Počet záznamů: 1
Bělohlavá, Eva - Autor
1. vyd. - Plzeň : Fraus, 2013 - 96 s.
ISBN 978-80-7238-162-3, ISBN 978-80-7489-160-1
masmédia mediální výchova a vzdělávání
učebnice základních školUmístění Údaje o názvu Mediální výchova : pro 2. stupeň ZŠ a odpovídající ročníky víceletých gymnázií / Eva Bělohlavá Název na hřbetu Mediální výchova pro základní školy a víceletá gymnázia Záhlaví-jméno Bělohlavá, Eva (Autor) Údaje o vydání 1. vyd. Vyd.údaje Plzeň : Fraus, 2013 Fyz.popis 96 s. ISBN 978-80-7238-162-3 978-80-7489-160-1 Poznámky K DISPOZICI POUZE V ELEKTRONICKÉ PODOBĚ Poznámky o skryté bibliografii a rejstřících Obsahuje bibliografie Předmět.hesla masmédia * mediální výchova a vzdělávání Forma, žánr učebnice základních škol Konspekt 316.4/.7 - Sociální interakce 37.016 - Učební osnovy. Vyučovací předměty. Učebnice MDT 316.774 , 316.774:37.016 , (075.2) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Druh dok. KNIHY Mediální výchova má vybavit žáka základními poznatky o fungování a roli současných médií. Podporuje poučené, aktivní a nezávislé zapojení jednotlivce do mediální komunikace, schopnost analyzovat nabízená sdělení, posoudit jejich věrohodnost a vyhodnotit jejich komunikační záměr. Hlavním cílem je dosažení mediální gramotnosti v rovině znalostí a dovedností. Učební text není rozdělen do jednotlivých ročníků, což umožňuje jeho variabilnější využití. Průřezové téma mediální výchova má silnou vazbu na vzdělávací obory Člověk a společnost (výchova k občanství, dějepis), Jazyk a jazyková komunikace (český jazyk, cizí jazyk), Umění a kultura (výtvarný výchova, hudební výchova) a samozřejmě díky využití ICT zejména vzdělávací oblast Informační a komunikační technologie. Učebnice najde uplatnění také v informatice, jejímž hlavním smyslem je pěstovat pozitivní vztah, orientační smysl a především rozumné nakládání s informacemi v elektronické podobě. Cílem mediální výchovy je pěstovat u žáků uvědomělý vztah k médiím a zároveň je vybavit dovednostmi potřebnými k vlastní tvorbě mediálních sdělení. Informatika vytváří strategickou podporu zejména v oblasti práce s textem, zvukem a obrazem, klade důraz na zvládnutí prezentačních dovedností využitelných při řešení běžných každodenních problémů. V mediální výchově se žáci učí vytvářet mediální produkty v elektronické podobě. Při práci s informacemi jsou vedeni k respektu autorských práv a osobních dat. Úkoly podněcují žáky k tvorbě školního časopisu, rozhlasových relací, webových stránek třídy a školy i propagačních materiálů. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czNačítání…
Počet záznamů: 1