Počet záznamů: 1  

Urbanismus podporující roli veřejné dopravy

  1. SYS0533664
    LBL
      
    00000nam-a22^^^^^3a-4500
    003
      
    CZ-CbJVK
    005
      
    20190802001542.8
    007
      
    ta
    008
      
    140916s2013----xr-----f------000-0-cze-d
    015
      
    $a cnb002628128
    035
      
    $a (OCoLC)956487764
    040
      
    $a CBA001 $b cze
    072
    -7
    $a 71 $x Územní plánování. Urbanismus. Památková péče $9 21 $2 Konspekt
    080
      
    $a 502/504 $2 MRF
    080
      
    $a 656.025.2 $2 MRF
    080
      
    $a 351.811/.814 $2 MRF
    080
      
    $a 711.6 $2 MRF
    080
      
    $a 711.433 $2 MRF
    080
      
    $a 911.375.4 $2 MRF
    080
      
    $a 316.334.56 $2 MRF
    080
      
    $a 711.3 $2 MRF
    080
      
    $a 711.4 $2 MRF
    080
      
    $a (048.3) $2 MRF
    080
      
    $a (043.3) $2 MRF
    100
    1-
    $a Železný, Richard, $d 1981- $7 ola2015886307 $4 aut
    245
    10
    $a Urbanismus podporující roli veřejné dopravy : $b s jakými hodnotami pracuje a jaké přináší perspektivy : srovnání kontextů a vybraných terénů v ČR a v zahraničí / $c Richard Železný
    260
      
    $a Praha : $b České vysoké učení technické, $c 2013
    300
      
    $a 46 s.
    500
      
    $a "Doktorský studijní program: Architektura a urbanismus, studijní obor: Architektura, teorie a tvorba"
    500
      
    $a Teze disertační práce k přiznání akademického titulu doktor, ve zkratce PhD
    504
      
    $a Obsahuje bibliografii
    520
    3-
    $a Disertační práce se zapisuje do problematiky koordinace dopravního a územního plánování v rámci úsilí o tvorbu plnohodnotného městského prostředí i heho obrazu. V návaznosti na klíčovou roli veřejné dopravy při utváření většiny tradičních měst se i dnes opět nabízí cesta, jak prostřednictvím urbanismu podporujícího roli veřejné dopravy ovlivnit dělbu přepravní práce ve městech, vedoucí ke zmírnění intenzivního provoru automobilů. Veřejná, zvláště kolejová pouliční doprava, by se měla znovu stát reprezentativní složkou veřejného prostoru, odpovídající jejímu významu v životě města - tedy i jednoduše a bezpečně přístupnou, dobře čitelnou a pohledově příjemnou pro pěší v okolí každé jednotlivé zastávky. Paradoxně velmi podporovaná veřejná doprava během éry plánovaného hospodářství tyto vlastnosti ale zpravidla postrádala a její používání se naopak stalo symbolem nutnosti, což se od následného uvolnění poměrů projevuje zřetelnou změnou preferencí ve prospěch automobilu. Je nyní důležité, skrze vhodný způsob rozvoje měst a jejich částí, neodmítat dosud přítomnou tradici v používání veřejné dopravy, ale naopak se snažit na ni co nejlépe navázat. $c okcz $u https://www.obalkyknih.cz/view?nbn=cnb002628128 $2 Krajská knihovna Františka Bartoše ve Zlíně
    650
    07
    $a urbanismus $7 ph116541 $2 czenas
    650
    07
    $a velkoměsta $7 ph137092 $2 czenas
    650
    07
    $a městská zástavba $7 ph123102 $2 czenas
    650
    07
    $a dopravní infrastruktura $7 ph221265 $2 czenas
    650
    07
    $a veřejná doprava $x environmentální aspekty $7 ph198717 $2 czenas
    655
    -7
    $a disertace $7 fd132024 $2 czenas
    655
    -7
    $a teze $7 fd133701 $2 czenas
    710
    2-
    $a České vysoké učení technické v Praze. $b Fakulta architektury $7 kn20010710176 $4 oth
    910
      
    $a CBA001
    FMT
      
    BK

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.