Počet záznamů: 1
Strategie modrého oceánu
Kim, W. Chan - Autor
Vydání 2. rozšířené a aktualizované - 283 stran : ilustrace ; 25 cm
ISBN 978-80-7261-295-6
Mauborgne, Renée - Autor Grusová, Irena - Překladatel Somogyi, Petr - Překladatel
segmentace trhu strategický management inovace konkurenceschopnost
monografieSignatura C 364.208 Umístění 005.1/.4 - Teorie řízení, management Unifikovaný název Blue ocean strategy. How to create uncontested market and make competition irrelevant. Česky Údaje o názvu Strategie modrého oceánu : umění vytvořit si svrchovaný tržní prostor a vyřadit tak konkurenty ze hry / W. Chan Kim / Renée Mauborgne ; z anglického originálu Blue ocean strategy. How to create uncontested market and make competition irrelevant ... přeložili Irena Grusová a Petr Somogyi Záhlaví-jméno Kim, W. Chan (Autor) Údaje o vydání Vydání 2. rozšířené a aktualizované Nakladatel Praha : Management Press, 2015 Fyz.popis 283 stran : ilustrace ; 25 cm ISBN 978-80-7261-295-6 Číslo nár. bibl. cnb002744033 Poznámky o skryté bibliografii a rejstřících Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík Dal.odpovědnost Mauborgne, Renée (Autor)
Grusová, Irena (Překladatel)
Somogyi, Petr (Překladatel)
Předmět.hesla segmentace trhu * strategický management * inovace * konkurenceschopnost Forma, žánr monografie Konspekt 005 - Management. Řízení MDT 005.21 , 001.895 , 005.332.4 , (048.8) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Ve volném výběru 005.1/.4 - Teorie řízení, management Druh dok. KNIHY NEBOJUJTE S KONKURENTY – VYŘAĎTE JE ZE HRY Ve snaze o dosažení udržitelného a ziskového růstu se firmy tradičně pouštějí do neúprosných konkurenčních střetů – do přímé konfrontace s konkurenty. Bojují o dosažení konkurenční výhody, svádějí bitvy o tržní podíl, usilují o to, aby vynikly, aby se něčím odlišily od svých konkurentů. Výsledkem takového přístupu jsou v dnešních podmínkách, kdy jednotlivá odvětví jsou doslova přeplněna konkurenty a kdy jejich nabídka vysoko převyšuje poptávku, „rudé oceány“, v jejich krvavých vodách mezi sebou tito soupeři zápasí o neustále se zmenšující ziskový potenciál. Kniha W. Chana Kima a Renée Mauborgneové vystavuje pochybám vše, co bylo až dosud považováno za předpoklad strategického úspěchu. Tvrdí, že ačkoli většina firem se vrhá do „rudých oceánů“ líté konkurence, pravděpodobnost, že by jim taková strategie mohla zajistit budoucí ziskový růst, je dnes stále menší a menší. Ačkoli autoři vycházejí z důkladného studia více než 150 „strategických tahů“, k nimž došlo během více než sta let ve třiceti odvětvích. Dokazují, že základem úspěchu vůdčích firem zítřka nebudou vítězné střety s konkurenty, ale vytváření „modrých oceánů“ svrchovaného tržního prostoru zralého pro další růst. Takové strategické tahy – autoři je označují jako „hodnotové inovace“ – vytvářejí skokové přírůstky jak pro firmu, tak pro její zákazníky, vyřazují konkurenty ze hry a podněcují a uvolňují novou poptávku. Kniha Strategie modrého oceánu přináší systematický přístup, jenž umožňuje minimalizovat význam konkurenčních firem a odkázat je do „postavení mimo hru“. V knize, která od základu mění tradiční pohled na strategii, autoři předkládají prověřené systémové rámce, analytické nástroje a principy umožňující úspěšné zformulování a realizaci strategií modrého oceánu – úspěšné vytváření a využívání „modrých oceánů“ příležitostí. Kniha W. Chana Kima a Renée Mauborgneové, která fakticky převrací tradiční myšlenkové pojetí strategie, tak načrtává spolehlivou mapu „nové smělé cesty k budoucím podnikatelským vítězstvím“. Druhé aktualizované a rozšířené vydání obsahuje nový úvod autorů, dvě nové kapitoly a další z nich jsou rozšířeny o nové poznatky. Nové kapitoly jsou obohaceny například o problematiku sladění systému aktivit organizace tak, aby v praxi vznikla udržitelná strategie modrého oceánu, o to, jak v průběhu času obnovovat modré oceány, protože po určité době firmy modrý oceán napodobí a udělají z něj oceán rudý, a v neposlední řadě o deset nejobvyklejších pastí rudého oceánu, které drží firmy v rudých vodách, i když chtějí plout směrem k modré hladině. W. Chan Kim a Renée Mauborgne jsou profesory strategie a managementu na INSEAD, prestižním institutu ve Fontainebleau nedaleko Paříže. Oba autoři se rovněž podílejí na jeho řízení. Na seznamu 50 největších myslitelů World´s Top Management Gurus se umístili na druhém místě. Více o strategii modrého oceánu na www.blueoceanstrategy.com nebo na Twitter @BlueOceanStrtgy. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czNačítání…
Počet záznamů: 1