Počet záznamů: 1
Aronson, Arnold, 1948- - Autor
1. vyd. - Praha : Akademie múzických umění v Praze, 2011 - 207 s. : il. ; 24 cm
ISBN 978-80-7331-219-0 (brož.)
20. století 1955-1985
divadelní avantgarda experimentální divadlo americké drama
studieSignatura C 346.808 Umístění 792 - Divadlo Údaje o názvu Americké avantgardní divadlo / Arnold Aronson ; [z anglického originálu ... přeložili Daniela Jobertová a Jan Hančil] Záhlaví-jméno Aronson, Arnold, 1948- (Autor) Údaje o vydání 1. vyd. Vyd.údaje Praha : Akademie múzických umění v Praze, 2011 Fyz.popis 207 s. : il. ; 24 cm ISBN 978-80-7331-219-0 (brož.) Číslo nár. bibl. cnb002269401 Poznámky o skryté bibliografii a rejstřících Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík Originál American avant-garde theatre Předmět.hesla 20. století * 1955-1985 * divadelní avantgarda - Spojené státy americké - 20. století * experimentální divadlo - Spojené státy americké - 20. století * americké drama - 20. století Forma, žánr studie Konspekt 792 - Divadlo. Divadelní představení MDT 792.036/.038 , 792.054 , 821.111(73)-2 , (73) , (048.8) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Ve volném výběru 792 - Divadlo Druh dok. KNIHY Kniha Arnolda Aronsona, profesora divadelních studií Columbia University v New Yorku, systematicky, kvalifikovaně a přitom velmi čtivě mapuje vývoj amerického alternativního divadla. Vrací se k jeho kořenům, výstižně charakterizuje široký kulturní, společenský i umělecký kontext jeho vzniku a zejména poučenými a kritickými analýzami seznamuje čtenáře s jeho nejvýznamnějšími osobnostmi, soubory a inscenacemi. Aronson sleduje jak vnější podmínky rozvoje americké divadelní avantgardy, tak vlivy zakotvené uvnitř uměleckého vývoje, jako byly myšlenky a umělecké postupy Marcela Duchampa, Gertrude Steinové, Antonína Artauda či Johna Cage. Postupné zakořeňování těchto postupů sleduje autor na příkladě experimentů v Black Mountain College, happeningů (například Alana Kaprowa), či v díle Living Theatre. Aronson dále připomíná kolektivní duch 60. let, vznik a existenci Open Theatre, vznik rituálního divadla a postupného jeho přerodu do divadla performancí, jako je Schechnerova Performance Group, nebo Serbanovy divadelní experimenty v LaMaMa. Kniha zachycuje, jak se v 70. a 80. letech avantgardní hnutí dále štěpí, performance se individualizuje, od rituálu se na jedné straně vrací k estetizaci jako v dílech Roberta Wilsona, Richarda Foremana a Wooster Group, a dále k extrémním projevům tzv. "body art" na pomezí masochismu a sebepoškozování, i individuálním performancím zakotveným v autobiografické sféře performera (Spaulding Grey, Laurie Anderson). Zdroj anotace: Web obalkyknih.czNačítání…
Počet záznamů: 1