Počet záznamů: 1  

Teorie výchovy

  1. Zobrazit informace o knize na stránce www.obalkyknih.cz

    kniha


     Strouhal, Martin - Autor
    Vyd. 1. - Praha : Grada, 2013 - 192 s. ; 21 cm
    ISBN 978-80-247-4212-0 (brož.)
    Pedagogika
     obecná pedagogika  výchova  filozofie výchovy
     učební texty
    SignaturaC 354.163
    Umístění 37.01/.09 - Teorie výchovy a vzdělávání
    PobočkaKde najdu?InfoSignatura
    Lidická ( volný výběr ) k vypůjčeníC 354.163   

    Údaje o názvuTeorie výchovy : k vybraným problémům a perspektivám jedné pedagogické disciplíny / Martin Strouhal
    Záhlaví-jméno Strouhal, Martin (Autor)
    Údaje o vydáníVyd. 1.
    Vyd.údajePraha : Grada, 2013
    Fyz.popis192 s. ; 21 cm
    ISBN978-80-247-4212-0 (brož.)
    Číslo nár. bibl.cnb002483526
    Edice Pedagogika (Grada)
    Poznámky o skryté bibliografii a rejstřícíchObsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík
    Jazyková pozn.Anglické resumé
    Předmět.hesla obecná pedagogika * výchova - teorie * filozofie výchovy
    Forma, žánr učební texty
    Konspekt37 - Výchova a vzdělávání
    37.016 - Učební osnovy. Vyučovací předměty. Učebnice
    MDT 37.01 , 37.0 , 37.013.73 , (07)
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    Ve volném výběru37.01/.09 - Teorie výchovy a vzdělávání
    Druh dok.KNIHY
    Teorie výchovy
    Teorie výchovy
    Kniha je určena učitelům i studentům pedagogiky, učitelství i širší pedagogické veřejnosti. Představuje koncept teorie výchovy jako komplexně založené reflexe zohledňující metodologickou dvojznačnost východisek v myšlení o výchově: východisko filosofie a východisko vědy. Čtenář v textu nalezne rozbor pojmů, bez nichž se teorie výchovy neobejde (diskurs, formativní proces, zájem, autorita, vzdělání, kultura, teorie, praxe aj.). Autor se ptá, zda soudobé pedagogice s jejím důrazem na „akci“ a „zážitek“ nechybí zájem o hlubší reflexi právě těchto základních pojmů. Polemizuje s pokusy chápat výchovu skrze jednoznačné definice, zdůrazňuje antinomickou, kontradiktorickou podstatu procesu výchovy a celé pedagogické teorie. Upozorňuje na nebezpečí skryté v zapomnění na význam ideálu ve výchově a odmítá rezignaci na hledání hodnotících měřítek v době tzv. postmoderny. Smyslem této knihy je přispět k hledání komplexního pojetí výchovné teorie. Zdroj anotace: Krajská knihovna Františka Bartoše ve Zlíně
    Načítání…

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.