjektivní a vnější objektivně vnímanou realitou. Zabývá se i situacemi, kdy dochází k narušení tohoto vývoje. Významná z hlediska vývoje psychoanalytické teorie je kapitola o použití objektu, tedy nejen o způsobu, jakým se subjekt k objektu vztahuje, ale jak ho používá a co toto používání umožňuje či co mu brání. Pokračuje tím, jak se prostor mezi matkou a dítětem, mezi já a ne-já stává základem kulturní zkušenosti člověka, potenciálním prostorem pro jeho tvůrčí aktivity a žití samé. Teorii přechodových objektů a přechodových jevů rozšiřuje o zamyšlení nad tvořivostí, skrytou rivalitou mužského a ženského prvku v osobnosti a pojetí kultury v širším slova smyslu. Teoretické koncepty jsou dokreslovány příklady z autorovy terapeutické praxe s dětmi i dospělými klienty. Zdroj anotace: Krajská knihovna Františka Bartoše ve Zlíně, příspěvková organizaceNačítání…
Počet záznamů: 1