Počet záznamů: 1
SYS 0351620 LBL 03797nam-a2201045-a-4500 003 CZ-CbJVK 005 20240222103402.2 007 ta 008 111205s2011----xr-b---e------001-edcze-- 015 $a cnb002258056 020 $a 978-80-7260-256-8 $q (váz.) : $c Kč 750,00 035 $a (OCoLC)780138520 040 $a BOA001 $b cze $d ABA001 041 1-
$a cze $h ger 043 $a e------ 072 -7
$a 930.85 $x Dějiny civilizace. Kulturní dějiny $2 Konspekt $9 8 080 $a 930.85 $2 MRF 080 $a 001:316.344.3 $2 MRF 080 $a 001.101 $2 MRF 080 $a (4) $2 MRF 080 $a (048.8) $2 MRF 080 $a (0:82-4) $2 MRF 100 1-
$a Schwanitz, Dietrich, $d 1940-2004 $7 mzk2009502732 $4 aut 245 10
$a Vzdělanost jako živý dialog s minulostí : $b vše, co musíte vědět, chcete-li rozumět přítomnosti / $c Dietrich Schwanitz ; přeložili Daniela Petříčková a Miroslav Petříček 250 $a V českém jazyce vyd. 1. 260 $a Praha : $b Prostor, $c 2011 300 $a 551 s. : $b mapy ; $c 24 cm 490 1-
$a Obzor ; $v sv. 81 500 $a Přeloženo z němčiny 500 $a Chronologický přehled 504 $a Obsahuje bibliografické odkazy a rejstřík 520 3-
$a Fundovaná práce, která vyšla v Německu v roce 2006 ve 26. vydání, se zabývá vzdělaností jakožto specifickou civilizační ideou, která se historicky rozvinula v německy mluvících zemích a je odlišná od kultury chování aristokraticko-urbánní společnosti západní Evropy. Ta se nezaměřovala na znalosti dané vzdělaností, ale na ctnosti vyplývající z nutnosti obstát ve společenské, družné pospolitosti: světaznalost, good sense, podmanivé způsoby, šarm, vtip. Kultura vzdělanosti měla a má také formující vliv na českou společnost. První část, nazvaná "Vědění" (historie Evropy, literatura, umění, hudba, filozofie, ideologie, teorie a vědecké obrazy světa) skicuje obrysy klasické vzdělanosti. Druhá část, nazvaná "Um" (Können), se zabývá komunikací, pojednává o pravidlech, podle kterých se komunikuje mezi vzdělanci, o způsobech, jak vědění používat. Kniha tedy není prvořadě koncipována jako vzdělanostní suma, ale je nesena úsilím vzdělanost definovat, vymezit, a zároveň v konkurenci s technicistními a technickými "informacemi" obhájit její potřebu v nové době. Autor se snaží vymezit její jádro, kořeny a různým způsobem naznačit, jak se vzdělání dobrat, kudy se ubírat, aby se z návodu na vzdělanost stalo vzdělání skutečné. $c okcz $u https://www.obalkyknih.cz/view?isbn=9788072602568 $2 Web obalkyknih.cz 650 07
$a kulturní dějiny $z Evropa $7 ph122020 $2 czenas 650 07
$a vzdělanost $7 ph127306 $2 czenas 650 07
$a vědění $7 ph423584 $2 czenas 655 -7
$a přehledy $7 fd133202 $2 czenas 655 -7
$a eseje $7 fd132213 $2 czenas 765 0-
$t Bildung $9 Česky 830 -0
$a Obzor (Prostor) 856 41
$u http://web.flu.cas.cz/scan/323505104.pdf $y Obsah knihy $4 N 910 $a CBA001 FMT BK Citace
Počet záznamů: 1