Počet záznamů: 1  

Martin Gerboc

  1. SYS0688126
    LBL
      
    01845cam-a2200505-a-4500
    003
      
    CZ-CbJVK
    005
      
    20200414124238.8
    007
      
    ta
    008
      
    130625s2013----xr-a---e------000-0dcze-d
    015
      
    $a cnb002485324
    020
      
    $a 978-80-7467-027-5 $q (váz.)
    035
      
    $a (OCoLC)903088907
    040
      
    $a HKA001 $b cze $d OLA001 $d ABA001
    041
    1-
    $a cze $a eng $a slo $h cze $h slo
    043
      
    $a e-xo---
    045
      
    $a x9y1
    072
    -7
    $a 75 $x Malířství $2 Konspekt $9 21
    080
      
    $a (048.8) $2 MRF
    080
      
    $a 75(437.6) $2 MRF
    080
      
    $a 75.036/.038 $2 MRF
    080
      
    $a (437.6) $2 MRF
    080
      
    $a (084.11) $2 MRF
    100
    1-
    $a Gerboc, Martin, $d 1971- $7 js20060210003 $4 art
    245
    10
    $a Martin Gerboc : $b une saison en enfer / $c Otto M. Urban, Miroslav Marcelli, Petr Vaňous ; [překlad Eva Fričová]
    246
    30
    $a Saison en enfer
    250
      
    $a Vyd. 1.
    260
      
    $a V Řevnicích : $b Arbor vitae, $c 2013
    300
      
    $a 277 s. : $b vše il. (převážně barev.) ; $c 32 cm
    500
      
    $a Životopisná data, přehled výstav
    504
      
    $a Obsahuje bibliografii a bibliografické odkazy
    520
    3-
    $a Monografická publikace, představující výběr z více jak dvacetiletého malířského díla Martina Gerboce (1971), odkazuje ve svém názvu ke knize Arthura Rimbauda Une saison en enfer a podobně jako v poezii prokletého básníka kontrastuje krása a ošklivost, v Gerbocově díle stojí děs po boku rozkoši. Právě hranice, kde se obě charakteristiky stýkají, je pro Gerboce místem, kde setrvává, je jím fascinován a zkoumá je coby nebezpečnou zónu samoty a strachu. Výrazovým prostředkem je mu punková estetika ošklivosti nebo ještě lépe estetika terorismu, která svou otevřeností vyvolává nejdříve odpor a nevoli, je však ve své záhadnosti přitažlivá. Téměř monochromní barevnost odkazuje na barvy těla, jeho vnějšek i vnitřek, krev, kůži, sliznice, oheň i hnilobu. Tematicky se Gerboc obrací k berlínskému kabaretu dvacátých a třicátých let minulého století - tavícímu kotlíku dekadentních kulturních tradic střední Evropy, dále k pornografii a sexualitě versus erotizujícím náboženským motivům či obrazům Francisca Goyi. Umělcova tvorba je často odrazem několika souběžně probíhajících dějů. Divák v tomto osobním střetu čelí svému vlastnímu podvědomí, skrytým touhám a zakázaným rozkoším. Kniha vychází v dvoujazyčném anglicko-českém vydání. $c okcz $u https://www.obalkyknih.cz/view?isbn=9788074670275 $2 Web obalkyknih.cz
    546
      
    $a Český text, část. slovenský text, souběžný anglický text
    600
    17
    $a Gerboc, Martin, $d 1971- $7 js20060210003 $2 czenas
    648
    -4
    $a 1995-2012
    648
    -7
    $a 20.-21. století $7 ch462155 $2 czenas
    650
    07
    $a slovenské malířství $y 20.-21. století $7 ph125672 $2 czenas
    650
    07
    $a moderní malířství $z Slovensko $7 ph122940 $2 czenas
    655
    -7
    $a obrazové publikace $7 fd132947 $2 czenas
    655
    -7
    $a monografie $7 fd132842 $2 czenas
    700
    1-
    $a Urban, Otto M., $d 1967- $7 jn20010601385 $4 aut
    700
    1-
    $a Marcelli, Miroslav, $d 1947- $7 jn19992000671 $4 aut
    700
    1-
    $a Vaňous, Petr, $d 1975- $7 jx20060802004 $4 aut
    910
      
    $a CBA001
    FMT
      
    BK

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.