Počet záznamů: 1
Školní vzdělávání ve Finsku
Průcha, Jan, 1934-2021 - Autor
Vydání první - 137 stran ; 21 cm
ISBN 978-80-246-3184-4
Kansanen, Pertti, - Autor
školství vzdělávací politika vzdělávací systémy vzdělávání učitelů pedagogická evaluace
monografieSignatura C 368.214 Umístění 37.09 - Organizace výuky a vzdělávání. Školní budovy a zařízení Údaje o názvu Školní vzdělávání ve Finsku / Jan Průcha, Pertti Kansanen Záhlaví-jméno Průcha, Jan, 1934-2021 (Autor) Údaje o vydání Vydání první Nakladatel Praha : Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2015 Fyz.popis 137 stran ; 21 cm ISBN 978-80-246-3184-4 Číslo nár. bibl. cnb002757375 Poznámky o skryté bibliografii a rejstřících Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík Jazyková pozn. Anglické resumé Dal.odpovědnost Kansanen, Pertti, 1940- (Autor)
Předmět.hesla školství - Finsko * vzdělávací politika - Finsko * vzdělávací systémy - Finsko * vzdělávání učitelů - Finsko * pedagogická evaluace - Finsko Forma, žánr monografie Konspekt 37.09 - Organizace výuky a vzdělávání MDT 37.09 , 37.014.5 , 377.8 , 37.0 , 37.011/.012 , (480) , (048.8) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Ve volném výběru 37.09 - Organizace výuky a vzdělávání. Školní budovy a zařízení Druh dok. KNIHY Kniha je pokračováním ediční řady o školním vzdělávání v evropských zemích, kterou od roku 2008 vydáváme. Finské školství je v mezinárodním hodnocení oceňováno jako jedno z nejlepších na světě. Což dokládají především finské úspěchy v mezinárodních měřeních vzdělávacích výsledků žáků. V České republice je zájem o finské školství vysoký, avšak dosud chyběl systematický popis finského vzdělávacího systému, který přináší teprve tato monografie. Čtenáře nejprve uvádí do širšího kontextu finského vzdělávání, objasňuje stručně historii Finska, současný politický a ekonomický systém. Zvláštní pozornost je věnována národní kultuře a mentalitě Finů a principům vzdělávací politiky. Popis finského vzdělávacího systému pokrývá všechny jeho složky, od předškolního vzdělávání až po vysokoškolské vzdělávání a vzdělávání dospělých. Významnou specifičností finského vzdělávání je vysoká míra inkluze žáků se zvláštními vzdělávacími potřebami do běžných tříd a škol. Podrobně se také věnuje principům přípravy učitelů a dalším záležitostem učitelské profese, stejně jako vzdělávání etnických menšin a přistěhovalců. Novým obsahovým komponentem je kapitola o pedagogickém výzkumu. Na závěr je zařazena kritická kapitola, z pera finského experta Pertti Kansanena (Helsinská univerzita), o současných problémech objevujících se ve finském školství. Publikace je užitečným zdrojem poznatků a inspirací pro české učitele a ředitele škol, pracovníky školské správy a vzdělávací politiky. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czNačítání…
Počet záznamů: 1