Počet záznamů: 1  

Ivo Loos

  1. SYS0471600
    LBL
      
    00806nam-a2200265-a-4500
    003
      
    CZ-CbJVK
    005
      
    20201207152633.3
    007
      
    ta
    008
      
    131007s2013----xr-a---e------000-0dcze--
    015
      
    $a cnb002505661
    020
      
    $a 978-80-7437-105-9 (váz.)
    035
      
    $a (OCoLC)862713823
    040
      
    $a ABA001 $b cze
    041
    1-
    $a cze $a eng $h cze
    043
      
    $a e-xr---
    045
      
    $a x6x7
    072
    -7
    $a 77 $x Fotografie. Fotografické postupy $9 21 $2 Konspekt
    080
      
    $a 316.72/.75 $2 MRF
    080
      
    $a (437.3) $2 MRF
    080
      
    $a 77.03 $2 MRF
    080
      
    $a (084.12) $2 MRF
    100
    1-
    $a Loos, Ivo, $d 1934-2009 $7 jk01072386 $4 art
    245
    10
    $a Ivo Loos : $b fotograf = photographer 1966-1975 / $c [text Antonín Dufek]
    246
    30
    $a Fotograf Ivo Loos
    246
    30
    $a Photographer Ivo Loos
    260
      
    $a [Praha] : $b KANT, $c 2013
    300
      
    $a 107 s. : $b il. ; $c 22 cm
    500
      
    $a Životopisná data a přehled výstav
    504
      
    $a Obsahuje bibliografii
    520
    3-
    $a Ač byl Ivo Loos (1934-2009) celoživotní profesí architekt, významně se zapsal i do dějin moderní české dokumentaristiky. Do povědomí veřejnosti vstoupil jako fotograf v šedesátých letech. V roce 1970 debutoval výstavním cyklem Lunaparky /později nazvaný Poutě/ v Malé galerii Československého spisovatele na Národní třídě v Praze. Vystavený cyklus byl výsledkem desetileté práce a vnesl do československé fotografie novou kvalitu. Navzdory narůstající oblibě kinofilmového formátu se Loos neústupně držel formátu čtvercového. Jako architekt vnímal jeho zklidňující účinek na obraz. Tato zdánlivá statičnost dává vyniknout vnitřní dynamice, skryté, nevyslovené, a přece tak bouřlivé. Loose zajímaly hlavně významové vztahy, které vznikají ve vzájemných střetech anonymních lidských postav, tváří, mimiky a gest. Vztahy, v nichž lze vyčíst nejrůznější společenské obsahy. Obyčejnost, prostřednost to Loos hledal na místech veřejných shromaždišť. Tušil, že právě v nich, v běžnosti životních stereotypů, je obsažena pravda o nás a naší době. Ve svých fotografiích z dalších cyklů i jen započatých sérií dokázal Ivo Loos vystihnout jedinečnost situace a charakter doby. Sestavil sérii „typů“, které spoluvytvářely socialistickou všednost. Loosovy fotografie jsou precizními dokumenty, které mohou být vnímány i jako podobenství o životě v diktatuře sedmdesátých let minulého století. A přesto je Loosův pohled na lidskou existenci do značné míry nadčasový. Fotografie mu byla vizuální pamětí a k jejímu hlubšímu významu podotýká, že “má schopnost říct nám, co jsme”. $c okcz $u https://www.obalkyknih.cz/view?isbn=9788074371059 $2 Web obalkyknih.cz
    546
      
    $a Souběžný anglický text
    600
    17
    $a Loos, Ivo, $d 1934-2009 $7 jk01072386 $2 czenas
    648
    -7
    $a 20. století $7 ch460558 $2 czenas
    648
    -4
    $a 1961-1980
    650
    07
    $a dokumentární fotografie $z Česko $y 20. století $7 ph119534 $2 czenas
    650
    07
    $a kultura a společnost $z Česko $y 20. století $7 ph122010 $2 czenas
    655
    -7
    $a fotografické publikace $7 fd132276 $2 czenas
    700
    1-
    $a Dufek, Antonín, $d 1943-2023 $7 jn20000400566 $4 aut
    910
      
    $a CBA001
    FMT
      
    BK

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.