Počet záznamů: 1
Choděra, Radomír, 1925- - Autor
Vyd. 2. - Praha : Academia, 2013 - 209 s. : il. ; 21 cm
ISBN 978-80-200-2274-5 (brož.)
jazyková výuka předmětová didaktika oborová terminologie
příručkySignatura C 351.835 Umístění 37.02 - Didaktika Údaje o názvu Didaktika cizích jazyků : úvod do vědního oboru / Radomír Choděra Záhlaví-jméno Choděra, Radomír, 1925- (Autor) Údaje o vydání Vyd. 2. Vyd.údaje Praha : Academia, 2013 Fyz.popis 209 s. : il. ; 21 cm ISBN 978-80-200-2274-5 (brož.) Číslo nár. bibl. cnb002458392 Poznámky o skryté bibliografii a rejstřících Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstříky Předmět.hesla jazyková výuka * předmětová didaktika * oborová terminologie Forma, žánr příručky Konspekt 81 - Lingvistika. Jazyky MDT 81'24 , 37.016.026 , 81'373.46 , (035) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Ve volném výběru 37.02 - Didaktika Druh dok. KNIHY Příručka je pojata jako úvod do studia základních problémů výuky cizích jazyků. Jde především o metadidaktiku cizích jazyků, čili o pojmový systém didaktiky cizích jazyků, o filozofii, logiku a metodologii vědy. Jejím přednostním posláním není předmětnou oblast, v daném případě cizojazyčné vyučování a učení, optimalizovat, formulovat preference těch či oněch řešení, nýbrž jde o něco jiného – o sebepoznání. Význam metavědy, resp. metateorie pro cizojazyčné vyučování a učení spočívá v tom, že přispívá k definování kategorií a pojmů, které bývají vykládány a aplikovány přibližně, nejasně, nebo dokonce nepatřičně. Přitom nejde jen o formální, akademickou záležitost. Jde i o otázku navýsost praktické důležitosti, protože jasné kategorie a pojmy umožňují spolehlivá praktická řešení. Publikace je určena didaktikům cizích jazyků, učitelům cizích jazyků a studentům učitelství cizích jazyků. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czNačítání…
Počet záznamů: 1