Počet záznamů: 1  

Vzdělanost jako živý dialog s minulostí

  1. SYS0351620
    LBL
      
    03797nam-a2201045-a-4500
    003
      
    CZ-CbJVK
    005
      
    20240222103402.2
    007
      
    ta
    008
      
    111205s2011----xr-b---e------001-edcze--
    015
      
    $a cnb002258056
    020
      
    $a 978-80-7260-256-8 $q (váz.) : $c Kč 750,00
    035
      
    $a (OCoLC)780138520
    040
      
    $a BOA001 $b cze $d ABA001
    041
    1-
    $a cze $h ger
    043
      
    $a e------
    072
    -7
    $a 930.85 $x Dějiny civilizace. Kulturní dějiny $2 Konspekt $9 8
    080
      
    $a 930.85 $2 MRF
    080
      
    $a 001:316.344.3 $2 MRF
    080
      
    $a 001.101 $2 MRF
    080
      
    $a (4) $2 MRF
    080
      
    $a (048.8) $2 MRF
    080
      
    $a (0:82-4) $2 MRF
    100
    1-
    $a Schwanitz, Dietrich, $d 1940-2004 $7 mzk2009502732 $4 aut
    245
    10
    $a Vzdělanost jako živý dialog s minulostí : $b vše, co musíte vědět, chcete-li rozumět přítomnosti / $c Dietrich Schwanitz ; přeložili Daniela Petříčková a Miroslav Petříček
    250
      
    $a V českém jazyce vyd. 1.
    260
      
    $a Praha : $b Prostor, $c 2011
    300
      
    $a 551 s. : $b mapy ; $c 24 cm
    490
    1-
    $a Obzor ; $v sv. 81
    500
      
    $a Přeloženo z němčiny
    500
      
    $a Chronologický přehled
    504
      
    $a Obsahuje bibliografické odkazy a rejstřík
    520
    3-
    $a Fundovaná práce, která vyšla v Německu v roce 2006 ve 26. vydání, se zabývá vzdělaností jakožto specifickou civilizační ideou, která se historicky rozvinula v německy mluvících zemích a je odlišná od kultury chování aristokraticko-urbánní společnosti západní Evropy. Ta se nezaměřovala na znalosti dané vzdělaností, ale na ctnosti vyplývající z nutnosti obstát ve společenské, družné pospolitosti: světaznalost, good sense, podmanivé způsoby, šarm, vtip. Kultura vzdělanosti měla a má také formující vliv na českou společnost. První část, nazvaná "Vědění" (historie Evropy, literatura, umění, hudba, filozofie, ideologie, teorie a vědecké obrazy světa) skicuje obrysy klasické vzdělanosti. Druhá část, nazvaná "Um" (Können), se zabývá komunikací, pojednává o pravidlech, podle kterých se komunikuje mezi vzdělanci, o způsobech, jak vědění používat. Kniha tedy není prvořadě koncipována jako vzdělanostní suma, ale je nesena úsilím vzdělanost definovat, vymezit, a zároveň v konkurenci s technicistními a technickými "informacemi" obhájit její potřebu v nové době. Autor se snaží vymezit její jádro, kořeny a různým způsobem naznačit, jak se vzdělání dobrat, kudy se ubírat, aby se z návodu na vzdělanost stalo vzdělání skutečné. $c okcz $u https://www.obalkyknih.cz/view?isbn=9788072602568 $2 Web obalkyknih.cz
    650
    07
    $a kulturní dějiny $z Evropa $7 ph122020 $2 czenas
    650
    07
    $a vzdělanost $7 ph127306 $2 czenas
    650
    07
    $a vědění $7 ph423584 $2 czenas
    655
    -7
    $a přehledy $7 fd133202 $2 czenas
    655
    -7
    $a eseje $7 fd132213 $2 czenas
    765
    0-
    $t Bildung $9 Česky
    830
    -0
    $a Obzor (Prostor)
    856
    41
    $u http://web.flu.cas.cz/scan/323505104.pdf $y Obsah knihy $4 N
    910
      
    $a CBA001
    FMT
      
    BK

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.